Ga naar inhoud

koffie of huur flexplek op de rekening.

Aanbevolen berichten

als starter kom ik er nog niet uit. Koffie in een cafe is geen bedrijfskosten en al helemaal niet btw aftrekbaar ook al zit ik daar te werken. Klopt? Huur van een flexplek met gratis koffie allebei wel. zowel bedrijfskosten als btw aftrekbaar. Klopt?

Kan ik de uitbater voortaan vragen om niet de consumpties maar 'huur flexplek' op de rekening te zetten?

Ik zie vast iets over het hoofd. Wie weet hier het fijne van?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie vast iets over het hoofd. Wie weet hier het fijne van?

Eh... misschien dat de uitbater voor jou niet wil gaan lopen frauderen met bonnetjes en BTW?

En misschien dat je als starter je wat meer moet focussen op het genereren van extra inkomsten in plaats van je druk te maken over de fiscale aftrekbaarheid van je eigen koppen koffie. Want over wat voor enorme voordelen praten we hier? 5 of 10 euro per dag? (En daarvoor wil je iemand anders een strafbaar feit laten plegen?)

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zegt koffiebar en koffie, café en bier. Bij La Place kun je met een koffie overigens prima vergaderen=werken. Iemand die die bonnetjes zakelijk schrijft?

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die koffie gewoon zakelijk (beperkt) aftrekken als je daar zit te werken. De btw mag inderdaad niet.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

En misschien dat je als starter je wat meer moet focussen op het genereren van extra inkomsten <…>

Sprak degene die twee weken, en zeven pagina’s lang een draad heeft vol geschreven over gedwongen overdracht van iemand anders zijn domein.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zegt koffiebar en koffie, café en bier. Bij La Place kun je met een koffie overigens prima vergaderen=werken. Iemand die die bonnetjes zakelijk schrijft?

Groet,

Highio

Je kan er een apart produkt van maken? Een knipkaart voor flexruimte huur met gratis consumptie. wat extra's als superwifi, print en scanservice en een telefoonhoekje waar je ongestoort kunt bellen. Dan heb je een produkt wat duidelijk anders is dan iemand die gewoon een kopje koffie komt drinken maar toch niet veel duurder hoeft te zijn.

Maar is niet mijn branche dus ik zit er waarschijnlijk naast.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké