Jump to content
leonb
Verberg

Vernieuwde webshop LMPiercings.nl

vraag

Omschrijving van je concept:

Een aantal jaren geleden een piercing webshop begonnen, dit was toen nog kleinschalig en is steeds verder uitgebreid. Inmiddels alles vernieuwd, met filters, betere overzichten, enz.

 

Het nieuwe concept kun je op de webshop bekijken: LM Piercings

 

Ik ben erg benieuwd wat jullie ondervinden zijn en wat er eventueel verbeterd kan worden?

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webshop is zelf gemaakt, foto's geplaatst, producten geplaatst, product filters aangemaakt, productfoto's, product teksten.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Gemakkelijker vinden van Piercings door gebruik te maken van filters afhankelijk per categorie, zo hoeft de bezoeker niet alle pagina's en alle piercings bij langs om de juiste te vinden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

We maken gebruik van filters welke per categorie anders is, waardoor je heel specifiek kunt zoeken op kleur, type, maat enz. En je kunt ook op lichaamsplek zoeken, zie hier: https://lmpiercings.nl/piercings/

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Hoe vinden jullie de mobiele versie?

- Wat vinden jullie van de laadsnelheid?

- Wat vinden jullie van de gebruiksvriendelijkheid?

- Missen jullie nog iets?

- Zouden jullie nog iets anders doen?

 

 


Piercings kopen doe je bij de specialist!! Gratis verzending en vandaag besteld, vandaag verzonden. Piercings || LMpiercings.nl
Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Leuke niche gevestigd op een snelle gratiswebshopbeginnen host. Vrij breed en diep assortiment. Algemene indruk: goed en professioneel.

 

Wellicht nog even de onhebbelijkheden die PageSpeed Insights toont wegpoetsen.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hierbij wat opmerkingen (in willekeurige volgorde).

 

Bij het bezoeken van je site staat er meteen een kortings-popup en daarnaast een verticale kortingstab die vrijwel geheel over het kruisje valt waarmee je de popup weg kunt klikken. Niet handig.

 

De "Gratis verzending" tekst bovenin is een link, maar als ik erop klik gebeurt er niets.

 

Door de lichte kleur van je linkjes vind ik die persoonlijk niet prettig lezen.

 

De namen van de menu-linkjes zijn consistent met de namen van de menu-keuzes, behalve bij "Retourneren", die heet "Retouren". Bewust?

 

Hier en daar wat teksten met wat foutjes of die niet lekker lopen, zoals "Vul de retourbon mee" en "Bij geen gehoord".

 

Als ik op de link "Retourbon" klik, krijg ik een nieuw window met een retourbon op zijn kant. En dan?

 

Je Algemene Voorwaarden wijken wel erg af van de tekst op je website. Verzending is daar opeens binnen 48 uur in plaats van dezelfde dag en in plaats van gratis verzending kunnen er opeens verzendkosten in rekening worden gebracht?

 

Pas ook de retourneertermijn aan, er staat nu 10 werkdagen, dat moet (minimaal) 14 dagen zijn.

 

Verder ben jij als verkoper altijd verantwoordelijk voor een correcte aflevering van een bestelling. Dus dat jij aangeeft niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor het kwijtraken van een standaard brievenbus verzending is wettelijk niet toegestaan.

 

Het komt een beetje vreemd over om bij een product eerst "uitverkocht" te zien staan en dan meteen daaronder "uit voorraad geleverd" (bij de "jingel bells", wat volgens mij "jingle bells" moet zijn).

 

Leuk zo'n galerij, maar volgens mij kun je daar veel meer mee doen door bij de foto's aan te geven om wat voor artikel het gaat, met wellicht direct een linkje naar de productpagina. Dat geldt overigens ook voor je "Partners" pagina (waarbij ik overigens niet snap waarom die bedrijven "partner" van je zijn).

 

Je privacy verklaring lijkt niet echt van toepassing op jouw activiteiten, want je gaat mij op basis van cookie-informatie diensten aanbieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik?

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik denk dat ik even veel verstand van piercings heb als John ;), maar bij deze ook mijn goedbedoelde tips:

 

Je kiest nu voor een inrichting met [lichaamsdeel]piercings (meervoud) categorieën, terwijl voor SEO mogelijk [lichaamsdeel] spatie [enkelvoud] beter is. Heb je dit bewust gedaan en/of onderzocht?

 

LM Piercings zou ik met drie KAPITALEN voor LM en P stugger doorzetten in alle uitingen zoals weergave van e-mailadres. Misschien is het zelfs een idee om impiercings.nl te registeren en doorverwijzen.

 

Daarbij heb ik even gemist wie of wat LM is.

 

Over LMP presenteert slecht werknemers, maar wie is dan eigenaar? Iets met L en M waarschijnlijk, maar dat wordt niet expliciet uitgesproken.

 

Van wanneer tot wanneer zijn jullie wél telefonisch bereikbaar? Stel een terugbel-optie in als je verkopen wilt. Whatsappen lijkt me ook bij deze product-/doelgroep passen.

 

Ik zou de horizontale menubalk voor lichaamsdeelcategorieën reserveren voor een overzichtelijkere site. Veel items die daar nu staan, worden vaak in de footerkolommen geplaatst.

 

Ik zou de reactie-mogelijkheid in het gastenboek onder de recente reacties plaatsen.

 

Cadeaubonnen is één woord en dit zou ik nooit als eerste in een menu plaatsen. Een cadeaubon van € 0,00 komt mij vreemd over. Dit zou je anders in kunnen richten. Misschien met een aantal standaardbedragen?

 

Verder vind ik de grafische opmaak in zes kolommen ongelukkig. Minder kolommen is overzichtelijker.

 

Verkopen jullie ook alcohol of ontsmettingsmiddel of iets dergelijks? Of stel ik hiermee een vreemde vraag?

 

In de sale-categorie zie ik geen afprijzingen? Huh? Dat is tegen verwachting... :(

 

Allemaal kleine verbeteringen, waar je op een of andere manier nog niks mee gedaan lijkt te hebben. Ik vind het geheel best druk en niet bepaald gestructureerd, terwijl tegerlijkertijd ook zeker zorg aan het geheel besteed lijkt te zijn.

 

Een beetje ontwikkelaar of internet marketeer weet hier ongetwijfeld veel resultaat te boeken. Hobby of professionele site na zeven jaar proefdraaien? Het aantal reacties in het gastenboek doet duidelijk het tweede vermoeden. Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

edit: opmaak hersteld na mobiele posting

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Goedenavond Highio,

 

Je kiest nu voor een inrichting met [lichaamsdeel]piercings (meervoud) categorieën, terwijl voor SEO mogeljik [lichaamsdeel] spatie [enkelvoud] beter is. Heb je dit bewust gedaan en/of onderzocht?

Wat bedoel je hier precies? De tekst in de afbeelding?

 

LM Piercings zou ik met drie KAPITALEN voor LM en P stugger doorzetten in alle uitingen zoals weergave van e-mailadres. Misschien is het zelfs een idee om impiercings.nl te registeren en doorverwijzen.

Deze is ook geregistreerd en wordt ook door gelinkt naar https://lmpiercings.nl

 

Daarbij heb ik even gemist wie of wat LM is.

Over LMP presenteert slecht werknemers, maar wie is dan eigenaar? Iets met L en M waarschijnlijk, maar dat wordt niet expliciet uitgesproken.

Dit staat inderdaad voor de eigenaren van de webshop, dit is Leon en Miranda, dit ga ik erbij noteren, bedankt.

 

Van wanneer tot wanneer zijn jullie wél telefonisch bereikbaar? Stel een terugbel-optie in als je verkopen wilt. Whatsappen lijkt me ook bij deze product-/doelgroep passen.

Ok top, ga ik erop zetten, bedankt.

 

Ik zou de horizontale menubalk voor lichaamsdeelcategorieën reserveren voor een overzichtelijker site. Veel items die daar nu staan, worden vaak in de footerkolommen geplaatst.

Dat klopt, alleen er zijn teveel categorieën om deze in de horizontale balk te plaatsen. En een dropdown menu vind ik persoonlijk iets minder gebruiksvriendelijk.

 

Cadeaubonnen is één woord en dit zou ik nooit als eerste in een menu plaatsen.

Heb je gelijk in, heb het direct aangepast.

 

Een cadeaubon van € 0,00 komt mij vreemd over. Dit zou je anders in kunnen richten. Misschien met een aantal standaardbedragen?

Ga ik meenemen

 

Verkopen jullie ook alcohol of ontsmettingsmiddel of iets dergelijks? Of stel ik hiermee een vreemde vraag?

Geen vreemde vraag, hebben we wel, maar staat nog niet op de website. Gaan we nog plaatsen.

 

In de sale-categorie zie ik geen afprijzingen? Huh? Dat is tegen verwachting...

Ja sommige wel en sommige niet, de prijzen zijn al afgeprijsd alleen de vanprijs staat er niet bij, hier gaan we één lijn in trekken en dit erbij plaatsen.

 

Heel erg bedankt voor je feedback.

 

 


Piercings kopen doe je bij de specialist!! Gratis verzending en vandaag besteld, vandaag verzonden. Piercings || LMpiercings.nl
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Wat bedoel je hier precies? De tekst in de afbeelding?

Ik bedoel de categorienamen of filternamen ook juist zoals deze in de title en internetadresbalk verschijnen. Neuspiercings, navelpiercings e.d. Dat zijn aan elkaar geschreven meervouden.

 

Geen idee op welke zoekwoorden volume zit en hoe concurrenten daar op in spelen, maar waarom geen uri of filter neus-piercing of neus piercing (met los lichaamsdeel en in enkelvoud piercing)?

 

Doorgelinkte gelijkende domeinnaam had ik gisteravond dan denk ik gemist of die doorverwijzing werkt niet in alle gevallen.

 

Dat klopt, alleen er zijn teveel categorieën om deze in de horizontale balk te plaatsen.

Overweeg dan de belangrijkste of een andere categorie-indeling. Andere meningen of tips op dit punt?

 

Google Mijn Bedrijf bewust niet? Geeft ook Google Maps-vermeldingen als internetters zoeken op 'piercings'.

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Paar opmerkingen tav je algemene voorwaarden:

 

 

3.2 LMPiercings garandeert dat prijsverhogingen na de totstandkoming van de overeenkomst niet zullen plaatsvinden, tenzij de prijsverhoging het gevolg is van wettelijke regelingen en/of bepalingen. (woord ontbreekt)

 

6.3 De afnemer heeft het recht om bij geleverde zaken op grond van een bestelling bij LMPiercings, indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig artikel 7:5 BW, binnen een periode van 14 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst te ontbinden, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan LMPiercings heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Dat laatste is niet helemaal correct. Koper moet binnen die termijn aangeven de koop te willen ontbinden, waarná hij nog 14 dagen heeft om te retourneren. In de zinnen erna leg je dat ook uit, dus die onderstreepte zin kan/moet weg.

 

Terugbetaling van het aankoop bedrag moet binnen 14 dagen, niet 30! (NB. die termijn begint te lopen ná ontvangst van de retourmelding, dus niet pas na ontvangst van het product zelf!)

 

De eis dat product in de originele verpakking retour moet, is ook niet correct.

 

Overigens lijkt het mij meer voor de hand liggen om de verzendingen te verzegelen en retour na verbreking van het zegel onmogelijk te maken. Ik kan me namelijk voorstellen dat je ivm hygiëne bijvoorbeeld geen gebruikte klitpiercing meer wil/mag verkopen...

 

 

8.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren. Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot terugzending aan LMPiercings) deze gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden aan LMPiercings. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 2 weken na levering aan LMPiercings schriftelijk worden gemeld.

 

Die termijn van twee weken is niet toegestaan. Een klachttermijn begint sowieso pas te lopen ná bekendwording van het gebrek. Dat gebrek kan zich ook pas na 3 maanden voordoen. De consument klaagt in ieder geval op tijd indien hij dat doet binnen 2 maanden nadat het gebrek hem bekend is geworden.

 

 

8.4 de beperking van een wettelijke plicht tot schadevergoeding is volgens mij een grijze lijst-beding.

 

9.4 de hoogte van de incassokosten zijn niet correct.

 

 

NB: zorg ervoor dat je je AV als .pdf aanbiedt. De voorwaarden moeten door de consument namelijk makkelijk kunnen worden opgeslagen of afgedrukt. (Een linkje naar) tekst op een webpagina voldoet hier niet aan!

 


That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Goedemiddag Highio,

 

Bedankt voor je reacties, dit ga ik aanpassen. De algemene voorwaarden kun je nu ook downloaden op de algemene voorwaardenpagina als PDF.

 


Piercings kopen doe je bij de specialist!! Gratis verzending en vandaag besteld, vandaag verzonden. Piercings || LMpiercings.nl
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Om een hoger conversiepercentage te behalen is het wellicht een idee om de CTA button (bestellen) binnen een categorie een opvallend kleurtje te geven.

Ik heb de bestelknop in het overzicht aangepast, hoe vind je het zo?

 

Zie bijvoorbeeld hier: Helix piercing


Piercings kopen doe je bij de specialist!! Gratis verzending en vandaag besteld, vandaag verzonden. Piercings || LMpiercings.nl
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
De algemene voorwaarden kun je nu ook downloaden op de algemene voorwaardenpagina als PDF.
Met dank aan RT naar ik aanneem.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo Leonb,

 

Mooie uitgebreide website! Ik heb zowel de desktop als de mobiele bekeken.

 

1. De verticale kortings balk (desktop) is niet scherp.

2. Het winkelwagen/afrekenproces is vrij langdradig en ziet er een beetje simpel uit.

3. TIP: in mijn webshop heb ik sinds kort het keurmerk Webwinkelkeur. Misschien ook iets voor jou?

4. De footer wellicht wat overzichtelijker indelen / minder hoog. 4 rijen ipv 3?

5. TIP: Op de productpagina is de "toevoegen aan winkelwagen" knop rood.Dit kan je beter groen maken en wellicht iets groter. Google maar even ;)

 

Verder kon ik weinig vinden. Heb ook weer wat dingen gevonden die ik wellicht ga gebruiken in mijn webshop. Zoals de twee blokken tekst onder aan de homepagina. Voor de SEO geplaatst neem ik aan?!

 

Anyway, zo leren we nog wat van elkaar. Ben benieuwd wat je van mijn webshop vind

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hi leonb,

 

Interessante website! Zelf zoals anderen voor mij nul inhoudelijke kennis van piercings, gelukkig des te meer van websites. Feedback:

 

1. Je gebruikt op vrijwel al je pagina's rijen met 'meta keywords'. Als in 2009 heeft Google aangegeven hier geen waarde meer aan te hechten (https://webmasters.googleblog.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html) en er gaan zelfs geruchten dat ze straffen uitdelen in je hier te gortig mee omgaat. Best practice: weghalen die handel.

 

2. Naar mijn beleving straalt de eerste indruk van de website niet 'piercings' uit. Meer 'elektronica' of 'ICT-onderhoud' of iets dergelijks. Is het misschien een idee met een vormgever naar de website te kijken of hem wat dichter bij de doelgroep te krijgen qua layout?

 

3. Je homepage is zowel te benaderen via https://lmpiercings.nl/ als via https://lmpiercings.nl/home/ (daar gaat je menu item naartoe). Om gedoe met duplicate content te verbeteren, en je homepage wat extra waarde in de zoekmachine te geven zou ik zorgen dat het menu niet meer doorlinkt naar /home/ en dat /home/ netjes een 301 redirect stuurt naar https://lmpiercings.nl/

 

Succes!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 168 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept