• 0

Een website om te gebruiken bij energie verkoop

Hallo allemaal,

 

Laat ik me eerst even voorstellen. Voordat jullie denken dat ik een van de zoveelste ben. Mijn bedrijf focust zich op consumenten en zzp’ers die graag willen overstappen of verlengen bij hun energieleverancier. Mijn klanten wil ik niet benaderen op de manier hoe sales bedrijven dat doen, maar op een degelijke en fatsoenlijke manier. Het doel is uiteindelijk om een soort van assurantiekantoor te zijn met vaste klanten.

 

De energie die ik voor mijn klanten afsluit zal altijd van groene afkomst zijn en hopelijk in de toekomst alleen maar in Nederland opgewekt.

 

Het marketingplan heb ik al geschreven. Er mist nog een groot onderdeel, namelijk de manier hoe ik klanten ‘inschrijf/aanmeld’ bij de energieleverancier.

 

Ik heb mijn huiswerk wel gedaan. Ik heb hier en op Google gezocht naar websites en programma's waarmee je klanten kan inschrijven bij energieleveranciers. Echte resultaten heb ik niet echt gevonden, daarom vraag ik jullie. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Alvast bedankt

De toekomst is groen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Greennation,

 

allereerst welkom op Higherlevel!

 

Het marketingplan heb ik al geschreven. Er mist nog een groot onderdeel, namelijk de manier hoe ik klanten ‘inschrijf/aanmeld’ bij de energieleverancier.

Ik heb mijn huiswerk wel gedaan. Ik heb hier en op Google gezocht naar websites en programma's waarmee je klanten kan inschrijven bij energieleveranciers. Echte resultaten heb ik niet echt gevonden, daarom vraag ik jullie. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Om even in de analogie van het assurantiekantoor te blijven: ik neem aan dat het een beetje het zelfde werkt: je gaat een eerst een aanstellingsovereenkomst aan met een energieleverancier (mits je voldoet aan hun voorwaarden uiteraard!), en vervolgens krijg je van de leverancier de tools, toegang tot hun extranetten en software etc om je klanten in te kunnen inschrijven.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Greennation,

 

allereerst welkom op Higherlevel!

 

Het marketingplan heb ik al geschreven. Er mist nog een groot onderdeel, namelijk de manier hoe ik klanten ‘inschrijf/aanmeld’ bij de energieleverancier.

Ik heb mijn huiswerk wel gedaan. Ik heb hier en op Google gezocht naar websites en programma's waarmee je klanten kan inschrijven bij energieleveranciers. Echte resultaten heb ik niet echt gevonden, daarom vraag ik jullie. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Om even in de analogie van het assurantiekantoor te blijven: ik neem aan dat het een beetje het zelfde werkt: je gaat een eerst een aanstellingsovereenkomst aan met een energieleverancier (mits je voldoet aan hun voorwaarden uiteraard!), en vervolgens krijg je van de leverancier de tools, toegang tot hun extranetten en software etc om je klanten in te kunnen inschrijven.

 

 

 

 

Dag meneer Bakker,

 

Dit zou als het goed is, betekennen dat ik een directe vorm van samenwerken heb met de energieleverancier. Dit is uiteindelijk het doel wel, maar ik nu niet in het begin. Wat ik in principe wil is een onafhankelijke energievergelijker zijn. En om met iedere leverancier een contract af te sluiten lijkt me moeilijk. Vooral omdat ik nu opstart.

Wat TwaBla beschrijft is precies wat ik nodig heb!

 

De toekomst is groen!

Link naar reactie
  • 0

Dit is precies wat ik zocht. Weet u misschien nog meer websites, zodat ik vergelijken kan.

Dat duwtje in de goeie richting kostte mij 10 minuten. Nou mag jij de tijd investeren om uit te zoeken wat andere affiliatenetwerken doen in energie en hoe de in Emerce genoemde bedrijven zelf contact zoeken met publishers. Kun je meteen aan de terminologie wennen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Met hoeveel mensen wil je dit starten? Ik kijk met een scheef oog naar gaslicht.com

 

Hoe wil je je met een 'groen' en 'Nederlands' product onderscheiden van andere aanbieders of vergelijkers? Of hoe wil je daar meer klaarheid in scheppen in communicatie?

 

Waarom als doelgroep consumenten en zzp'ers? Vooral die tweede snap ik niet.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, maar in drukke weken heb ik tenminste 2 keer iemand aan de lijn die ons aan goedkopere energie wil helpen.

 

Die leg je dan toch uit dat je geen belangstelling hebt, omdat als je iederere verkoper die goedkopere telefoon, energie of wat dan ook zijn verhaal moet laten je geen tijd meer hebt voor je echte werk.

 

Link naar reactie
  • 0

Domeinnaam lijkt dit voorjaar geregistreerd te zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoever deze onderneming op dit moment exact staat.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou er voor affiliates geen API zijn? Daar hebben de leveranciers alle belang bij.

 

Zou me voor het daadwerkelijke inschrijven juist voor kunnen stellen dat de leveranciers veel liever zien dat de klant d.m.v. een simpele affilate link naar de website van de leverancier wordt gestuurd en daar zijn gegevens invult.

 

Wordt dat op de site van de affilate gedaan en vervolgens via een API naar leverancier verstuurd, dan heeft de affilate de gegevens van de klant ook.

En is de kans groot dat deze volgend jaar contact met je nieuwe klant opneemt om hem wederom over te halen naar een andere aanbieder over te stappen...

 

Link naar reactie
  • 0

Zo zijn er meer dan tien. Die bestaan van affiliate-commissie.

 

Die hebben dus rechtstreekse overeenkomsten met de leveranciers.

 

Doe je het via een affiliate programma ala Daisycon, dan wordt er alleen maar doorgelinkt naar het inschrijfformulier van de leverancier.

Ja, je kan een "vergelijker" van ze krijgen, maar zodra er op "aanmelden" wordt geklikt, komt de klant bij de leverancier uit.

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, maar in drukke weken heb ik tenminste 2 keer iemand aan de lijn die ons aan goedkopere energie wil helpen.

 

Die leg je dan toch uit dat je geen belangstelling hebt, omdat als je iederere verkoper die goedkopere telefoon, energie of wat dan ook zijn verhaal moet laten je geen tijd meer hebt voor je echte werk.

 

 

oh ja, het gros krijg ik niet eens zelf aan de lijn, maar het was meer een signaal naar TS die aangeeft 'niet de zoveelste te zijn'; het zou raadzaam kunnen zijn om dat statement zelf eens van een afstandje te bekijken.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.