Begin oktober bestelde een Belgische klant 4 op maat gemaakte en gepersonaliseerde creaties die ze nodig had voor november aangezien ze dan zou bevallen. Ze zou de bestelling afhalen.
12 oktober was haar bestelling klaar, heb haar de foto gestuurd van het resultaat samen met de factuur waarbij ze de mogelijkheid had om de factuur over te maken of contant te betalen bij ophaling. Verder had ik nog gevraagd wanneer ze zou ophalen.
Dezelfde dag stuurde ze me terug dat ze het heel mooi vond en de vraag wanneer ze kon ophalen.
Na mijn antwoord heb ik verder niks meer van haar vernomen.
Zowel telefonisch als per mail krijg ik geen antwoord meer.
In mijn laatste mail heb ik nog voorgesteld om zelf te leveren aangezien ze hoogzwanger is of er misschien iets gebeurd is. Het antwoord blijft uit van haar kant.
Zolang ik niks van haar verneem kan ik niet oordelen maar ik krijg zo het vermoeden dat ze de bestelling niet meer wil.
Ik begrijp dat een gepersonaliseerde bestelling niet kan ontbonden worden maar als ik verder zoek bent u als ondernemer verplicht om de algemene voorwaarden mee te sturen vooraleer de koop definitief is.
Dit heb ik niet gedaan.
Betekent dit dat ik geen poot hem op te staan?
Wat kan ik doen?
Moet een eerste betalingsherinnering zowel per post als aangetekend? Ik begrijp dat ik die kosten ook niet mag aanrekenen aan de klant of ben ik mis?
Het gaat over handgemaakte geschenken. Een uurtarief kan ik daarover al niet vragen want dit zou niemand meer kopen.
Het gaat over een totaalbedrag van 100 euro waar ik anderhalve dag mee bezig ben geweest.
Als ik een eerste betalingsherinnering ook nog eens per post en aangetekend moet versturen blijven de kosten voor mij oplopen. Is een betalingsherinnering per mail ook rechtsgeldig?
Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik toch de bestelling op normale manier kan afhandelen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Deskat
Deskat
Beste,
Ik verkoop oa op maat gemaakte kado's.
Werk van thuis uit en heb geen webwinkel.
Bestellingen gebeuren via mail.
Begin oktober bestelde een Belgische klant 4 op maat gemaakte en gepersonaliseerde creaties die ze nodig had voor november aangezien ze dan zou bevallen. Ze zou de bestelling afhalen.
12 oktober was haar bestelling klaar, heb haar de foto gestuurd van het resultaat samen met de factuur waarbij ze de mogelijkheid had om de factuur over te maken of contant te betalen bij ophaling. Verder had ik nog gevraagd wanneer ze zou ophalen.
Dezelfde dag stuurde ze me terug dat ze het heel mooi vond en de vraag wanneer ze kon ophalen.
Na mijn antwoord heb ik verder niks meer van haar vernomen.
Zowel telefonisch als per mail krijg ik geen antwoord meer.
In mijn laatste mail heb ik nog voorgesteld om zelf te leveren aangezien ze hoogzwanger is of er misschien iets gebeurd is. Het antwoord blijft uit van haar kant.
Zolang ik niks van haar verneem kan ik niet oordelen maar ik krijg zo het vermoeden dat ze de bestelling niet meer wil.
Ik begrijp dat een gepersonaliseerde bestelling niet kan ontbonden worden maar als ik verder zoek bent u als ondernemer verplicht om de algemene voorwaarden mee te sturen vooraleer de koop definitief is.
Dit heb ik niet gedaan.
Betekent dit dat ik geen poot hem op te staan?
Wat kan ik doen?
Moet een eerste betalingsherinnering zowel per post als aangetekend? Ik begrijp dat ik die kosten ook niet mag aanrekenen aan de klant of ben ik mis?
Het gaat over handgemaakte geschenken. Een uurtarief kan ik daarover al niet vragen want dit zou niemand meer kopen.
Het gaat over een totaalbedrag van 100 euro waar ik anderhalve dag mee bezig ben geweest.
Als ik een eerste betalingsherinnering ook nog eens per post en aangetekend moet versturen blijven de kosten voor mij oplopen. Is een betalingsherinnering per mail ook rechtsgeldig?
Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik toch de bestelling op normale manier kan afhandelen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57236-klant-laat-niks-meer-van-zich-horen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag