• 0

Nieuwe website levert geen nieuwe klanten (meer) op

Hallo allemaal,

 

Sinds begin dit jaar heb ik mijn website en huisstijl laten vernieuwen aangezien de vorige website nog een verouderde html site was en een update niet kon uitblijven. Samen met mijn webdesigner zijn we op een mooi ontwerp gekomen waarop ik goed mijn werk kan laten zien, mijn referenties kan tonen en meer informatie over mijn bedrijf kan geven.

 

Hoewel ik dus heel tevreden ben over mijn website heeft deze één nadeel tegenover de oude website, hij levert nagenoeg geen nieuwe klanten op. De bezoeken naar mijn website zijn gestegen, maar iets weerhoudt potentiële klanten om contact op te nemen. Het design is veranderd, maar de inhoud vrijwel niet.

 

Samen met mijn webdesigner hebben we gekeken naar het probleem en we kunnen niet vinden waarom mensen geen contact opnemen. Misschien kijken wij ergens overheen, misschien schrikt iets in de inhoud mensen af, misschien is het louter toeval dat mensen sinds de nieuwe website geen contact opnemen, maar wij weten het niet. Hopelijk zitten er op Higher Level mensen die hier (een beter) inzicht in hebben.

 

Mijn website is te vinden op https://www.vandoornav.nl en ik kijk uit naar het advies die jullie hebben!

Voor de productie van promotiefilms, bedrijfsfilms en commercials voor internet en televisie ga je naar https://www.vandoornav.nl neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek + offerte.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi,

 

Ik heb even snel naar je website gekeken.

Of het nu een mooie website is of niet maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het is belangrijk dat de website logisch is en het mensen triggerd om contact met jou op te nemen.

Dit gebeurd over het algemeen via een website die vooral overtuigend is, qua tekst en qua beeld.

 

Website dingen:

Er zijn aardig wat 'website dingen' die beter kunnen.

 

Hieronder de belangrijkste:

 

Je mist heldere call to actions. De tekst in de rode knop is te lang. Maak hem kort en krachtig. Bijvoorbeeld: Offerte aanvragen met een pijl erin. Geef die knop ook een lekker afstekende kleur. Maak hem vooral groen. Op de pagina voor crowdfunding zie ik nu twee rode blokken. Daarmee krijg je keuzestress. Maak je call to actions (knoppen) daarom groen, dan is het probleem getakeld.

 

De teksten zijn te lang. Voeg meer duidelijke H2 koppen toe tussen de tekst. Men kan dan makkelijker scannen. Zet vooral nog wat extra call to actions tussen de teksten, waarmee je verwijst naar aparte pagina's met daarop meer diepgang.

 

Zet je USP's in de header;

Voeg goede contact mogelijkheden toe in de header;

Maak je header minder hoog. Daardoor krijg je meer content (incl formulier) boven de vouw;

 

Zet in het formulier alleen die velden die jij ook echt nodig hebt om verder te kunnen. Zet ook ook belofte in het formulier, bijvoorbeeld: binnen 2 uur reactie. En toon juist bij je formulier o.a. de gemiddelde beoordeling van je bedrijf. Alle onbewuste vragen moeten beantwoord zijn voordat men contact met je opneemt. Iedereen denkt: Is dit bedrijf wel echt goed? Hoe lang zal het duren voor ik een reactie krijg etc. Zeg ook even dat je vertrouwelijk met de gegevens van je klant omgaat.

 

Op je contact pagina staat het woord contactformulier. Dat soort woorden moet je niet gebruiken. Het zet je bezoeker niet aan tot actie. in plaats van die kop zal het woord Stel uw vraag meer acties opleveren.

 

 

Google dingen:

 

Zoekwoord optimalisatie:

Optimaliseer je pagina’s voor google. Belangrijke termen voor jou: Bedrijfsfilm laten maken, bedrijfsvideo maker etc. Deze zoekwoorden komen niet terug op je website. Zorg ervoor dat de zoekwoorden terugkomen in enkele koppen. Maar ook in je tekst en meta data. Zorg voor een zoekwoord-dichtheid van zo’n 3%. Dan weet je zeker dat Google begrijpt dat je op die woorden gevonden wilt worden.

 

Link structuur:

Je geeft op iedere pagina 10 links (stemmen) weg naar andere websites. Je moet juist zoveel mogelijk links naar jouw website krijgen en zo min mogelijk weggeven.

 

 

Dit zijn slechts enkele verbeteringen die los staan van de uitstraling. De uitstraling is vaak een kwestie van smaak.

Succes!

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Ben het verder geheel met je bericht eens hoor. Behalve laatste stuk.

 

Dit zijn slechts enkele verbeteringen die los staan van de uitstraling. De uitstraling is vaak een kwestie van smaak.

Succes!

 

Uitstraling is geen kwestie van smaak, of iets mooi is, is een kwestie van smaak. De uitstraling moet passen bij de kernwaarden van je bedrijf, je identiteit. Tussen bijvoorbeeld een dure juwelier of een goedkope supermarkt zit een heel verschil in uitstraling. Ben je een goedkope prijsvechter of lever je een kwaliteitsdienst. (of iets daar tussenin). Daar moet je vormgeving op aansluiten. Ook dat werkt conversie verhogend. Wanneer je op zoek bent naar een kwaliteitsdienst / luxeproduct en de website ziet er goedkoop / schreeuwerig uit, stap je sneller naar een concurrent. Denk er daarom ook goed over na welke klanten je aan wilt spreken.

 

Ik ben trouwens wel benieuwd of de topic starter nog meeleest. Heeft al een tijdje niet meer gereageerd.

Link naar reactie
  • 0

"We leven in een digitale wereld en informatie moet snel verspreid worden. Mensen hebben steeds minder tijd om teksten, brochures en websites door te nemen en hierdoor is het mogelijk dat uw boodschap verloren gaat en vergeten wordt. Een goede oplossing om op snelle wijze veel informatie door te geven is via film. Als mens zijn wij visueel ingesteld en een goede film kan uw boodschap veel effectiever verspreiden. Om deze reden laten veel organisaties tegenwoordig een film maken."

 

1997 belde. Ze willen hun webteksten terug ;-)

Mensen snappen tegenwoordig de toegevoegde waarde van video veel beter dan tien jaar terug. (Of twintig...)

Ik zie ook niet echt goed welke doelgroep je wilt overtuigen met je site, het is nu voor elk wat wils lijkt het wel. Misschien is een focus in je positionering nodig nu. Niet in de laatste plaats omdat elke knul van 20 een camera kan kopen en zelf video kan produceren.

Link naar reactie
  • 0

Oh wauw, nog meer reacties, ik had geen notificaties vanuit het forum gekregen, dus vandaar mijn afwezigheid.

 

Een aantal aanpassingen die door leden zijn aangeraden heb ik doorgevoerd met direct merkbaar resultaat, wat natuurlijk heel fijn is. Het korte contactformulier dat nu rechts op vrijwel elke pagina staat doet een hoop en heeft er nu in geresulteerd dat er sinds de aanpassingen weer een mooi groepje nieuwe klanten bij is gekomen.

 

Ik zie na mijn laatste bericht ongeveer een maand geleden nog een aantal goede tips die in sommige gevallen tegenstrijdig met elkaar zijn, ik ga hier even goed op inventariseren en kijken hoe ik het qua tekst en design door kan voeren zonder weer te vervallen tot de situatie van enkele maanden terug.

Voor de productie van promotiefilms, bedrijfsfilms en commercials voor internet en televisie ga je naar https://www.vandoornav.nl neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek + offerte.

Link naar reactie
  • 0

Hoi, de meeste tips zijn wel voorbij gekomen.

 

Maar belangrijk is om te denken in de Know, Like, Trust fase.

 

Zie bijgaande link voor meer info : https://www.copyblogger.com/30-know-like-trust-actions/

 

Zelf heb ik ook ondernemers om meer conversie te krijgen met hun website, hier heb ik pas nog een blog overgeschreven.

 

 

 

Succes, Ivo Abels

 

Mijn doel is om het Internet te laten Werken voor Ondernemers, waardoor ze geen stress meer hebben over nieuwe klanten, tijd en geld besparen en hun bedrijf kunnen laten groeien.

Link naar reactie
  • 0

Hi Tristan,

 

Heb je iets meer informatie? Wat is de Year Over Year vergelijking van de hoeveelheid aanvragen. Rond het een beetje af, maar dat geeft een indicatie van de impact.

 

Daarnaast stel je dat er evenveel bezoekers zijn, maar er geen aanvragen meer binnenkomen. Zijn dit organische bezoekers (dus niet-betaalde) of zijn dit bezoekers via advertenties?

Reach Digital is een e-commerce bureau gespecialiseerd in Magento webshop ontwikkeling. We bouwen high-end webshops headless e-commerce architectuur .

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tristan,

 

Je hebt de discussie al een tijdje geleden gestart zie ik, maar wellicht is de mening van de forumleden nog wel interessant voor je. De oude versie van de website heb ik niet gezien, ik kan dus het verschil moeilijk benoemen, maar wat me opvalt is dat de website in eerste instantie wat rommelig lijkt.

 

Ik ben zelf geen webdesigner, maar tegenwoordig worden meestal grote koppen gebruikt en (zoom)afbeeldingen op de homepage. Lijkt wat hipper. Ik neem aan dat jullie bewust hebben gekozen voor een wat 'ouderwetsere' stijl. Niets mis mee natuurlijk, maar de rommeligheid kan wellicht te maken hebben met de daling van nieuwe klanten. Een simpele/ouderwetsere website kan ook heel overzichtelijk en doeltreffend zijn, een linkje die bij op komt is: http://www.online-wedden-bookmakers.nl/ Dit is ongeveer wat ik bedoel. Ik zou dus de indeling van de kopjes veranderen en niet te veel afbeeldingen/teksten/logo's door elkaar gooien. Hopelijk is het aantal klanten inmiddels wel lekker toegenomen!

 

Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.