• 0

samenwerken met grote webwinkels als BOL, Wehkamp, Amazon, wie heeft er tips?

Wij leveren in Nederland aan vele winkels en groothandels maar nog niet aan consumenten of aan de grote webshops als BOL, Cool Blue, FONQ, Wehkamp en Amazon. Het is niet onze bedoeling om dan zelf naar de consument te gaan versturen, dat willen we graag aan de webshop overlaten. Heeft iemand ervaringen of tips hoe samenwerkingen met grote webshops te implementeren?

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

het zakelijk verkopen is voornamelijk voor als je zelf je assortiment op bol.com wil zetten en bijhouden.

Kan helaas wel eens tijdrovende klus zijn omdat je productinfo moet aanleveren en/of aanvullen (en dat is niet het allervriendelijkse systeem bij bol.com) en dus bijhouden.

ook moet je steeds zorgen dat voorraad actueel is bij bol.com (dus meerdere keren per dag je voorraad updaten, zeker als je eigen voorraad ook snel veranderd).

En continue waken over je reputatie want als je niet aan de minimum eisen voldoet verkoop je daar niks.

En om te beginnen moeten al je producten EAN nummers hebben en binnen hun categorieën passen.

 

Wat je zoekt is zo te lezen dat die bedrijven dus gewoon eigen voorraad gaan kopen bij jou begrijp ik.

voor Bol.com: https://www.bol.com/nl/m/verkopenviabol/leveranciers/index.html

voor de andere even googlen of even met ze bellen voor de afdeling inkoop met wat de voorwaarden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Met BOL ben ik begonnen en heb daarover contact met hun afdelingen logistiek, content/fotografie en verkoop. Alles valt uit te zoeken en te lezen maar het werkt uiteraard veel handiger om het te horen van iemand die al ervaringen heeft ipv alles uit te vinden en er achteraf achter komen hoe het beter/sneller/goedkoper had gekunt. Dus als er mensen zijn die ervaringen hebben met tips hoe je dergelijke implementaties efficient kan inregelen dan graag!

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan dat je al aan vele winkels en groothandels levert. De grote webshops die je noemt zijn op zich niet anders dan een winkel of groothandel. Ze hebben allemaal een inkoopafdeling die producten inkopen. Je moet simpelweg hun inkoopafdeling overtuigen dat jouw producten meerwaarde toevoegen aan hun assortiment.

Link naar reactie
  • 0

Nee het gaat mij niet om het verkopen, puur om het implementeren, dat werkt bij iedere klant weer anders qua aanleveren verpakkingen, fotos, administratie en vooral qua promotie: bij dergelijke grote klanten kun allerlei "promotie campagnes"kopen. Wat werkt wel wat werkt niet. Met dergelijke klanten ben je vaak 2 dagen bezig met alles uit te zoeken en te lezen en dan is daarna de vraag of je het wel handig hebt gedaan. Maar mensen die geen ervaring hebben met grote retailers svp niet reageren.

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe doen jullie dat dan? Ik ben nu dus op zoek naar een ZZP-er of medewerker die o.a. ervaring heeft met dit soort implementaties aangezien het bij mij allemaal tussendoor moet en dan weken duurt? Want idd ook de grootwinkelbedrijven / groothandels ben je soms 20 uur aan kwijt qua formulieren en zaken inregelen.

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

Hier zitten twee medewerkers die een groot gedeelte van hun tijd kwijt zijn aan onder andere deze webwinkels. Een gedeelte hebben we opgelost door er een groothandel tussen te zetten. Wij leveren dan in op marge, maar het scheelt ons ook veel tijd.

 

Ik weet niet over wat voor omzet we praten bij jou, maar ik zou inderdaad overwegen om een accountmanager aan te nemen om de grote klanten te bedienen.

Link naar reactie
  • 0

Die partijen of hun retailtak handelen ook voor eigen rekening. Het lijkt mij dat je je huidige partners afvalt en als risico gaat kannibaliseren op huidige omzet. Straks verdient er niemand nog iets. Waarom niet internationaal gaan?

 

Monitor je het rendement op jouw BOL-verkoopinspanningen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben allemaal een inkoopafdeling die producten inkopen.

Via marktplaatsen als Amazon Marketplace, Bol Plaza en Nextail Connect verkoop je toch voor eigen rekening en risico? Of begrijp ik het verkeerd?

 

Zeker, maar dat is niet wat TS bedoelde:

 

 

Het is niet onze bedoeling om dan zelf naar de consument te gaan versturen, dat willen we graag aan de webshop overlaten.

Nu kan je op zich wel fulfilment door Bol laten doen, maar dat is wezenlijk iets anders dan dat jij jouw spullen aan Bol verkoopt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.