• 0

Omgevingsvergunning bij diverse gemeenten nodig

Goedenavond,

 

Ik ben van plan om een bedrijf te gaan starten. Het ondernemingsplan is al uitgewerkt. Er is sprake van een publiek-private samenwerking. Het bedrijf zal, naast de normale bedrijfsvoering, een (kleine) taak van de gemeenten gaan overnemen. Ook zal door de geleverde dienst een aantal (al bekende) ergerpunten van gemeenten worden aangepakt.

Er is echter één kritiek punt om te kunnen starten; vergunningverlening van gemeenten.

Ik heb van meerdere gemeenten een omgevingsvergunning nodig, en dat op meerdere locaties per gemeente. Ik ben me er van bewust dat je online een vergunning kan aanvragen.

Echter, aangezien er sprake is van een PPS én ik per gemeente meerdere omgevingsvergunningen nodig heb, wil ik graag persoonlijk, face to face, mijn ondernemingsplan voorleggen. Dit ook omdat de gemeenten waarschijnlijk overgehaald moeten worden om de vergunning te verlenen (nadelen huidige situatie VS voor- en nadelen nieuwe situatie).

 

Kan iemand mij vertellen of gemeenten nog de mogelijkheid bieden om een starter persoonlijk te ontvangen voor vergunningverlening?

 

Alvast bedankt voor het antwoord!

 

Spounty

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Spounty,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Zoek per gemeentelijke website eens op 'ondernemersloket' of Google op 'Ondernemen in...'. Goede kans dat je contactinformatie vindt.

 

Of ga spontaan langs bij jouw gemeente.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2
Er is sprake van een publiek-private samenwerking. Het bedrijf zal, naast de normale bedrijfsvoering, een (kleine) taak van de gemeenten gaan overnemen. Ook zal door de geleverde dienst een aantal (al bekende) ergerpunten van gemeenten worden aangepakt.
Voor een samenwerking heb je twee partijen nodig. Je kan niet eenzijdig tot een samenwerking besluiten. Als ik morgen bij jou aanklop om te vertellen dat jouw voortuin voortaan kattenbak voor de hele straat is, reageer jij waarschijnlijk ook niet positief.

 

De toon maakt de muziek, dus wellicht is een andere woordkeuze aan te raden. Ga eens praten met het ondernemersloket, met betrokken ambtenaren of de wethouder. Vergeet de raadsfracties niet. Schat ook een beetje in hoe jouw voorstel ambtelijk en politiek ligt. Stads- en dorpsmeubilair bijvoorbeeld zijn vaak PPS omdat buitenmediabeheerders daar reclamekansen zien. Gemeenten besteden veel werk uit, dat is ook een vorm van samenwerking. Maar als een vrijwillige veldwacht de hondenbelasting en vuilnisplaatsing gaat controleren, krijg je gedoe met de burgerij.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.