• 0

Klue - B2B Data marketing & Leads

Omschrijving van je concept:

Klue is een innovatief IP-marketing tool voor de B2B markt. De dienst herkent bedrijven die op een website zijn geweest en verrijkt deze met informatie van de Kamer van Koophandel (SBI / branche code en aantal medewerkers). Vervolgens sturen wij deze data door naar Google Analytics waar het mogelijk is om allerlei inzichten uit deze data te halen. Wij hebben dus geen inlog/portal maar maken gebruik van GA.

 

Op basis van de data zijn antwoorden te geven op bijvoorbeeld onderstaande vragen:

'Gedragen grote advocaten kantoren zich anders dan kleinere? En zo ja, wat dan precies?' 'Hoeveel komt bedrijf X terug op de website / blog voordat deze converteert?'

 

Bij inzichten blijft het niet. De data is direct te gebruiken in Google Adwords, Facebook en Linkedin. Dit betekent dat 100% gerichte marketing mogelijk is. Op basis van karakteristieken kun je adverteren. Als voorbeeld: enkel accountants, belastingconsulenten en boekhouders met meer dan 5 medewerkers die interesse hebben in product/dienst X krijgen advertentie Y te zien.

 

Daarnaast is hyper personalisatie d.m.v. liquid content mogelijk van jouw website. Nog voordat de website is geladen kunnen wij a.d.h.v. Klue de website aanpassen naargelang de bezoeker zijn karakteristieken. Wanneer je bijvoorbeeld trainingen aanbied voor Ziekenhuizen en Recruitment bedrijven kan de website voor de bezoeker van het ziekenhuis gericht zijn op de gains van de training voor hen terwijl een bezoeker van een recruitment bedrijf de gains te zien krijgt voor recruitment. Liquid content maakt websites tailor-made voor specifieke doelgroepen of zelfs specifieke bedrijven.

 

Klue - B2B Marketing

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Afgelopen 10 maanden bezig geweest met de technische ontwikkeling van Klue en uittesten van de impact. Bouw van de IP herkenning en koppeling met KvK API. Op basis van input van testers de service verder ontwikkeld. Klue is nu werkzaam en wordt nog verder ontwikkeld.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

B2B marketing data gedreven maken. Organisaties laten zien wat data 'kan' en hoe het voor hen kan werken. Helpen met realiseren van marketing en sales ambities en inzichten geven óf hun marketing efforts succes hebben en zo ja: hoe & voor wie

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere vergelijkbare tools geven enkel achteraf informatie over het bezoek. Daarop kan dan geacteerd worden d.m.v. online marketing bellen / sales. Web personalisatie d.m.v. liquid content is wat dat betreft anders en vernieuwend

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Concept duidelijk is en goed genoeg gecommuniceerd op de website

- Algehele feedback op de website

- Tips voor verbetering van de service (e.g. pricing)

- Feedback om Klue goed in de markt te zetten

 

Klue - B2B Marketing

 

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Om de schijn van puur een zelfpromotiedoelstelling tegen te gaan, mag je bij forumdeelname best een keer in een ander draadje reageren.

Daar zou ik nog eens over nadenken.

 

Gaan we nu verwachten dat Wat Vind Je van Mijn.... deelnemers zich ook met andere topics bezig houden om de schijn van zelfpromotie tegen te gaan? Dan zou ik eerst eens kritisch naar de evenementen-topics kijken. In de WVJVM-categorie is aandacht voor eigen activiteiten nu eenmaal ingebakken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

...zie anders de readme van dit subboard nog eens...

Deze bedoel je...

 

higherlevel_vindenvanmijn.jpg

Met het nieuwe board 'Wat vind je van mijn...' gaat een wens van vele leden in vervulling, namelijk een forumonderdeel om mede-leden naar hun mening te vragen. Dit mag gaan over een nieuw product of productidee, een nieuwe bedrijfswebsite of marketingactie, een concrete innovatie of een concreet nieuw concept. Of waar je verder maar input op wenst te hebben.

 

Het is dus een cross-forum board, voor allerlei objecten, diensten en ideeën. Forumonderdelen als 'Innovatie en nieuwe ideeën' en 'Commercie en marketing', doorgaans de boards waar dit soort berichten verschenen, krijgen hierdoor meer ruimte voor discussies, trends, thema's en algemene vragen en discussies.

 

Wel zijn er enkele regels waar iedereen zich aan dient te houden:

 

De regels voor iedereen die meningen en kritieken wil hebben:

 

[*]Geef je bericht vorm. Plemp bijvoorbeeld niet enkel een URL neer als je je site wilt laten beoordelen, maar laat zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

[*]Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

[*]Berichten die al teveel op spam lijken worden verwijderd. Het is aan de moderators om dit te bepalen;

[*]Wie neemt, moet ook geven. Vraag niet alleen naar meningen op jouw concept, maar geef ook jouw inhoudelijke mening op andermans concepten;

[*]Sta open voor feedback, ook als die toevallig niet in je straatje past. Iedereen doet zijn best je van input te voorzien, waardeer en respecteer dat;

[*]Wees je ervan bewust dat het bericht ook nadat de discussie afgelopen is, online blijft staan ter lering van anderen. Wil je dat niet, plaats dan geen bericht.

De regels voor iedereen die wil reageren:

 

Naast de algemene forumregels gelden voor dit board nog een tweetal aanvullende regels. Of eigenlijk staan ze al in de forumregels, maar voor de zekerheid willen we ze nogmaals benadrukken:

 

[*]Wees aardig voor elkaar. Goede, opbouwende kritiek kan nooit tè kritisch zijn, maar botheid, arrogantie of kwetsende reacties zijn niet gewenst;

[*]Dit board is niet bedoeld om klanten te zoeken. Laat je expertise zien, geef inhoudelijk commentaar, maar ga niet naar opdrachten zitten vissen.

 

We zijn erg benieuwd hoe dit forum zich gaat ontwikkelen. Er is zeer veel kennis op Higherlevel.nl aanwezig, dus we hopen met dit board veel ideeënuitwisseling op gang te brengen en door alle ideeën en input nóg beter beslagen ondernemers op het ijs te krijgen.

 

Veel plezier!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De nieuwe wet heeft geen consequenties voor het gebruik als de tool alleen de organisatie herkent. Het is belangrijk dat de tool niet de persoon zelf of de consument herkent ...

Vallen onder het begrip "consument" in dit verband niet ook eenmanszaken, VoFs en maatschappen, net zoals bij het bel-me-niet register? En zo ja, hoe filter je die er dan uit?

 

Link naar reactie
  • 0

Die filteren we eruit op basis van omvang. We verrijken de data met sbi en aantal medewerkers. Daarnaast hebben we een slim filter wat 'ZPP-er' etc eruit filtert.

 

Inmiddels weer een aantal stappen verder. We hebben een data dashboard gebouwd voor elke gebruiker. Het is een overzichtelijk dashboard waarin je je eigen data en leads kunt inzien. Veel positieve reacties.

 

https://klue.nl/tools/klue-lanceert-gratis-data-dashboards-voor-elke-gebruiker/

 

Volgende stap zijn how-to's voor de verschillende mogelijkheden met Klue. Tips en trucs? Of andere feedback? Hoor het graag

 

 

 

 

 

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Interessant om jullie product-ontwikkeling te volgen.

 

Hoe staat het met de vraag naar jullie product? Het aanbod is subscription-based (logisch ook) maar zijn er al agencies die het verpakken in een value-added service? Zie je dat als model voor zulke diensten: niet alleen de app maar ook de deskundigheid erbij verkopen?

 

Lijkt me leerzaam voor alle B2B-app developers. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dankje TwaBla :)

 

Vraag trekt steeds meer aan. We merken heel duidelijk dat het complex gevonden word (wat ook ergens te begrijpen is) en willen dit afvangen met uitleg, how-to's, blogs, interviews enzovoorts.

 

We hebben enkele samenwerkingen in de kinderschoenen staan. Aftasten is dat nog. Dit zijn met name combinaties van data en bijvoorbeeld advies / content marketing op basis van de Klue data. Hierin kunnen wij onze data expertise kwijt en zij hun advies over marketing aanpak & branding.

 

Partner worden kan, we praten altijd graag met verschillende partijen.

 

 


modedit link verwijderd

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Ruud, misschien is dat toch een beetje het (jullie) probleem of valkuil.

 

Je toont hier in deze community m.i. te weinig interesse voor wat hier in algemene of bredere zin speelt en zendt alleen jouw (jullie) boodschap.

 

Ik ben dan eerlijk gezegd al eerder afgehaakt om jouw of jullie ontwikkeling inhoudelijk te volgen en van commentaar te voorzien. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. In 2008 heb ik met een programmeur eens een blauwdruk gemaakt van en systeem dat websitebezoekers uit de anonimiteit haalt en webstats koppelt aan CRM. We waren een heel eind, echter het koppelen van IP-adres en andere fingerprint aan echte personen bleek de grootste uitdaging. Nu had ik helemaal geen intenties om zo'n tool te bouwen, ik was alleen verbaasd dat deze mogelijkheid nog niet werd benut.

 

In 2015 maakte ik kennis met Websiteleads (van Data-collectief). Die doen exact wat ik toen voor ogen had, echter waren zij vanwege de vele direct mailings die ze versturen wel in staat om de koppeling op persoonsniveau te leggen. Zij updaten deze gegevens real-time en benchmark-onderzoek van Vakwereld uit sept 2017 wijst uit dat zij als beste de 'handshake' kunnen maken (zie afbeelding). Logisch gezien hun werkwijze. De meeste andere aanbieders kopen bestanden met IP adressen e.d., verrijken die data enigszins en matchen langs die route. De nauwkeurigheid van herkenning is daarmee wel beduidend minder.

 

Naast Data-collectief zijn er vele aanbieders: LeadExpress, Qeado, SalesFeed, OnlineSucces, LeadBoxer, Snoobi, etc. Er zit m.i. veel kaf tussen het koren.

 

Naast de herkenning is het van belang wat je met deze data doet. Wij hebben eens wat getest met verschillende tools en deden helemaal niks met de data. Bovendien worden websites er wel degelijk langzamer van en dat beïnvloedt de ranking. Ik vraag me af wat er met de snelheid gebeurt wanneer je liquid content gaat serveren. Bovendien ben ik nog niet overtuigd dat dit echt conversieverhogend werkt.

 

Ik vraag me vooral af hoe je de herkenning hebt geregeld en hoe nauwkeurig dit is. Koop je bestanden die iedereen gebruikt? Of heb je een eigen bestand die zichzelf realtime update zoals Data-collectief?

2018-05-01_10-23-24.thumb.jpg.f2061f0371072352c386a7fcab19fe3f.jpg

Link naar reactie
  • 0

Hi STCOM,

 

Goed van je te horen. Je plaatst inderdaad een stukje code op de website en vervolgens integreer je dit met je Google Analytics. Daarnaast geven wij je toegang tot je eigen dashboard zodat je gemakkelijk de inzichten tot je kunt nemen.

 

Het personaliseren gaat via Google Optimize of aanverwante service. Je selecteert dan een doelgroep (of specifiek bedrijf) waarop je de website wilt aanpassen. Zodra Klue dat bedrijf / doelgroep herkent zal de andere versie van de website getoond worden. Toegankelijk en makkelijk te realiseren.

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit in zijn werk gaat. In 2008 heb ik met een programmeur eens een blauwdruk gemaakt van en systeem dat websitebezoekers uit de anonimiteit haalt en webstats koppelt aan CRM. We waren een heel eind, echter het koppelen van IP-adres en andere fingerprint aan echte personen bleek de grootste uitdaging. Nu had ik helemaal geen intenties om zo'n tool te bouwen, ik was alleen verbaasd dat deze mogelijkheid nog niet werd benut.

 

In 2015 maakte ik kennis met Websiteleads (van Data-collectief). Die doen exact wat ik toen voor ogen had, echter waren zij vanwege de vele direct mailings die ze versturen wel in staat om de koppeling op persoonsniveau te leggen. Zij updaten deze gegevens real-time en benchmark-onderzoek van Vakwereld uit sept 2017 wijst uit dat zij als beste de 'handshake' kunnen maken (zie afbeelding). Logisch gezien hun werkwijze. De meeste andere aanbieders kopen bestanden met IP adressen e.d., verrijken die data enigszins en matchen langs die route. De nauwkeurigheid van herkenning is daarmee wel beduidend minder.

 

Naast Data-collectief zijn er vele aanbieders: LeadExpress, Qeado, SalesFeed, OnlineSucces, LeadBoxer, Snoobi, etc. Er zit m.i. veel kaf tussen het koren.

 

Naast de herkenning is het van belang wat je met deze data doet. Wij hebben eens wat getest met verschillende tools en deden helemaal niks met de data. Bovendien worden websites er wel degelijk langzamer van en dat beïnvloedt de ranking. Ik vraag me af wat er met de snelheid gebeurt wanneer je liquid content gaat serveren. Bovendien ben ik nog niet overtuigd dat dit echt conversieverhogend werkt.

 

Ik vraag me vooral af hoe je de herkenning hebt geregeld en hoe nauwkeurig dit is. Koop je bestanden die iedereen gebruikt? Of heb je een eigen bestand die zichzelf realtime update zoals Data-collectief?

 

Naast de herkenning is het van belang wat je met deze data doet zoals je zelf aangeeft. Wij hebben eens wat getest met verschillende tools en deden helemaal niks met de data (behalve het constateren dát er een bedrijf is geweest).

 

Dat is het mooie van Klue. Als je zelf geen sales opvolging hebt om achter herkende bedrijven aan te gaan dan is de Klue oplossing een goed alternatief om toch iets te doen met deze data.

 

Klue stuurt de data naar Google Analytics, in Google Analytics zijn dan op branche behaviour analaytics te doen. Het dashboard wat we gemaakt hebben is gebaseerd op Analtyics en fungeert als makkelijkere schil om de data heen.

 

Met de integraties naar onder andere AdWords, Facebook LinkedIn (maar ook mouseflow en marketing automation) kun je zeer gericht gaan adverteren via die platformen. Op basis van de doelgroep definitie die voor jou van belang is laat je advertenties zien; 100% gericht. Wij geloven meer in een inbound aanpak dan het direct opbellen en/of mailen van personen bij bedrijven die de website bezocht hebben.

 

Qua herkenning gebruiken wij een andere techniek, eentje die goed werkt. Inmiddels zitten we op 149.000+ herkende bedrijven in Nederland.

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
  • 0

Op basis van de doelgroep definitie die voor jou van belang is laat je advertenties zien; 100% gericht. Wij geloven meer in een inbound aanpak dan het direct opbellen en/of mailen van personen bij bedrijven die de website bezocht hebben.

Dat is nog steed outbound. Toegespitst weliswaar, maar met inbound heeft het niet zoveel te maken. Tenzij de definitie daarvan ruim is.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Op basis van de doelgroep definitie die voor jou van belang is laat je advertenties zien; 100% gericht. Wij geloven meer in een inbound aanpak dan het direct opbellen en/of mailen van personen bij bedrijven die de website bezocht hebben.

Dat is nog steed outbound. Toegespitst weliswaar, maar met inbound heeft het niet zoveel te maken. Tenzij de definitie daarvan ruim is.

 

Klopt. Echter zit er volgens mij nog een verschil in de mate van outbound. Na 3x bezoek van een specifiek bedrijf gelijk bellen of blijven nurturen door advertenties en gerichte content dat de persoon zichzelf kenbaar maakt door de aanvraag van bijvoorbeeld een demo. Dat bedoel ik met het verschil :)

B2B Data & Leads - https://klue.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.