• 0

BV starten in Nederland, wonen in de Verenigde Saten

Met 4 Nederlanders, allemaal woonachtig in verschillende landen buiten Nederland, wil ik een Nederlands internetplatform starten. Hiervoor willen we een BV in Nederland oprichten. Nu begrijp ik dat de Substance vereisten o.a. aangeven dat het merendeel van de bestuurders in NL moet wonen/werken. In ons geval is dat dus niet zo. We wonen resp in België, Frankrijk, Colombia en de VS. Wel hebben we een NL vestigingsadres. Wat is wijsheid? Is een BV de juiste rechtspersoon voor ons?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is een BV de juiste rechtspersoon voor ons?

Twee opties:

 

1. Een in Nederland woonachtig bestuur aanstellen.

2. Het internetplatform in een land starten waar waar één of meerdere (groot)aandeelhouders wonen.

 

Voor enige jurisprudentie, zie: ECLI:NL:RBDHA:2014:3183

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Kan allemaal. je moet wel substance creeeren, als in dat de NL Belastingdienst ook vindt dat je in NL gevestigd bent. Dit gebeurt heel erg veel, er zijn duizenden (wellicht meer) bedrijven in NL gevestigd met holdig die hier geen operationele activiteiten verrichten. Vereisten worden wel strenger, tweede kamer, maar Rutte is nog steeds voor gezien het regeringsakkoord. Een holding alleen is niet voldoende. Mocht je meer willen weten stuur me een bericht. Ik ben adv en werk veel met dit soort constructies. Het is legaal maar je moet wat voorwerk doen.

 

Je hoeft niet in NL te wonen. Dat doen ze bijna geen van allen. Nederlandse bestuurders heb je nodig en daar zijn trusts voor. Het kost wat maar voor tax reasons levert het ook wat op.

 

Jurisprudentie checken kan natuurlijk maar het is standaard business. Ieder trustkantoor of ondernemingsrechtadvocaat weet exact hoe dat werkt.

 

En waarom NL? Omdat BVI, Cyprus, Cayman nou eenmaal geen NL is. Er zijn grote verschillen indien er iets moet gebeuren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.