• 0

Dubieuze handelwijze van intermediary banken in USA bij overboekingen van USD

Speciaal voor mijn transacties met het buitenland heb ik bij mijn bank een USD rekening geopend om transacties in USD te kunnen doen. Dit om koersverlies bij conversie van USD naar Euro en dan weer terug naar USD te voorkomen. Bovendien krijg ik bij verkoop van USD, op basis van een speciaal contract met mijn bank, een beduidend betere koers dan wanneer ze bij binnenkomst automatisch naar Euro geconverteerd worden.

 

Ik heb nu een betaling in Euro gekregen voor een rekening die vanuit het buitenland in USD was voldaan.

 

De reden dat ik, ondank het feit dat ik een USD rekening bij mijn bank heb, Euro kreeg in plaats van USD is, volgens mijn bank, dat de buitenlandse bank die USD heeft overgemaakt geen directe verbinding heeft met mijn bank en een Amerikaanse intermediary bank in moest schakelen. Deze intermediary bank maakt principieel geen USD over naar Europese banken maar converteert ongevraagd naar Euro en stuurt het dan door. Het koersverlies bedraagt maar liefst 3,8 cent per USD !

 

Volgens mijn bank kunnen ze hier niets aan doen. Het enige wat ik kan doen is de betaling (tegen kosten) afwijzen en verzoeken het opnieuw in USD over te maken met een instructie het niet te converteren naar Euro. Volgens mijn bank blijft het dan de vraag of de USA bank dat dan doet en als ze het al doen, komen er weer extra bankkosten bij.

 

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem gehad en misschien al opgelost?

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo TwaBla,

 

Dank voor de link. Met interesse gelezen en onderzocht of het voor mij ook zou werken. Maar helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat het mijn probleem niet oplost. Dit systeem is ideaal als je vreemde valuta vanuit een ander EU-land ontvangt en geen apart valuta rekening bij je eigen bank hebt. Binnen de EU kun je zonder tussenkomst van een intermediaire bank van IBAN naar IBAN overmaken. Veel banken in Azië kunnen dat niet en moeten er een SWIFT van maken. En dan kom je automatisch weer bij een intermediaire bank in USA terecht die euro's overmaakt naar de IBAN van Revolut. En dan blijf je zitten met de belachelijk koers van de USA banken.

 

Als ik wat over het hoofd heb gezien bij het bestuderen van de site van Revolut hoor ik dat graag.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.