• 0

Overname werknemer door moeder onderneming

​Beste Leden,

 

Ik ben bestuurder van een kleine BV (4 fte), deze BV is een dochter van een buitenlandse onderneming (100% aandelen).

 

Een van mijn werknemers heeft aangeven op te willen stappen (te weinig groeimogelijkheden en niet tevreden met salaris). Het staat de werknemer uiteraard vrij om ontslag te nemen, maar vanwege zijn kennis en werkzaamheden is deze werknemer van strategisch belang voor zowel de dochter als de moeder onderneming. De dochter BV wordt voor een aanzienlijk deel gefinancierd door de moeder (deze bepaalt het budget en gaat derhalve indirect ook over de salarissen). Nu heb ik van de aandeelhouder (moeder) vernomen dat deze de werknemer een aanbod gaat doen om bij de moeder te komen werken voor naar ik aanneem betere voorwaarden (werknemer zal overigens wel moeten verhuizen naar het buitenland).

 

Gezien de moeder de dochter financiert (wie betaalt, bepaalt??) is het nog maar de vraag of de dochter vervanging mag zoeken voor deze werknemer.

 

Ik vraag me af of hetgeen zich hier gaat afspelen rechtmatig is? Het zelfstandig functioneren van de dochter BV wordt zonder vervangende werknemer ernstig beperkt.

 

Graag jullie mening en eventueel advies!

 

Vriendelijke groet,

jfrans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.