• 0

koffie of huur flexplek op de rekening.

als starter kom ik er nog niet uit. Koffie in een cafe is geen bedrijfskosten en al helemaal niet btw aftrekbaar ook al zit ik daar te werken. Klopt? Huur van een flexplek met gratis koffie allebei wel. zowel bedrijfskosten als btw aftrekbaar. Klopt?

Kan ik de uitbater voortaan vragen om niet de consumpties maar 'huur flexplek' op de rekening te zetten?

 

Ik zie vast iets over het hoofd. Wie weet hier het fijne van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie vast iets over het hoofd. Wie weet hier het fijne van?

Eh... misschien dat de uitbater voor jou niet wil gaan lopen frauderen met bonnetjes en BTW?

 

En misschien dat je als starter je wat meer moet focussen op het genereren van extra inkomsten in plaats van je druk te maken over de fiscale aftrekbaarheid van je eigen koppen koffie. Want over wat voor enorme voordelen praten we hier? 5 of 10 euro per dag? (En daarvoor wil je iemand anders een strafbaar feit laten plegen?)

 

Link naar reactie
  • 0

Zegt koffiebar en koffie, café en bier. Bij La Place kun je met een koffie overigens prima vergaderen=werken. Iemand die die bonnetjes zakelijk schrijft?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zegt koffiebar en koffie, café en bier. Bij La Place kun je met een koffie overigens prima vergaderen=werken. Iemand die die bonnetjes zakelijk schrijft?

 

Groet,

 

Highio

 

Je kan er een apart produkt van maken? Een knipkaart voor flexruimte huur met gratis consumptie. wat extra's als superwifi, print en scanservice en een telefoonhoekje waar je ongestoort kunt bellen. Dan heb je een produkt wat duidelijk anders is dan iemand die gewoon een kopje koffie komt drinken maar toch niet veel duurder hoeft te zijn.

Maar is niet mijn branche dus ik zit er waarschijnlijk naast.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.