• 0

Klant laat niks meer van zich horen

Beste,

Ik verkoop oa op maat gemaakte kado's.

 

Werk van thuis uit en heb geen webwinkel.

Bestellingen gebeuren via mail.

 

Begin oktober bestelde een Belgische klant 4 op maat gemaakte en gepersonaliseerde creaties die ze nodig had voor november aangezien ze dan zou bevallen. Ze zou de bestelling afhalen.

 

12 oktober was haar bestelling klaar, heb haar de foto gestuurd van het resultaat samen met de factuur waarbij ze de mogelijkheid had om de factuur over te maken of contant te betalen bij ophaling. Verder had ik nog gevraagd wanneer ze zou ophalen.

 

Dezelfde dag stuurde ze me terug dat ze het heel mooi vond en de vraag wanneer ze kon ophalen.

Na mijn antwoord heb ik verder niks meer van haar vernomen.

Zowel telefonisch als per mail krijg ik geen antwoord meer.

In mijn laatste mail heb ik nog voorgesteld om zelf te leveren aangezien ze hoogzwanger is of er misschien iets gebeurd is. Het antwoord blijft uit van haar kant.

 

Zolang ik niks van haar verneem kan ik niet oordelen maar ik krijg zo het vermoeden dat ze de bestelling niet meer wil.

 

Ik begrijp dat een gepersonaliseerde bestelling niet kan ontbonden worden maar als ik verder zoek bent u als ondernemer verplicht om de algemene voorwaarden mee te sturen vooraleer de koop definitief is.

Dit heb ik niet gedaan.

Betekent dit dat ik geen poot hem op te staan?

 

Wat kan ik doen?

Moet een eerste betalingsherinnering zowel per post als aangetekend? Ik begrijp dat ik die kosten ook niet mag aanrekenen aan de klant of ben ik mis?

Het gaat over handgemaakte geschenken. Een uurtarief kan ik daarover al niet vragen want dit zou niemand meer kopen.

Het gaat over een totaalbedrag van 100 euro waar ik anderhalve dag mee bezig ben geweest.

Als ik een eerste betalingsherinnering ook nog eens per post en aangetekend moet versturen blijven de kosten voor mij oplopen. Is een betalingsherinnering per mail ook rechtsgeldig?

 

Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik toch de bestelling op normale manier kan afhandelen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de nevenschikking in het citaat onzinnig is (want geen onderling verband tussen de zinsdelen) en er uit de tweede deelzin iets is weggelaten (nl. "om de algemene voorwaarden van toepassing te laten zijn"), dan klopt wat je zegt.

 

Maar waar het mij uiteindelijk om gaat is dat iemand die later op deze discussie stuit, niet weggaat met de gedachte dat je verplicht bent algemene voorwaarden te hanteren. Want dat ben je niet.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik zei inderdaad al dat het sturen van algemene voorwaarden geen constitutief vereiste voor koop is.

Mij leek het ook onlogisch dat wél te lezen in het citaat, hetgeen geopperd werd.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ze bedoelt dat als ze een beroep wil doen op haar algemene voorwaarden, ze begrijpt dat deze voorwaarden meegestuurd moeten worden voordat er een koop tot stand komt.

Het woord 'vooraleer' moet in de aangehaalde zin dus niet gelezen worden als constitutief vereiste, maar als tijdsaanduiding.

Misschien bedoelt ze dat, maar het staat er niet. En nogmaals, het een heeft niets te maken met het ander.

Informeren over herroepingsrecht heeft ook niets te maken met algemene voorwaarden. En in dit geval geldt dat recht ook niet omdat het op maat gemaakte artikelen betreft.

 

Vraagsteller gooit simpelweg een aantal zaken door elkaar. En reageert helaas ook niet meer :)

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.