• 0

Klue - B2B Data marketing & Leads

Omschrijving van je concept:

Klue is een innovatief IP-marketing tool voor de B2B markt. De dienst herkent bedrijven die op een website zijn geweest en verrijkt deze met informatie van de Kamer van Koophandel (SBI / branche code en aantal medewerkers). Vervolgens sturen wij deze data door naar Google Analytics waar het mogelijk is om allerlei inzichten uit deze data te halen. Wij hebben dus geen inlog/portal maar maken gebruik van GA.

 

Op basis van de data zijn antwoorden te geven op bijvoorbeeld onderstaande vragen:

'Gedragen grote advocaten kantoren zich anders dan kleinere? En zo ja, wat dan precies?' 'Hoeveel komt bedrijf X terug op de website / blog voordat deze converteert?'

 

Bij inzichten blijft het niet. De data is direct te gebruiken in Google Adwords, Facebook en Linkedin. Dit betekent dat 100% gerichte marketing mogelijk is. Op basis van karakteristieken kun je adverteren. Als voorbeeld: enkel accountants, belastingconsulenten en boekhouders met meer dan 5 medewerkers die interesse hebben in product/dienst X krijgen advertentie Y te zien.

 

Daarnaast is hyper personalisatie d.m.v. liquid content mogelijk van jouw website. Nog voordat de website is geladen kunnen wij a.d.h.v. Klue de website aanpassen naargelang de bezoeker zijn karakteristieken. Wanneer je bijvoorbeeld trainingen aanbied voor Ziekenhuizen en Recruitment bedrijven kan de website voor de bezoeker van het ziekenhuis gericht zijn op de gains van de training voor hen terwijl een bezoeker van een recruitment bedrijf de gains te zien krijgt voor recruitment. Liquid content maakt websites tailor-made voor specifieke doelgroepen of zelfs specifieke bedrijven.

 

Klue - B2B Marketing

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Afgelopen 10 maanden bezig geweest met de technische ontwikkeling van Klue en uittesten van de impact. Bouw van de IP herkenning en koppeling met KvK API. Op basis van input van testers de service verder ontwikkeld. Klue is nu werkzaam en wordt nog verder ontwikkeld.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

B2B marketing data gedreven maken. Organisaties laten zien wat data 'kan' en hoe het voor hen kan werken. Helpen met realiseren van marketing en sales ambities en inzichten geven óf hun marketing efforts succes hebben en zo ja: hoe & voor wie

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere vergelijkbare tools geven enkel achteraf informatie over het bezoek. Daarop kan dan geacteerd worden d.m.v. online marketing bellen / sales. Web personalisatie d.m.v. liquid content is wat dat betreft anders en vernieuwend

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Concept duidelijk is en goed genoeg gecommuniceerd op de website

- Algehele feedback op de website

- Tips voor verbetering van de service (e.g. pricing)

- Feedback om Klue goed in de markt te zetten

 

Klue - B2B Marketing

 

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ruud, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Eindelijk weer eens een technostarter of start-up in de 'Wat vinden jullie van mijn...'.

 

...ik ga de uitgebreide site of propositie binnenkort bekijken en inhoudelijke reageren.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Een bedrijf is een gebouw met een boel medewerkers en een systeem. Een bedrijf is ook een spinneweb van medewerkers die via een cloud onderling contact houden en het internet opgaan vanaf de werkplek, vanuit de auto, thuis of op reis.

 

Die tweede B, die diffuse B: zit die ook in jullie B-to-B?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Scherpe vraag TwaBla. Die eerste B hebben wij gedekt. De tweede meer diffuse B is lastiger. Klue bestaat als B2B marketing tool uit 2 grote onderdelen: Het 100% gericht adverteren én het realtime personaliseren van de website op basis van de karakteristieken van de bezoeker.

 

Voor het eerste onderdeel hoeft de desbetreffende thuiswerkende persoon slechts 1 keer in met de internet verbinding in het 'gebouw' je website te bezoeken. Dan is dat apparaat van die persoon getagd als bedrijf X en onthoud Klue dat. Wanneer men enkel via 4G op websites aan het browsen is kunnen wij niet zien bij welke organisatie deze persoon hoort. De zogenaamde digital ocean is BIG ;-).

 

Een andere mogelijkheid om dit te tackelen is door te retargeten op gedrag. Als veel herkende accountants en boekhouders pagina X lezen, dan loont het om adverteren op alle mensen die pagina X gelezen hebben. Te vergelijken met statistische aanpak 'Sample is te generaliseren naar een grotere populatie.'

 

Het tweede onderdeel, het personaliseren van de website op basis van bedrijfsnaam / size / SBI kan enkel wanneer via het kantoor VPN de website wordt bezocht. Dit omdat het realtime gaat en we zeker moeten zijn dat we de juiste content aan de juiste bezoeker laten zien.

 

Klue is voor alle organisaties. In de basis laat het zien welke bedrijven op je website zijn geweest. Input wat relevant is.

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Vind het een prachtige uitvinding. Had nog nooit van IP-Marketing Tools gehoord, maar het is eigenlijk zo'n logische voorziening.

 

Bestaat er al een woord voor de professionals die dit soort data snel kunnen analyseren? Het viel me namelijk bij social media monitoring ook al op dat bedrijven niet alleen behoefte hebben aan tools, maar ook aan mensen (of agencies) die met die tools overweg kunnen en betekenis geven aan data.

 

Klued-Up Konsultants!

 

Door jullie opgeleid, gecertifieerd, betrokken in een community, eens per half jaar op retraite, betrokken bij verdere ontwikkeling, ambassadeurs.

 

Laat de aanpak zich kopiëren naar Duitsland, de UK en zo voort? Zijn daar al vergelijkbare intiatieven?

 

Doen jullie al pilots? Potentiële pilot-partners: Alex van Groningen en deLex.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Vind het een prachtige uitvinding. Had nog nooit van IP-Marketing Tools gehoord, maar het is eigenlijk zo'n logische voorziening.

 

Bestaat er al een woord voor de professionals die dit soort data snel kunnen analyseren? Het viel me namelijk bij social media monitoring ook al op dat bedrijven niet alleen behoefte hebben aan tools, maar ook aan mensen (of agencies) die met die tools overweg kunnen en betekenis geven aan data.

 

Klued-Up Konsultants!

 

Door jullie opgeleid, gecertifieerd, betrokken in een community, eens per half jaar op retraite, betrokken bij verdere ontwikkeling, ambassadeurs.

 

Laat de aanpak zich kopiëren naar Duitsland, de UK en zo voort? Zijn daar al vergelijkbare intiatieven?

 

Doen jullie al pilots? Potentiële pilot-partners: Alex van Groningen en deLex.

 

Bedankt voor je enthousiasme! Nee nog geen woord voor dit soort data analysten, denk dat we dat wel kunnen verzinnen ;-). Waar we zelf ook enthousiast over zijn is dat we het met Google Analytics koppelen; dit maakt het laagdrempeliger en overzichtelijker omdat marketeers als het goed is hier mee bezig zijn. De tijd van folders designen is voorbij toch?

 

Mooie is dat de herkenning wereldwijd werkt. De database is goed gestructureerd en herkent dus ook bedrijven uit UK, Duitsland, US, enzovoorts. De toegevoegde waarde zit in de verrijking omdat de data dan 'filterbaar' is en je antwoord kunt krijgen in vragen zoals hoe gedraagt doelgroep A zich t.o.v. B? . We hebben de opties om Klue snel op internationale schaal uit te rollen.

 

Klue'ed Konsultants, dat zien we graag! Mochten er geïnteresseerden zijn; schroom niet om even te mailen naar ons of contact op te nemen via de website.Wat betreft de pilots; dit doen wij zeker. Ik zou het ook enorm waarderen wanneer je ons in contact kan brengen.

 

Echter ben ik nog wel op zoek naar feedback (zoals aangegeven) en tips om Klue bekent te maken bij het grotere publiek. Iemand die daarbij waardevolle input heeft?

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoe verhoudt Klue.nl zich tot Klue.com?

 

'© Copyright 2017. Klue - Een Variera Concept' biedt als statische tekst zonder links of toelichting elders op de site eigenlijk weinig aanknopingspunten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

- Algehele feedback op de website

Je menu-keuzes bovenin vind ik niet prettig lezen tegen die drukke achtergrond. Als ik ga scrollen wordt het overigens beter. Waarom is die laatste keuze "Probeer Gratis" trouwens lichter van kleur als ik helemaal bovenaan een pagina sta? Pas als ik scroll krijgt die een blauwe achtergrond. Het lichte lettertype vind ik ook nét een slag te licht om prettig te kunnen lezen.

 

Hier en daar wat tekstuele dingetjes: "erachter" is bijvoorbeeld één woord, in het stukje over "Klue voor Sales" ontbreekt in de tweede zin het woord "liggen", de punten na een zin heb je soms licht gekleurd en soms zwart, "efficiënter" schrijf je met een trema en ik neem aan dat je een "Trial periode" aanbiedt in plaats van een "Trail periode" (om er maar een paar te noemen).

 

Je zet zes mogelijkheden "in een notendop" naast elkaar, maar met steeds hetzelfde linkje eronder, terwijl ik eigenlijk verwacht dat ik steeds naar een specifieke pagina (of een specifiek kopje) over die mogelijkheid zou gaan. Daarnaast zou ik de terminologie van die mogelijkheden - bij voorkeur letterlijk - als kopjes terug laten komen op die pagina.

 

Onderaan je pagina staan een aantal keuzes, waarbij mij in eerste instantie niet duidelijk is dat de bovenste een kopje is en dus geen link. Daar zou ik visueel iets mee doen. Daarnaast gaat de Twitter link naar je "mogelijkheden" pagina.

 

Je lijstje met pakketten vind ik er niet fraai uitzien. Ik zou ofwel bij de uitgebreidere pakketten alleen de extra's vermelden, of steeds dezelfde soort voordelen naast elkaar zetten (bijvoorbeeld de support, die staat bij pakket 3 nu niet gelijnd met pakket 1 en 2). En dan de ontbrekende voordelen leeg laten en de buttons horizontaal uitlijnen.

 

De lijntjes in je contactformulier zijn zo licht, dat ik lastig kan zien waar ik de informatie in moet vullen. Bij "Naam" moet dat bijvoorbeeld erachter, bij "Vraag" eronder. In eerste instantie klik ik bij die laatste dus mis.

 

Link naar reactie
  • 0

Echter ben ik nog wel op zoek naar f<...> tips om Klue bekent te maken bij het grotere publiek.

Jij bent toch niet de stagiair bij Klue? Aan het grote publiek heb je niks. Het grote publiek heb niks aan Klue. Je mikt op een paar goed te definiëren doelgroepen met elk hun eigen platforms waar je zichtbaar moet zijn, liefst met cases en gebruikerservaringen. Vandaar die pilots!

 

Je blog is ook tamelijk leeg. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het woord 'grote publiek' niet juiste benaming. Breder bekend bij de doelgroep misschien beter. Inderdaad hard op zoek naar goed uitgewerkte pilots. Momenteel met een aantal bezig maar doen er graag meer bij om zo tot mooie cases te komen. Ik zal de partijen die je eerder noemde @TwaBla, benaderen.

 

@John, bedankt ik ga het kritisch bekijken en verwerken. Sommige dingen zaken zal ik direct verwerken. Bedankt voor je input en tijd die je hebt genomen voor het kritisch bekijken van de website.

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat mij opviel was dat het lang duurt voordat de pagina daadwerkelijk inlaad (wel 3 seconden nadat de code opgehaald lijkt te zijn van de server). Vaak komt dat tegenwoordig door het gebruik van Google Optimize, maar volgens mij wordt dat niet ingeladen. Maken jullie gebruik van een soort pre-loader? Zo ja, dan zou ik overwegen die weg te halen en/of de pagina sneller te laten inladen.

 

Ook ontbreekt er op vele pagina's een custom meta description en worden er op vrijwel alle pagina's image sliders ingeladen, die door veel conversie specialisten gelinkt worden aan verlaagde conversie ratios.

 

Ten slotte zie ik alleen al op de homepage drie verschillende vormen van call to action (afgerond oranje, vierkant oranje en gradient oranje). Ik zou overwegen deze er allemaal hetzelfde uit te laten zien om een meer evenwichtige grafische stijl uit te stralen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie constructieve feedback. Site gaan we verder verbeteren met de input.

 

Momenteel zijn we op zoek naar testers voor Klue web personalisatie. Samen met jouw bedrijf kijken we eerst wat de mogelijkheden zijn en hoe het ingezet kan worden. Is dat wat voor jou of ken je iemand? Let me know!

 

Goed weekend.

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Om inzicht te krijgen wat bezoekers doen op je website, waar ze wel en niet op klikken, of ze de pagina volledig bekijken en meer interessante data van je bezoekers kun je gebruik maken van de diensten van Hotjar.

 

Hotjar is a new and easy way to truly understand your web and mobile site visitors.

https://www.hotjar.com/

 

Hotjar is inderdaad een goede tool ervoor. Wij werken met Mouseflow (vergelijkbaar), hier sturen wij dan ook de data van Klue naar toe. Zo kun je dus per bedrijf zien hoe zij zich over de site bewegen. Met name bij webpersonalisatie erg goed om te zien. Heeft het personaliseren van de propositie impact op het gedrag?

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha Higher level,

 

Een poos bezig geweest met van alles en nog wat om Klue verder uit te bouwen en toegankelijker te maken. Een van de resultaten hiervan is de How-to. We kamen er al snel achter dat het voor veel mensen / ondernemers / b2b marketeers érg nieuw is en het lastig voor te stellen is wat Klue precies kan.

 

Het gevolg: een heldere how to. Aan de hand van de gratis te gebruiken open API van Klue en Google Optimize leggen wij precies uit hoe jij je website kunt personaliseren richting de bezoekende partij.

 

https://klue.nl/how-to/personaliseer-homepage-website-naam-bezoekende-bedrijf-how-to/

 

Try it! Feedback is meer dan welkom.

Klue_PersonalisatieHL.thumb.png.688062a6c4e353e787446ab11c55c73c.png

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

De techniek is prachtig, maar ik twijfel of je bezoekers van een site wel zo moet confronteren met idee dat ze 'in de gaten worden gehouden'. Het is misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb een webwinkel gehad waarbij we een live chat hadden waar je ook allerlei klantgegevens snel kon inzien tijdens het chatten. Bij een klanttevredenheidsonderzoek bleek dat een groot deel (bijna 75%) het niet prettig, een beetje 'opdringerig' en soms zelfs 'eng' (Big Brother) vonden om zo gevolgd te worden.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Oogt interessant.

 

Je bent bekend met wat datacollectief/websiteleads doet neem ik aan?

 

Ik zou persoonlijk minder inzetten op gepersonaliseerde homepage, en meer op leadgeneratie, koppeling met analytics en adwords, want daar ligt wel een meerwaarde in mijn ogen.

 

Zoals hiervoor al gezegd: mensen voelen zich in de gaten gehouden als je ze verwelkomd. Cold-calling n.a.v. de verkregen bedrijfsinformatie kan wel interessant zijn.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de input. Een subtielere optie gaan we toevoegen zodat de website bijvoorbeeld op advocaten wordt afgestemd als beroepsgroep en niet 'Advocaten kantoor Jansen en De vries'. Echter geeft het direct aanspreken wel echt een gave ervaring (zie screen)

 

Wat betreft het in de gaten houden en verwelkomen, ik kan daar absoluut in komen. Maar ik denk ook ergens dat wanneer je direct ingaat op de behoeften op de juiste manier het minder impact heeft en er eerder iets ontstaat van 'Goh, goed dat ze hierover beginnen'. Personalisatie op de manier beschreven in de how-to past perfect bij Account Based Marketing.

 

Probeer het zou ik zeggen :)

 

Andere Feedback meer dan welkom

Personalisate_optimizely.thumb.png.f96214c19f6918b53ba9bc0b4bfb6f94.png

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Even een update: Inmiddels een paar maanden verder en veel leuke en positieve reacties mogen ontvangen. Met jullie feedback de site verder aangepakt en het resultaat begint binnen te druppelen. Binnenkort de eerste case, welke ik met jullie zal delen.

 

De combinatie van website leads en personalisatie bij een goed gedefinieerde doelgroep heeft ons geholpen. Dank voor de suggestie!

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Interessante propositie! Wat ik mij wel afvraag is hoe en of dit in lijn is met de GDPR/AVG richtlijnen. Is daar over nagedacht?

 

Een andere interessante optie is om voor jullie klanten (adverteerders) de mogelijkheid te bieden om hun CRM data te verrijken. Dan draai je het eigenlijk om. Is daar al over nagedacht?

 

Ik ga ook even de website bekijken!

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0

Interessante propositie! Wat ik mij wel afvraag is hoe en of dit in lijn is met de GDPR/AVG richtlijnen. Is daar over nagedacht?

 

Een andere interessante optie is om voor jullie klanten (adverteerders) de mogelijkheid te bieden om hun CRM data te verrijken. Dan draai je het eigenlijk om. Is daar al over nagedacht?

 

Ik ga ook even de website bekijken!

 

Hi Jos,

 

Bedankt voor je reactie. Met de GDPR richtlijnen zijn we bezig, het ziet er naar uit dat dit geen enorme impact gaat hebben op de manier waarop Klue werkt. De nieuwe wet heeft geen consequenties voor het gebruik als de tool alleen de organisatie herkent. Het is belangrijk dat de tool niet de persoon zelf of de consument herkent, en geen persoonsgebonden data bewerkt of levert. Ook is het van belang dat de tool geen commerciële third party cookies of tracking cookies plaatst, wat niet het geval is bij Klue. Herkenning heeft geen cookies nodig waardoor we al bij het eerste bezoek weten welke organisatie het is.

 

Wat je schetst met het koppelen van CRM-systemen is zeker over nagedacht en ook mogelijk. Onze API is zo gebouwd dat we op basis van de klantwens data in het CRM kunnen laten vloeien. Dit is voor elke partij anders en daarom ook een mogelijkheid op maat. Standaard zomaar data overal heen sturen heeft geen zin.

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Om de schijn van puur een zelfpromotiedoelstelling tegen te gaan, mag je bij forumdeelname best een keer in een ander draadje reageren.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.