Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Van matrassen en bloggers

Aanbevolen berichten

Van matrassen en bloggers

 

Korte samenvatting:

Voor een schuimmatras vraagt het gemiddelde Amerikaanse matrassenmerk 1.000 dollar. Een twintigste daarvan, dus 50 dollar, gaat naar de online reviewer via wiens affiliate link de koper de matras bestelt. "My life changed because of Derek," zegt een matrassenfabrikant. "He made me a millionaire."

 

Maar voor een andere fabrikant is die symbiotische relatie niet voldoende. Hij klaagt recensisten aan als zijn merk niet bovenaan staat.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Meer nog dan mijn vorige link heeft dit verhaal waarschijnlijk een hoog maar-dat-wisten-we-toch-al? gehalte.

 

Wat ik zelf niet wist, is dat er zoveel geld in affiliate marketing omging.

 

Er zit ook een bepaalde scheefheid in die matrassenmarkt die me fascineert en waar de auteur faalt enig licht op te schijnen: als alle schuimmatrassen goedkope blokken zijn die ongeacht het merk wat erop staat, allemaal uit dezelfde fabriek komen, waarom is er dan niemand die zwaar onder de prijs gaat zitten (zeg: 100 dollar per matras) en op die manier de markt vangt?

 

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

5% is inderdaad niet uitzonderlijk, zeker niet op producten waar forse marges op zitten. Er zijn digitale diensten waar het percentage nog veel groter is, maar exta verkopen daarvan zijn vrijwel 100% marge dus daar zit ook wel logica in.

 

Of niemand die markt doorbreekt is nog maar de vraag: matrassen worden vaak verkocht als een soort gezondheidsproduct, met het idee dat er bijzondere technieken en/of materialen noodzakelijk zijn om een redelijk matras te fabriceren.

 

In de VS heb je ook Ikea's, en die verkopen daar ongeveer dezelfde producten als hier. Je koopt er een prima matras voor zeg $300, maar blijkbaar hebben amerikanen liever iets duurders met celebrity endorsement.

 

 

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Op youtube kijk nog eens graag naar series zoals roadkill.

 

Ontspannend en leuk maar op een bepaald moment besef je wel dat je eigenlijk zit te kijken naar een mix van reality-tv en reclame die er 'spontaan' tussen gemixt wordt in het verhaal.

 

Op zich wel knap gemaakt, waarschijnlijk een redelijk budget voor nodig. Compleet met community opbouw, fans,...

Met een paar miljoen views per filmpje zal het wel opbrengen...


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké