• 0

Borgstellingskrediet 2 DGA's

Hoi daar.

 

Weet iemand of je gebruik kan maken van de Borgstellingskrediet regeling indien je met 2 aandeelhouders/bestuurders in een nieuw op te zetten BV gaat? Wij brengen ieder 50k in, en zijn beiden aan te merken als startende ondernemer.

 

Groet,

 

Ronald

 

;D ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ronald,

 

De borgstellingsregeling van de staat is volgens mij een van de beter bewaard gebleven geheimen die het verkrijgen van startkapitaal kunnen vergemakkelijken.

Ik heb er met mijn vorige bedrijf een gehad. Mijn partner en ik hadden een 60-40 aandelenverhouding in een BV. Het was vrij simpel te regelen, maar wel nadat ik tegen de bank had verteld dat ik er een wilde. Ze beginnen daar namelijk praktisch nooit zelf over omdat het voor hen administratief nogal gedoe is. Maar voor de ondernemer dus niet...

Ik denk niet dat het relevant is dat het bedrijf meerdere aandeelhouders/bestuurders heeft, want er zijn heel veel bedrijven met meerdere eigenaren.

 

Meer over de regeling kun je lezen op subsidieshop.nl (is van de overheid), als het goed is via de volgende link:

http://www.subsidieshop.nl/asp/regeling_details.asp?RegulationID=5362&Filter=&Waarde=&Search=borgstelling&Start=1&Rows=10&Page=1&Pages=1&Number=3&StartVorige=&StartVolgende=

Anders even zoeken met als zoekwoord 'borgstelling', zo kwam ik er terecht.

Bij de informatie staat ook het telefoonnummer van SenterNovem, de instantie waar ze al je vragen over subsidies - zouden moeten kunnen - beantwoorden.

 

Succes met jullie plannen.

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reaktie ik weet nu in ieder geval dat het mogelijk is. De detail-specificaties van de regeling zijn idd een soort bankgeheim. Je wordt meestal doorverwezen naar de bankl

 

Nog 1 vraag, werd er bij jullie financiering toch nog een gedeelte hoofdelijke aansprakelijkheid ingebakken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Relatie van mij heeft 100k nodig voor de opbouw van een infrastructuur (draadloos breedband internet). Is een eenmanszaak met een patent dat nu in een BV is omgezet. Gesprekken gehad met ABN en ING en zelfs met een borgstellingskrediet moest nog 40% zekerheid gegeven worden in de vorm van een huis als onderpand.

 

Waar een weg is maar geen wil?

 

Erwin

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

Link naar reactie
  • 0

Ronald,

 

In mijn geval hebben wij (de ondernemers) van het totaal benodigde kapitaal zo'n 20 procent zelf ingebracht en zijn we voor een kleine 10 procent persoonlijk borg gaan staan. Dat laatste ook om aan te geven dat wij bereid waren het risico te nemen. Voor de bank resteerde daardoor na de borgstelling ook een stukje waarover zij zelf risico liepen. Dat is gedeeltelijk afgedekt met de verpanding van onze bedrijfsinventaris en vorderingen.

 

Ik heb destijds het plan 'verkocht' aan een bankdirecteur, maar toen het vervolgens werd uitgewerkt door een accountmanager wilde hij dat ik mijn huis als onderpand opgaf (mijn zakenpartner huurde). Toen heb ik hem fijntjes uitgelegd dat ik zijn baas had verteld wat onze voorwaarden waren om bij zijn bank klant te worden en dat zijn baas daarmee akkoord was gegaan. Ze hebben het dus wel geprobeerd, maar ik ben er niet ingetrapt.

 

Ik kan me overigens indenken dat als je minder geld inbrengt, bijv ieder 30k en met de andere 20k borg gaat staan, dat het voor een bank interessanter wordt omdat zij 50% (klopt dat percentage nog?) van de banklening kunnen afdekken met de staatsgarantie . Als de lening groter wordt, kunnen ze bij de staat dus een hogere borgstelling krijgen en lopen zij per saldo minder risico (in dit geval 20k).

 

Ik heb overigens de totale regeling ook niet meer op internet kunnen vinden terwijl ik 100% zeker weet dat ik hem 7 jaar geleden in zijn geheel daarvan heb afgehaald en geprint. Bijzonder...

 

Hoeveel geld heb je overigens nodig en voor wat voor soort bedrijf?

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.