• 0

Nieuwe website levert geen nieuwe klanten (meer) op

Hallo allemaal,

 

Sinds begin dit jaar heb ik mijn website en huisstijl laten vernieuwen aangezien de vorige website nog een verouderde html site was en een update niet kon uitblijven. Samen met mijn webdesigner zijn we op een mooi ontwerp gekomen waarop ik goed mijn werk kan laten zien, mijn referenties kan tonen en meer informatie over mijn bedrijf kan geven.

 

Hoewel ik dus heel tevreden ben over mijn website heeft deze één nadeel tegenover de oude website, hij levert nagenoeg geen nieuwe klanten op. De bezoeken naar mijn website zijn gestegen, maar iets weerhoudt potentiële klanten om contact op te nemen. Het design is veranderd, maar de inhoud vrijwel niet.

 

Samen met mijn webdesigner hebben we gekeken naar het probleem en we kunnen niet vinden waarom mensen geen contact opnemen. Misschien kijken wij ergens overheen, misschien schrikt iets in de inhoud mensen af, misschien is het louter toeval dat mensen sinds de nieuwe website geen contact opnemen, maar wij weten het niet. Hopelijk zitten er op Higher Level mensen die hier (een beter) inzicht in hebben.

 

Mijn website is te vinden op https://www.vandoornav.nl en ik kijk uit naar het advies die jullie hebben!

Voor de productie van promotiefilms, bedrijfsfilms en commercials voor internet en televisie ga je naar https://www.vandoornav.nl neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek + offerte.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze topic gaat straks vast verhuizen naar 'Wat vinden jullie van mijn...' maar gezien ik dat zelf niet kan typ ik hier mijn reactie alvast.

 

Een paar (kritische) vragen:

[*] Is er A/B testing gedaan voordat het nieuwe ontwerp live is gegaan? Zo nee, waarom niet? User testing op het nieuwe ontwerp om te kijken of deze duidelijk genoeg is voor de doelgroep? Desk research om te ontdekken of de vragen van de doelgroep beantwoord worden?

[*] Wat zegt je Google Analytics (of ander web analytics programma) over de nieuwe website? Zijn er andere belangrijke metrics gedaald anders dan alleen de lead goal completions? Welke pagina's komen mensen wel/niet ten opzichte van de vorige site? Komen ze bijvoorbeeld nog wel op het contact formulier maar converteren ze simpelweg niet naar leads? Zijn er bepaalde kanalen waarbinnen het aantal leads zijn gedaald (bijvoorbeeld SEO en referral maar niet SEA)?

[*] Welke lengte van periode heb je bekeken om te kijken hoeveel leads er wel of niet binnen komen? Weken? Maanden? Hoeveel leads kwamen er binnen in dezelfde periode in het vorige jaar? (zo kunnen we eventuele seizoensinvloeden uitsluiten, en voorkomen dat we 2 leads per maand tegen 0 leads per maand aan het vergelijken zijn)?

[*] Hoe professioneel heeft de omzetting plaatsgevonden van de oude naar de nieuwe website voor wat betreft SEO? Zijn al de links bijvoorbeeld netjes met een 301 header gedaan (zodat de linkwaarde van de oude pagina's behouden blijven en eventuele links van andere sites niet op een 404 knallen op je nieuwe site)?

 

Link naar reactie
  • 0

En daarop aanvullend: hoe werkt de oude en nieuwe website op telefoons, ipads en dat soort platforms.

De nieuwe redelijk als ik dit zo zie, dat zou dan ook geen reden moeten zijn waardoor de nieuwe het slechter dan de oude doet. Dat gezegd hebbende zou ik dit ook zeker in een Google Analytics analyse van dit probleem meenemen.

Link naar reactie
  • 1

De header is erg anoniem en deze doet koud aan. Ik zou de contactgegevens die nu wit op zwart zijn, misschien wel naar rechtsboven halen en deze zwart op wit maken. Voor een tientje heb je een 035-nummer voor lokale herkenning.

 

De getuigenissen als referentie zijn misschien wel heel erg kort van tekst.

 

Destructieve gedachte: hoe heb je nog tijd voor nieuwe opdrachten met zo'n berg aan klantenlogo's? Misschien per sector opdelen?

 

En wie of wat is Van Doorn AV Producties? ontbreekt op de site of nee, die staat onder dat YouTube-filmpje van 1:09 minuten maar geeft geen echt inzicht. Waarom geen eigen introductiefilmpje? Alles bij elkaar is deze pagina ook overvol.

 

'Neem vandaag nog contact met ons op! Bel 06' vind ik niet zo'n sterke of mogelijk minder gepaste call-to-action. Hoe verloopt acquisite van een kleine en grotere filmproductie?

 

Pakketprijzen schrikken mogelijk ook ernstig af, maar dat kun je zoals eerder aangehaald A/B-testen. Komen er helemaal geen offerte-aanvragen binnen?

 

Tenslotte: heb je de nieuwe site in een nieuwsbrief gepresenteerd o.i.d.?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Google heeft overigens maar een stuk of 23 of 24 pagina's opgenomen. Da's niet veel als je naar nieuwe klanten wilt gaan vissen. Komen of kwamen ze uberhaupt wel uit de site? Is jouw huisstijl ook gewijzigd met het nieuw webdesign?

 

https://www.vandoornav.nl/filmproducties/ lijkt niet in de navigatie opgenomen te zijn, terwijl de eerste vijf items in het hoofdmenu daar wel onder hangen. Klopt dat?

 

Groet,

 

Highio

 

Mod comment: topic toch maar verplaatst naar 'Wat vinden jullie van mijn...', waarbij vraagsteller voorlopig specifiek naar conversieverhogende tips voor nieuwe klanten heeft gevraagd.

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Het is lastig te zeggen zonder de oude site te zien.

 

Wat me wel opvalt is dat als ik een stukje scroll tot ik bij 'kosten' aankom hier een aantal pakketten getoond wordt, maar er vervolgens geen 'call to action' is.

 

Ik zie dat ik bijv op de kop 'basic pakket' kan klikken om naar een offerte aanvraag te gaan, maar het zou wellicht beter werken als er ook nog een knop 'offerte aanvragen' onder stond - nu lijkt de knop vooral een titelplaatje en dat nodigt niet direct uit tot klikken, zeker niet voor een nieuwe bezoeker die niet weet hoe het zit.

 

Afgezien daarvan 'ademt' het ook wel heel erg een vrij standaard wordress design uit (wat het feitelijk ook gewoon is, zelfs al is het grafisch goed gedaan). Mogelijk is dat echter pure beroepsdeformatie en voor je doelgroep helemaal niet relevant.

Link naar reactie
  • 1

'Neem vandaag nog contact met ons op! Bel 06' vind ik niet zo'n sterke of mogelijk minder gepaste call-to-action.

 

Dat lijkt mij het grootste probleem. Ik zou de call to action button naar de contactpagina laten verwijzen. 9 van de 10 aanvragen die ik krijg komen binnen via mijn contactformulier, en die andere meestal per e-mail. Ik volg de aanvragen meestal wel telefonisch op, maar het komt niet heel vaak voor dat klanten mij bellen zonder dat daar een "schriftelijke" aanvraag aan vooraf is gegaan.

 

Probeer daarnaast eens een andere kleur voor die button (ik gebruik meestal #090), dan valt hij wat meer op. Of laat deze zo (maar dan gelinkt naar de contactpagina) en zet een groene button op de homepage, onder het eerste stukje tekst en nog een keer onder de kosten. Op mobiel staat hij nu namelijk helemaal onderaan de pagina. En op elke andere pagina natuurlijk ook.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Het is een misverstand om te denken dat alleen een (ver) her bouwde website nieuwe klanten oplevert. Het werk zit aan de achterkant en dan met name on- en offline marketing, klantbeleving etc en vergeet de KPI customer satisfaction niet.

 

Als je stevig aan de voorzijde opereert maar aan de achterzijde steeds klanten verliest, dan groei je per saldo niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is dat een nieuwe website? Ziet er niet echt modern uit.

Ik verwacht meer van een bedrijf dat av producties doet.

 

Het belangrijkste onderdeel van de homepage beter bekend als "above the fold" wordt ingenomen door het bedrijfslogo, een video en een sidebar met overbodige tweets.

Lees meer waarom bedrijfskritische informatie (jouw usp unique selling point), wat de bezoeker moet pakken en verder leidt op je webpagina, in het bovenste gedeelte van een webpagina moet staan.

https://conversionxl.com/blog/above-the-fold/

 

Ook is de call to action verkeerd. Momenteel is dat die rode button met 06-nummer. Op een smartphone wordt het nummer gebeld wanneer ik daar op druk. Maar op desktop werkt dat niet, moet naar een contactformulier gaan.

Tevens, nooit rood gebruiken als kleur op een knop voor een call to action.

Lees meer: https://conversionxl.com/blog/which-color-converts-the-best/

 

Verder is positionering van de verschillende pagina-onderdelen, kleurpalet, gebruik van witruimte en lettertypes niet echt goed doordacht waardoor de website er goedkoop en onprofessioneel uitziet.

 

Dit is natuurlijk mijn mening. Maar duik even in je Google Analytics dashboard en bekijk de statistieken.

 

Check:

Gemiddelde tijd op pagina (Avg. Time on Page): gemiddelde tijd een bezoeker op de pagina blijft is afhankelijk van wat voor soort inhoud de pagina bevat.

40 tot 50 seconden kan gezien worden als een goede start, maar hoe langer de bezoeker blijft hoe beter.

 

Bounce rate: streven naar 40% of minder is het doel. Alles tussen 40% en 55% is nog aanvaardbaar, 55 tot 65% is reden om alles te evalueren en te verbeteren.

 

Indien bounce rate boven 90% of onder 20% is kan dit een foutieve installatie van de tracking code zijn.

 

Ik zou nog eens rond de tafel gaan zitten met die webdesigner en alles voorleggen wat je hier op het forum hebt gelezen.

Link naar reactie
  • 0
Tevens, nooit rood gebruiken als kleur op een knop voor een call to action. Lees meer: https://conversionxl.com/blog/which-color-converts-the-best/

 

Heb je dat artikel überhaupt gelezen? Dan had je namelijk geweten dat er maar liefst 3 voorbeelden genoemd worden van websites waarbij een rode button beter werkte dan een groene, en de auteur gebruikt nota bene zelf een rode button op zijn site...

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Tevens, nooit rood gebruiken als kleur op een knop voor een call to action. Lees meer: https://conversionxl.com/blog/which-color-converts-the-best/

 

Heb je dat artikel überhaupt gelezen? Dan had je namelijk geweten dat er maar liefst 3 voorbeelden genoemd worden van websites waarbij een rode button beter werkte dan een groene, en de auteur gebruikt nota bene zelf een rode button op zijn site...

 

Ligt ook aan de de naastliggende kleur... zo eenvoudig ligt het niet. Heb trouwens nog een club gevonden die er waarschijnlijk veel verstand van heeft.... en het is niet rood of groen

 

Link naar reactie
  • 0

Had het anders niet gepost indien ik het niet gelezen had.

 

Voor mij is deze alinea het meest bijgebleven:

"Researchers at the university of Rochester have found that the color red can also keep us from performing our best on tests. In their experiments they wanted to find out if the perception of red will have any effect on results of important tests such as an IQ test or a major academic exam. In academic context color red is traditionally associated with marking errors on school papers."

 

Tel hier maar even hoeveel rode call-to-action knoppen je tegenkomt.

https://colorlib.com/wp/landing-page-examples/

Link naar reactie
  • 0

just my 2 cents...

- ik zou de video verplaatsen onder het deel met "promotiefilms... contact". ik wil eerst zien wat ik op deze site kan verwachten, pas daarna eventueel een voorbeeld.

- ik zou de video NIET autoplay maken, mede daardoor is je website langzaam;

- kijk eens met F12 naar het enorme aantal foutmeldingen dat je krijgt bij het laden van de site;

- de teksten bij "promotiefilms... contact" zijn geschreven vanuit je zelf. herschrijf die eens vanuit de klant/bezoeker;

- de kolommen met de kosten schrikken af. veel mensen weten echt wel dat de kosten variëren. Maar door de kosten zo prominent op je homepage te zetten, positioneer je jezelf in de hoek van de prijsvechters en voordat je het weet zit je in een negatieve prijsspiraal omdat je probeert te concurreren op prijs. Laat liever zien dat je mij als potentiële opdrachtgever begrijpt en leg uit welke stappen jullie willen nemen om bij mij alle onzekerheden weg te nemen.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het is een misverstand om te denken dat alleen een (ver) her bouwde website nieuwe klanten oplevert. Het werk zit aan de achterkant en dan met name on- en offline marketing, klantbeleving etc en vergeet de KPI customer satisfaction niet.

 

Als je stevig aan de voorzijde opereert maar aan de achterzijde steeds klanten verliest, dan groei je per saldo niet.

 

Maar TS geeft aan dat issue is dat er geen nieuwe klanten via de site bij komen, niet dat er krimp is door van verlies van bestaande klanten. Overigens is dat natuurlijk wel lastig voor bedrijven die slechts 1 project afnemen, en daarna waarschijnlijk voorlopig niets meer (vaak heb je bijv maar 1 website, of 1 promovideo oid nodig). Tevreden klanten komen dan wel terug, maar er kan veel tijd overheen gaan voor ze weer een opdracht hebben.

 

Dat rode vs groene button verhaal zou ik even laten voor wat het is, maar doorlinken naar een contactformuler ipv een 06 nummer tonen is wel een goeie: iemand die een offerte wil aanvragen zal waarschijnlijk liever zijn gegevens invullen dat het per telefoon uitleggen. Uiteraard wel telefonisch bereikbaar zijn, zet het nummer bij je contactgegevens oid.

Link naar reactie
  • 0

Stond dat filmpje ook al op je vorige website? Ik word er namelijk bijna duizelig van door die snelle opeenvolging van super korte en bewegende fragmenten. Probeer je hiermee je bezoeker te vertellen dat je (alleen of bij voorkeur) dit soort films maakt? Als je dat filmpje voorheen niet had (of misschien niet automatisch liet starten), zou ik gokken dat de categorie klanten die je tot nu toe met je oude website binnenhaalde niet op zoek is naar zo'n flitsend filmpje.

 

Link naar reactie
  • 0

Wauw, een hoop goede en nuttige reacties! Fijn om te zien dat er zoveel mensen meedenken, zeker omdat ik zelf even vastzat met dit probleem. Ik ga er mee aan de slag en hopelijk komen er positieve resultaten uit.

Voor de productie van promotiefilms, bedrijfsfilms en commercials voor internet en televisie ga je naar https://www.vandoornav.nl neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek + offerte.

Link naar reactie
  • 0

Een HL-profiel invullen levert ook weer een kleine bijdrage. In presentatie hink je ook nog een beetje op twee gedachten van zzp-er enerzijds en productiebedrijf anderzijds.

 

Met een duidelijke keuze en uitwerking communiceer je scherper.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Behalve alle goede feedback die al is gegeven, vind ik de website ook een beetje onpersoonlijk. Ik zou onder "Contact" je naam voluit noemen, kort wat over jezelf vertellen (3 regels is genoeg) en een foto van jezelf neerzetten (of zelfs een header toevoegen "Over ons"). Op die manier kunnen mensen meer een idee krijgen van met wie ze zaken gaan doen als ze contact met je opnemen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bovenop al genoemde tips..

 

Ik vind de site wel wat schreeuwerig overkomen. Je maakt echt mooie strakke films maar de site is heel druk / lijkt goedkoop. Het mag allemaal wel wat subtieler. Logo's en referenties tonen is goed, maar doe dit wel subtiel.

 

Je wilt misschien direct te veel laten zien, wees gerust je bezoeker scrolt wel. Durf wat meer met sitebrede afbeeldingen en video's te werken en wees niet bang voor wat witruimte en creëer wat rust. Zorg voor een grafisch wat professionelere uitstraling. Ik snap dat je veel wilt laten zien en vertellen maar je verkoopt film / beeld en emotie. Dat mis ik nog..

 

Gebruik bijvoorbeeld een mooie slider met video achtergrond: https://revolution.themepunch.com/wordpress-website-builder/ (mooi om je showreel sitebreed op de achtergrond te tonen en een CTA op voorgrond.

 

Logo is ook enorm groot. Jammer van de ruimte en je merk kan "onzeker" overkomen.

Zie: https://www.huffingtonpost.com/ira-kalb/bigger-logos-makes-you-lo_b_8238882.html

 

Je logo's, referenties en recensies zijn erg groot maar the thumbnails van je video's (waar het om draait) juist weer niet. Het zou mooi zijn als je verkoopt met een video en aanzet tot actie door middel van een CTA daar in de buurt.

 

Zet een telefoonnummer in je banner en som wat Unieke verkooppunten op bovenaan of vlak onder je menu, bijvoorbeeld: ✓Filmproducties in heel Nederland ✓Allround productiebedrijf ✓Wij produceren al films sinds 2009.

 

Denk ook na over het nut van je twitter feed op elke pagina. Misschien kun je deze beter vervangen door een cta, wat usp's en opdrachtgevers. Maar houd het wel rustig.

 

Je eigen gezicht tonen op de site kan ook conversieverhogend werken. Overweeg een professionele uitgesneden foto te laten maken en te tonen in bijvoorbeeld je footer.

 

Dit soort aanpassingen moeten (mits goed toegepast en vormgegeven) allen conversieverhogend kunnen werken.

 

En mijn persoonlijke mening: Goede muziekkeuze voor je showreel!

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat dit een veelgemaakte fout is: filmpje en site volgepropt met dingen die jij leuk en mooi vindt en waarschijnlijk zelf hebt gemaakt. Ik zie enkel alleen maar een aantal mooie (stock?) beelden langs flitsen zonder dat ik weet wat de boodschap was.

Maak eens een filmpje waarmee je uitlegt waarom jouw bedrijf het beste is? Dan geloof ik misschien dat je er ook een voor mij kan maken.

Link naar reactie
  • 0

Inhakend op een paar dingen die anderen al schreven, je hebt het over een designer.

 

Hier komt een stevig stuk kritiek:

Je designer is iemand die geen volledige opleiding tot ontwerper heeft gevolgd en daarmee lid had kunnen worden van de BNO.

 

Grafisch ontwerpen is een vak en degene die jouw site heeft gebouwd heeft dat vak niet geleerd.

 

Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij technisch een slechte website bouwer is, daar kan ik zo niets over zeggen.

En ik zeg hier ook niet mee dat mensen die geen ontwerpopleiding hebben gehad niet kunnen ontwerpen, sommige hebben er meer dan genoeg gevoel voor.

 

Van een reclamefilm wil je dat je goed voor de dag komt. Jij als maker van die films moet ook goed voor de dag komen, dat doe je nu niet.

 

 

 

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.