Als nieuw lid uitgebreid het forum doorgenomen en mij verbaasd welke problemen mensen met elkaar kunnen maken. En ja ik heb er ook één waar ik moeilijk uit kom.
Januari 2017 een machine aangeschaft, deze door de leverancier laten plaatsen en sindsdien allerlei foutcodes en storingen die zij zo goed en kwaad als het ging probeerden op te lossen. Aantal van deze fouten liepen via hun leverancier en kostte daardoor wat tijd.
Na 6 maanden tobben waarbij soms de machine werkte en soms niet, herhaaldelijk klagen en beroepen op de garantie eindelijk overeengekomen dat de machine teruggaat om te testen en ik tijdelijk hun eigen demo machine kreeg. Demo machine werkt redelijk maar helaas ook niet foutloos.
Nu ruim 2,5 maand later na veel mailen bellen, dreigen, etc, geen reactie, na eindelijk antwoord en overleg intern wil men de machine na mijn stevig aandringen terugkopen om het probleem op te lossen. Jammer alleen dat ze een bod doen van minder dan de helft van de nieuwwaarde! Aankoop was 10.000, bod is 4.500, ik vind dit geen terugkopen maar grenzen aan diefstal. Probleem is als ik dit op een hardere manier ga spelen terwijl de machine nog in mijn bezit is alle volgende klachten, vragen, garantiepunten e.d. niet meer beantwoord gaan worden en ze mij verder lekker links laten liggen.
Voor mij is er duidelijk een machine geleverd die niet aan de bij verkoop geschetste verwachtingen voldoet en duidelijk niet bedrijfszeker is. Een gang via een advocaat naar de rechter is mogelijk maar waarschijnlijk een hele lange weg en de dan gemaakte kosten worden maar voor een gedeelte in de (hopelijk) positieve uitspraak voor mij meegenomen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog steeds twee dingen.
Zit er al aan te denken om ze bij het terugbrengen van mijn eigen machine ze mijn zaak uit te zetten voordat ze hun eigen demo in kunnen pakken, maar dan loopt uiteraard de zaak volledig uit de hand en wordt er helemaal niet meer gepraat, dus lijkt mij ook niet bepaald de beste manier.
Gelukkig heb ik dit soort wanpraktijken normaliter nooit aan de hand en voor mijn bedrijf is een rechtbijstand verzekering niet nodig. (Gaat er eens wat mis bij een klant, dan maken wij het opnieuw en probleem is weer opgelost.) Helaas niet aan de toeleveranciers gedacht waar de bedragen wat hoger liggen.
Wellicht is er iemand op dit forum die hier zelf mee te maken heeft gehad of heeft de juridische kennis om dit goed aan te pakken. Alvast bedankt voor de tijd om dit verhaal te lezen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CCPaul
CCPaul
Als nieuw lid uitgebreid het forum doorgenomen en mij verbaasd welke problemen mensen met elkaar kunnen maken. En ja ik heb er ook één waar ik moeilijk uit kom.
Januari 2017 een machine aangeschaft, deze door de leverancier laten plaatsen en sindsdien allerlei foutcodes en storingen die zij zo goed en kwaad als het ging probeerden op te lossen. Aantal van deze fouten liepen via hun leverancier en kostte daardoor wat tijd.
Na 6 maanden tobben waarbij soms de machine werkte en soms niet, herhaaldelijk klagen en beroepen op de garantie eindelijk overeengekomen dat de machine teruggaat om te testen en ik tijdelijk hun eigen demo machine kreeg. Demo machine werkt redelijk maar helaas ook niet foutloos.
Nu ruim 2,5 maand later na veel mailen bellen, dreigen, etc, geen reactie, na eindelijk antwoord en overleg intern wil men de machine na mijn stevig aandringen terugkopen om het probleem op te lossen. Jammer alleen dat ze een bod doen van minder dan de helft van de nieuwwaarde! Aankoop was 10.000, bod is 4.500, ik vind dit geen terugkopen maar grenzen aan diefstal. Probleem is als ik dit op een hardere manier ga spelen terwijl de machine nog in mijn bezit is alle volgende klachten, vragen, garantiepunten e.d. niet meer beantwoord gaan worden en ze mij verder lekker links laten liggen.
Voor mij is er duidelijk een machine geleverd die niet aan de bij verkoop geschetste verwachtingen voldoet en duidelijk niet bedrijfszeker is. Een gang via een advocaat naar de rechter is mogelijk maar waarschijnlijk een hele lange weg en de dan gemaakte kosten worden maar voor een gedeelte in de (hopelijk) positieve uitspraak voor mij meegenomen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog steeds twee dingen.
Zit er al aan te denken om ze bij het terugbrengen van mijn eigen machine ze mijn zaak uit te zetten voordat ze hun eigen demo in kunnen pakken, maar dan loopt uiteraard de zaak volledig uit de hand en wordt er helemaal niet meer gepraat, dus lijkt mij ook niet bepaald de beste manier.
Gelukkig heb ik dit soort wanpraktijken normaliter nooit aan de hand en voor mijn bedrijf is een rechtbijstand verzekering niet nodig. (Gaat er eens wat mis bij een klant, dan maken wij het opnieuw en probleem is weer opgelost.) Helaas niet aan de toeleveranciers gedacht waar de bedragen wat hoger liggen.
Wellicht is er iemand op dit forum die hier zelf mee te maken heeft gehad of heeft de juridische kennis om dit goed aan te pakken. Alvast bedankt voor de tijd om dit verhaal te lezen.
Met vriendelijke groet, Paul
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57285-conflict-leverancier-machine/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag