Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Omgevingsvergunning bij diverse gemeenten nodig

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik ben van plan om een bedrijf te gaan starten. Het ondernemingsplan is al uitgewerkt. Er is sprake van een publiek-private samenwerking. Het bedrijf zal, naast de normale bedrijfsvoering, een (kleine) taak van de gemeenten gaan overnemen. Ook zal door de geleverde dienst een aantal (al bekende) ergerpunten van gemeenten worden aangepakt.

Er is echter één kritiek punt om te kunnen starten; vergunningverlening van gemeenten.

Ik heb van meerdere gemeenten een omgevingsvergunning nodig, en dat op meerdere locaties per gemeente. Ik ben me er van bewust dat je online een vergunning kan aanvragen.

Echter, aangezien er sprake is van een PPS én ik per gemeente meerdere omgevingsvergunningen nodig heb, wil ik graag persoonlijk, face to face, mijn ondernemingsplan voorleggen. Dit ook omdat de gemeenten waarschijnlijk overgehaald moeten worden om de vergunning te verlenen (nadelen huidige situatie VS voor- en nadelen nieuwe situatie).

Kan iemand mij vertellen of gemeenten nog de mogelijkheid bieden om een starter persoonlijk te ontvangen voor vergunningverlening?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Spounty

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spounty,

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

Zoek per gemeentelijke website eens op 'ondernemersloket' of Google op 'Ondernemen in...'. Goede kans dat je contactinformatie vindt.

Of ga spontaan langs bij jouw gemeente.

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is sprake van een publiek-private samenwerking. Het bedrijf zal, naast de normale bedrijfsvoering, een (kleine) taak van de gemeenten gaan overnemen. Ook zal door de geleverde dienst een aantal (al bekende) ergerpunten van gemeenten worden aangepakt.
Voor een samenwerking heb je twee partijen nodig. Je kan niet eenzijdig tot een samenwerking besluiten. Als ik morgen bij jou aanklop om te vertellen dat jouw voortuin voortaan kattenbak voor de hele straat is, reageer jij waarschijnlijk ook niet positief.

De toon maakt de muziek, dus wellicht is een andere woordkeuze aan te raden. Ga eens praten met het ondernemersloket, met betrokken ambtenaren of de wethouder. Vergeet de raadsfracties niet. Schat ook een beetje in hoe jouw voorstel ambtelijk en politiek ligt. Stads- en dorpsmeubilair bijvoorbeeld zijn vaak PPS omdat buitenmediabeheerders daar reclamekansen zien. Gemeenten besteden veel werk uit, dat is ook een vorm van samenwerking. Maar als een vrijwillige veldwacht de hondenbelasting en vuilnisplaatsing gaat controleren, krijg je gedoe met de burgerij.

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓     Stel jouw ondernemersvragen

✓     Deel jouw antwoorden

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     Op jouw moment

✓     Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké