• 0

Duits BTW nummer aanvragen

Goedemorgen,

 

Ben bezig met uitzoeken hoe wij ons platform BrewTo.Eu kunnen registreren bij de Duitse belastingdienst.

 

BrewTo.Eu is een online marktplaats voor speciaalbier. Brouwerijen maken een profiel aan en verkopen direct aan bezoekers van de marktplaats - dwz brouwerijen verzenden het bier direct vanaf de brouwerij naar de klant. Wij ontvangen commissie per verkoop.

 

Aangezien het platform de verkoop van alcohol faciliteert moeten wij BTW en eventuele accijns afdragen in het land van consumptie. Dus, uitbreiding naar Duitsland impliceert registratie in Duitsland.

 

Nu heb ik gezien dat er een tweetal mogelijkheden zijn om ons te registreren als bedrijf;

 

[*]independent branch office - Zweigniedelassung

[*]dependent branch office - Betriebsstatte

 

maar wij kunnen geloof ik ook alleen een Duits BTW nummer aanvragen bij het Finanzamt in Kleve.

 

Voor ons platform is het bedrijfstechnisch alleen van belang om belasting en eventuele accijnzen te kunnen afdragen/terugvragen aan de Duitse belastingdienst. Wij willen verder niet fysiek aanwezig zijn in Duitsland.

 

In het volgende ga ik er vanuit dat wij met het bemachtigen van een Duits BTW nummer aan de slag kunnen in Duitsland. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik het graag.

 

BrewTo.Eu is geregistreerd als eenmanszaak bij de KvK in Amsterdam. Het Finanzamt in Kleve legt hier uit hoe een Nederlands bedrijf een Duits BTW nummer kan aanvragen. Dit gaat o.a. middels het indienen van een formulier met de naam

 

‘Vragenlijst voor de fiscale behandeling / oprichting van een handels-, zelfstandig- (vrij beroep) of land- en bosbouwbedrijf’.

 

Nu geeft het Finanzamt echter geen link naar dit formulier. Met googlen kwam ik uit op dit formulier.

 

Nu twijfelde ik tijdens het invullen of dit wel het juiste formulier is. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een Duits BTW nummer en weet of dit inderdaad het formulier is?

 

Alle hulp en tips zijn welkom.

 

Met vriendelijke groet,

Luca Spanjaard

 

 

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.