Jump to content
Branko Collin

[Artikel] Van matrassen en bloggers

Recommended Posts

Van matrassen en bloggers

 

Korte samenvatting:

Voor een schuimmatras vraagt het gemiddelde Amerikaanse matrassenmerk 1.000 dollar. Een twintigste daarvan, dus 50 dollar, gaat naar de online reviewer via wiens affiliate link de koper de matras bestelt. "My life changed because of Derek," zegt een matrassenfabrikant. "He made me a millionaire."

 

Maar voor een andere fabrikant is die symbiotische relatie niet voldoende. Hij klaagt recensisten aan als zijn merk niet bovenaan staat.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Meer nog dan mijn vorige link heeft dit verhaal waarschijnlijk een hoog maar-dat-wisten-we-toch-al? gehalte.

 

Wat ik zelf niet wist, is dat er zoveel geld in affiliate marketing omging.

 

Er zit ook een bepaalde scheefheid in die matrassenmarkt die me fascineert en waar de auteur faalt enig licht op te schijnen: als alle schuimmatrassen goedkope blokken zijn die ongeacht het merk wat erop staat, allemaal uit dezelfde fabriek komen, waarom is er dan niemand die zwaar onder de prijs gaat zitten (zeg: 100 dollar per matras) en op die manier de markt vangt?

 

 

Link to the article:

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link to post
Share on other sites

5% is inderdaad niet uitzonderlijk, zeker niet op producten waar forse marges op zitten. Er zijn digitale diensten waar het percentage nog veel groter is, maar exta verkopen daarvan zijn vrijwel 100% marge dus daar zit ook wel logica in.

 

Of niemand die markt doorbreekt is nog maar de vraag: matrassen worden vaak verkocht als een soort gezondheidsproduct, met het idee dat er bijzondere technieken en/of materialen noodzakelijk zijn om een redelijk matras te fabriceren.

 

In de VS heb je ook Ikea's, en die verkopen daar ongeveer dezelfde producten als hier. Je koopt er een prima matras voor zeg $300, maar blijkbaar hebben amerikanen liever iets duurders met celebrity endorsement.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Op youtube kijk nog eens graag naar series zoals roadkill.

 

Ontspannend en leuk maar op een bepaald moment besef je wel dat je eigenlijk zit te kijken naar een mix van reality-tv en reclame die er 'spontaan' tussen gemixt wordt in het verhaal.

 

Op zich wel knap gemaakt, waarschijnlijk een redelijk budget voor nodig. Compleet met community opbouw, fans,...

Met een paar miljoen views per filmpje zal het wel opbrengen...


www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 62 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept