• 0

Aandelen in ruil voor financiering.. doen of niet?

Beste lezers,

 

Ik ben sinds een aantal jaar een onderneming aan het opzetten en dat gaat erg goed. De gehele onderneming wordt momenteel door mijzelf volledig gefinancierd (vanuit privé), geen bancair krediet aanwezig en geen andere investeerders erin. De bedrijven zijn gevestigd in Nederland en Azië. Het geheel is 100% mijn eigendom (5 bv's in totaal) echter door de flinke groei van de onderneming heb ik de wens om externe financiering aan te gaan trekken zodat de groei verder ingezet kan worden. Ik ben momenteel met een aantal private investeerders in gesprek die serieuze interesse hebben om te gaan investeren echter vragen ze hiervoor een aandelen belang in de gehele organisatie. Insteek van de investering is om extra personeel aan te gaan trekken en een aantal vestigingen in het buitenland op te gaan zetten vanwege de toenemende vraag naar onze onderscheidende (technische) producten in een opkomende markt. Mijn doel is om de organisatie verder uit te gaan bouwen en deze binnen 3-5 jaar te gaan verkopen. Ik ben bereid om een aandelenbelang beschikbaar te stellen voor de private investeerders echter is het voor mij erg lastig in te schatten hoeveel procent tegen welk bedrag of tegen welke eventueel bedrag (bijvoorbeeld ter beschikking stellen om de productie van orders te financieren).

 

De onderneming is financieel gezond, heeft liquide middelen beschikbaar voor de operationele kosten etc. en heeft een goed gevulde orderportefeuille echter door de toenemende "druk" van het geheel op mijn als persoon heb ik ook de wens uitgesproken dat ik een compagnon erbij zou willen hebben..

 

Kortom veel vragen, veel mogelijkheden echter ben ik benieuwd naar jullie ideeën, tips en/of suggesties.

 

Alvast hartelijk dank!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.