• 0

Creatief geld maken... kan dat?

Hallo mede HL-ers,

 

Als ondernemer in de IT ben ik zoekende naar een leuke oplossing om mijn bedrijf verder te laten groeien.

In de IT branche, en dan met name hosting is schaalbaarheid van belang.

Stel je voor, je start een site waarmee je veel publiek gaat trekken, zoveel zelfs dat een webhostingpakketje niet meer volstaat, en zelfs de provider van een VPS je gaat mailen of je a.u.b. voor oplossingen wil gaan zorgen omdat men het aantal bezoekers van je project niet aankan.

 

Enfin... zo ver is het op dit moment nog niet.

Ik ben startende met een nieuwe manier van online mensen met elkaar in contact brengen, zie het als een sociale datingsite.

Inmiddels al 19 jaar autodidact programmeur in HTML, PHP, MySQL, Linux varianten.

Ondanks dat het programma welke dit gaat mogelijk maken, redelijk uniek is in zijn soort, zie ik de concurrentie vrolijk draaien op een heel erg groot server imperium.

Het plan is om met het concept (bijna operationeel) in eerste instantie NL en BE te gaan aanboren, en daarna DE en de USA.

Heeft het kans van slagen?

Ik denk dat alles wat je liefde geeft groeit, zolang je maar uniek bent in je soort en genoeg te bieden hebt waar de klant behoefte aan heeft tegen een betaalbare concurrerende prijs.

Kan dat met dit project.. Jazeker.

 

Wat mist er dan?

Op een creatieve manier zaken kunnen doen, en zodoende de kosten tijdens de opstart laag te kunnen houden.

Concreet gezegd zoek ik een bewezen hosting partner welke mijn hosting volledig uit handen wil nemen in ruil voor permanente reclame op het project, tijdens de opstart met gesloten portemonnee, zodra er winst gemaakt wordt krijgt de host een x % hiervan.

Uit ervaring weet ik dat diverse sites welke inmiddels dagelijks tienduizenden unieke page-hits krijgen op deze manier gestart zijn. In enkele gevallen blijven de hosts zelfs compleet gevulde serverracks met onderhoud aan het serverpark sponsoren om zodoende te laten zien dat de kracht van de website ligt achter een stabiele host, al is dat niet wat mijn doel is.

Uiteindelijk wil iedereen een leuke boterham verdienen toch?

 

In concreto ben ik op zoek naar een ingang of zakelijk contact waarmee het bovenstaande mogelijk is.

Mocht er toevallig een host meelezen welke interesse heeft in een dergelijke samenwerking, dan zijn dit de minimale specs waarmee de opstart zou kunnen worden gerealiseerd.

 

Een schaalbare oplossing bij voorkeur dedicated servers voorzien van :

Load balancers

Apache

Centos 7

PHP 7.1.1

Mysql servers

Varnish

Pagespeed mod

Round Robin redundantie

1 GB uplink

 

Hoe dit verder wordt ingericht is aan de host, al is snelheid, bereikbaarheid en redundantie wel iets welke hoog op de eisenlijst staat.

 

Hoe gaaf zou het zijn om samen een dergelijk project te gaan starten, waarbij de naam van de host permanent op een goed zichtbare plaats op de site staat, in ruil voor stabiele, schaalbare hosting.

Op deze manier kan ik mij richten op het werven van gebruikers en de site en apps aantrekkelijk houden zodat de gebruikers ook terug blijven keren, en kan de host zichzelf in de markt zetten als host van een site waarbij in de toekomst miljoenen pageviews kan afhandelen waarbij in de toekomst een percentage van de omzet deel uit maakt van de inkomsten van de host.

 

 

Is er behoefte aan nog een sociale site, er zijn er toch al genoeg?

Vergelijkbare websites (zonder deze bij naam te noemen) bezitten miljoenen profielen, in mijn ogen is er zeker nog plek om te gaan concurreren met reeds bestaande sites.

 

Gaat mijn idee en stukje software over 1 dag ijs?

Zeker niet.. het idee is al 10 jaar geleden ontstaan om hier als onderneming iets mee te gaan doen, vanaf dat moment is de research al begonnen.

Na het hebben gekocht en uitvoerig getest te hebben van diverse software, is de software welke voor dit project gebruikt wordt de enige die daadwerkelijk meer te bieden heeft en stabiel gebouwd is.

De softwarebouwer van dit script is al decennia actief met deze software, welke tevens voorzien is van een IOS en Android app, en heeft de software al aan honderden bedrijven verkocht.

 

Kortom.. ik ben een serieuze ondernemer welke graag met dit concept een bestaande markt leuker wil maken met hulp van een geschikte partner / host.

In de hoop hier mensen te treffen met dezelfde drive / vibe en ambitie plaats ik dit bericht.

 

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt dat?

Zo lees ik het ook, ja. En zo te zien met redelijk standaard wensen - er zitten geen heel exotische eisen bij in ieder geval.

 

Dan is het toch gewoon een kwestie van je wensen voorleggen aan een paar hosting partijen en een maatwerkofferte vragen?

 

edit: kijkend naar de nickname en kreten als 'partner' en 'samenwerking' heb ik het vermoeden dat dit gewoon een zoektocht naar goedkope (gratis) hosting is, oftewel een gevalletje V&A...

Link naar reactie
  • 0

@Edo: Zonder het concept volledig vrij te gaan geven, denk in de richting van Facebook in combinatie met betaalbare prijzen voor de dienst.

Een gebruiker zal terug komen indien de content aantrekkelijk blijft, er telkens iets nieuws te vinden is zonder steeds de portemonnee te moeten trekken.

Waar een gebruiker niet op zit te wachten is een website waar je maandelijks een flink bedrag aan moet betalen waar weinig tot geen interactie is welke in het gros van de concurrentie wel het geval is.

 

@Ward, de inrichting van het script alsook het debugwerk zit er bijna op.

De site is op dit moment nog niet officieel in de lucht, kortweg 0 gebruiker op dit moment.

 

@wimj, deels.

 

@peter, een schaalbaar redundant netwerk in de lucht houden blijkt toch echt iets anders dan een zoektocht naar een goedkope / gratis host met de specs die nodig zijn om eerder genoemde te realiseren. V&A zal ik zo meteen gaan doorlezen.

De gekozen nickname StinkendArm is een beetje van hoe de zaken ervoor staan.

Een stinkend goed idee, maar helaas nog zonder bedragen met veel nullen achter het scheidingsteken op de bank staan. Tevens een in mijn ogen grappige eye-catcher.

 

@ward2, niet helemaal wat de opzet is.

De host krijgt een permanente bannerplaats op de site voor de duur van de samenwerking alsook in het emailverkeer.

Reclame maken is niet gratis, permanente reclame (dus geen roterende bannerruimte voor de host) betekend altijd in het zichtveld van de bezoeker.

Enerzijds krijgt de host 'gratis' reclame, anderzijds kan de host op deze manier laten zien prima in staat te zijn een dergelijk project te hosten.

De site zal voor de duur van een nog te bepalen tijd volledig gratis zijn om de bezoeker te laten wennen aan de functies, en te laten ervaren wat het plezier en de kracht is van deze site.

Omdat de meeste mensen graag gratis zaken willen uittesten wordt dat een mooie vulling van het klantenbestand.

Na deze gratis periode worden bepaalde delen van de website een betaalde dienst, zodra hier geld uit gegenereerd wordt kan / zal een x percentage van de omzet naar de host gaan.

 

Er staan in Nederland en ook daarbuiten diverse datacenters voor een deel leeg, waarbij overjarige apparatuur staat te wachten op een second life, of zelfs op ontmanteling.

Een reburbished server is vaak al afbetaald, en kan in de meeste gevallen nog prima een aantal jaren mee.

Er zijn genoeg grote en hele grote bedrijven welke volgens deze manier werken.

Met de juiste inrichting van het serverpark (load balancing in combinatie met reverse proxy / cache) kan dat ook prima.

Het spreiden en daardoor ook redundant maken van de data is in deze de key (eigenlijk altijd wel... al gebeurd dat gek genoeg ook soms niet) zodat er geen single point of failure kan optreden (de kans hierop tot het absolute minimum wordt beperkt).

 

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie
  • 1

De host krijgt een permanente bannerplaats op de site voor de duur van de samenwerking alsook in het emailverkeer.

Precies: je zoekt dus gratis hosting, alleen noem je het zelf anders.

 

Doet me denken aan die avonturiers die hier komen zoeken naar een programmeur die hun briljante plan even gaat realiseren voor een mooi percentage van de geweldige toekomstige winst. Alleen als die winst niet komt heeft die programmeur gewoon voor niks gewerkt.

 

Als jouw site geen (onvoldoende) verkeer trekt is die reclame helemaal niks waard, en zal geen host hier interesse in hebben. En dat verkeer kun je niet garanderen (anders kon je bijvoorbeeld wel een financier vinden), dus zal niemand er in stappen.

 

Anders gezegd: niemand gaat jouw ondernemersrisico voor je op zich nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan als hoster dit technisch allemaal in orde maken. Maar helaas hoe ik de berekening ook maak kan ik niet op je verwachte prijs komen.

 

Als ik dedicated servers , stroom en data moet gaan bekostigen zonder dat daar iets concreets tegenover staat zou ik die dienst niet kunnen aanbieden.

 

Ik sta altijd open voor leuke projecten , ik heb de ruimte in dc en apparatuur. Maar ik maak direct kosten.

Wel zou ik graag met je willen meedenken wat er mogelijk is. Een gereduceerde prijs bij start met een begin en een eindperiode. Dit om te voorkomen dat we iets in de lucht houden tot het eind der tijd wat veel geld kost maar niet oplevert.

 

Wat zou naast reclame ( wat pas gaat werken bij succes ) kunnen investeren / bijdragen.

 

je mag me altijd mailen / pm sturen

xscloud.nl , De expert op het gebied van ICT. Freelancer voor al uw Netwerk , voip, telecom en server projecten

Link naar reactie
  • 0
Het plan is om met het concept (bijna operationeel) in eerste instantie NL en BE te gaan aanboren, en daarna DE en de USA.
Is deze route ooit eerder succesvol gevolgd door enig platform?

 

Kun je niet zelf investeren en om donaties vragen aan (tevreden) vroege gebruikers?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op basis van bezoekersaantallen valt de waarde van je vaste advertentie prima te berekenen. De kosten van het verzorgen en inrichten van de hosting kunnen ook worden ingeschat. Denk je dat die waarde momenteel in lijn is met de kosten? Hoeveel bezoekers verwacht je in maand 1, maand 2, etc.?

Waarom begin je niet klein met een schaalbare oplossing?

 

Voordat je een hostingbedrijf meekrijgt moet je denk ik wat meer onderbouwen. Elke hoster zal willen weten hoe hij zijn investering in middelen en personeel plus z'n data en energiekosten kan terugverdienen. Wanneer denk je dat die vaste advertentie zal zijn terugverdiend?

Het echte werk begint natuurlijk pas wanneer je je website live hebt. Hoe ga je je bezoekers werven? Hoe ga je die werving financieren? Wie maakt de content? Welke middelen wil je zelf inbrengen? Hoeveel betalende bezoekers heb je nodig voordat de boel kostendekkend draait?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan in herhaling blijven vallen, en zal dat nog 1x doen.

Ik zoek geen gratis hosting!

 

Een mooi voorbeeld van hoe een samenwerking tot stand kan komen is de provider True, welke al sinds jaar en dag een belangrijk aandeel heeft in de hosting, en tegenwoordig sponsoring van het dataverkeer voor Tweakers.

Een stukje leesvoer tref je hier aan: https://tweakers.net/info/faq/servers/

Er bestaan dus wel degelijk partners die interesse kunnen hebben in een dergelijke samenwerking.

 

Ik ben het met je eens dat de software en het project zijn doel moet gaan bewijzen voordat er wellicht bedrijven zijn die willen instappen, al bestaan er nog altijd bedrijven welke het aandurven om in te stappen in een dergelijk project.

 

Bedenk dat voor de start een relatief kleine server al voldoende kan zijn (Dedicated hosting is er al vanaf een 15,- voor een enkele server... geen top notch-gear, maar wel functioneel).

De kracht zit hem in de beschikbaarheid van de schaalbaarheid en wat een samenwerkende partner kan / wil investeren.

Starten op 1 server betekend bij groei een flinke conversie (niet ideaal, maar het kan wel echter de vraag is.. hoe lang).

In principe kan om te starten worden gedacht aan

1 Load balancer (fysiek of server)

2 Webservers

2 Mysql database servers

 

Niet de meest snelle setup, maar wel functioneel.

Dat brengt het totaal op 5 servers en valt qua kosten (lijkt mij) om mee te starten enorm mee aan investering.

 

Maar als het zo relatief goedkoop kan, waarom doe je dit dan niet zelf?

Ik wil me richten op het actief werven van bezoekers en het beheer van de site zelf om zodoende de site tot een succes te gaan brengen, waarbij een partner de hardware managed.

 

En inderdaad, slaat het niet aan dan is de investering van de hosting weg.

Slaat het wel aan, verdient de host er een mooie cent aan incl. nog steeds de beloofde reclames.

 

Sec gezien zal 95% van de lezer van dit bericht hetzelfde reageren als jou Peter, de overige 5% bevatten wellicht partners om dit avontuur mee aan te gaan.

Zowel voor mij als voor de toekomstig partner geldt dat investeren in een project een uitdaging is.

Het gros van de bedrijven zal hier geen brood in zien (begrijpelijk), een heel klein deel begrijpt dat een goede start maken en een lang durige samenwerking met de juiste know how op alle fronten cruciaal is, en er soms creatieve oplossingen nodig zijn om zoiets van de grond te krijgen.

 

Kortom ik respecteer je antwoord en visie, ik richt in deze mijn pijlen op de creatieve ondernemer welke risico durft te nemen.

Zoals al gezegd zijn er diverse mogelijkheden en is het investeren van beide kanten, het is nu alleen zoeken naar een geschikte partner welke in durft te stappen en niet bang is om geld te verdienen of te verliezen.

 

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie
  • 0

@xscloud, ik ga contact met je opnemen.

 

@mmint, dat is / was ook de bedoeling, echter heb ik geen idee hoeveel load een VPS aan kan met goeie specs.

De site wordt momenteel bij grote aanbieder van VPS-en gehost, hier heb ik al testen gedraaid met load balancing, welke er allemaal netjes uitzag, echter heb ik geen idee hoeveel actieve gebruikers stabiel kunnen werken op een VPS.

Het blijft virtueel, en helaas ben ik het afgelopen jaar diverse malen gemaild met mededelingen dat er storingen optraden ivm wankele hardware.

Schaalbaarheid met VPS-en is prima mogelijk, echter blijft het virtueel, en is mijn kennis ten aanzien van de virtualisatie alsook de load van de hele server / het netwerk bij een dergelijke provider te klein om dit een betrouwbare oplossing te willen noemen.

Iets wat hoe dan ook klanten kost is onbereikbaarheid, door welke oorzaak dan ook (hardware falen, overload, e.d.)

 

@highio, Tweakers.net heeft een bijna vergelijkbare constructie gehad tijdens de opstart (gesponsorde servers en racks, inmiddels alleen nog maar gesponsorde bandbreedte)

Klanten vragen om sponsoring tijdens een opstart gaat in mijn ogen niet werken, het project gaat pas lopen bij duizenden bezoekers, tijdens de start lijkt me dit geen optie.

 

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie
  • 0

Geen idee wat je van plan bent, maar bij Tweakers zie ik dan een sterke match en gezamenlijk doel. Bestaat dat ook in jouw plan, of is jouw platform dan slechts een 'slecht' uithangbord of een webhost dan eigenlijk maar een 'slechte' adverteerder?

 

Ik denk dat alles wat je liefde geeft groeit, zolang je maar uniek bent in je soort en genoeg te bieden hebt waar de klant behoefte aan heeft tegen een betaalbare concurrerende prijs.

Je schrijft het zelf ook al: je doet iets voor gebruikers, die hebben daar bij sympathie, behoefte of gebruikswaarde eerder iets voor over. Al helemaal als je ze reclamevrij weet te bedienen. Waarom zou dat een halve dag na schrijven inmiddels al niet langer meer waar zijn?

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. aanvulling voor de liefhebber: De geschiedenis van Tweakers

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Tijdens de opstart zal een bezoeker niet willen betalen voor een site waar nog weinig product op staat.

Vergelijk het met een supermarkt.

Een hele muur vol met lege stellingen trekt nog geen kopers, pas als je wat aantrekkelijks te bieden hebt zal het financiële balletje gaan rollen, pas dan zal een bezoeker willen betalen voor de dienst.

 

Een goede host is cruciaal, zonder dat kan er geen succes worden behaald met het project.

Verre van een slecht uithangbord, of gewoon een adverteerder.

 

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie
  • 0
Vergelijk het met een supermarkt.

Die ondernemer betaalt toch echt vanaf aanvang huur.

 

Ik gun je het succes of de barterdeal, maar voor een aanloopprobleem zul je toch echt een oplossing moeten vinden. Misschien wel anders dan deze die je nu ingedachte hebt.

 

Zolang het niet loopt, kun je hosting prima zelf financieren. Een commerciële partij gaat daar echt zijn goedbetaalde engineers niet op zetten.

 

Zijn er hostingbedrijven en telco's die goede doelen gratis faciliteren?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vergelijk het met een supermarkt.

Die ondernemer betaalt toch echt vanaf aanvang huur.

 

Ik gun je het succes of de barterdeal, maar voor een aanloopprobleem zul je toch echt een oplossing moeten vinden. Misschien wel anders dan deze die je nu ingedachte hebt.

 

Zolang het niet loopt, kun je hosting prima zelf financieren. Een commerciële partij gaat daar echt zijn goedbetaalde engineers niet op zetten.

 

Zijn er hostingbedrijven en telco's die goede doelen gratis faciliteren?

 

Groet,

 

Highio

 

 

De start zal waarschijnlijk ook echt wel vanaf de huidige VPS gaan gebeuren, ik wil qua hosting in ieder geval altijd goed bereikbaar zijn voor de klant, het liefst door de infrastructuur op voorhand op orde te hebben zodat schaalbaarheid geen probleem is.

Je hoeft maar net de juiste partner tegen het lijf te lopen welke op dit moment plek / zin / tijd en een klein beetje kapitaal heeft om in te stappen.

Niks is zo ergerlijk als aan je eigen succes ten onder gaan... het zou je maar gebeuren... je hebt binnen een maand al meteen een serverrack nodig, en moet je klanten een (halve) dag een pagina tonen dat de site niet bereikbaar is omdat je een nieuw serverpark aan het inrichten bent.

Dat kost hoe dan ook (potentiële) klanten.

Het kan hard gaan in deze tak van sport, vandaar mijn zoektocht.

Zoals zichtbaar ben ik er niet uniek in, al mis ik vooralsnog de connecties om hiermee aan de slag te kunnen.

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie
  • 0
Ondanks dat het programma welke dit gaat mogelijk maken, redelijk uniek is in zijn soort, zie ik de concurrentie vrolijk draaien op een heel erg groot server imperium.

De softwarebouwer van dit script is al decennia actief met deze software, welke tevens voorzien is van een IOS en Android app, en heeft de software al aan honderden bedrijven verkocht.

 

Als de software al bij diverse partijen draait wat maakt jouw input dan zo uniek dat je duizenden gebruikers denkt te krijgen en daarvoor enorme servers nodig hebt?

 

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat het programma welke dit gaat mogelijk maken, redelijk uniek is in zijn soort, zie ik de concurrentie vrolijk draaien op een heel erg groot server imperium.

De softwarebouwer van dit script is al decennia actief met deze software, welke tevens voorzien is van een IOS en Android app, en heeft de software al aan honderden bedrijven verkocht.

 

Als de software al bij diverse partijen draait wat maakt jouw input dan zo uniek dat je duizenden gebruikers denkt te krijgen en daarvoor enorme servers nodig hebt?

 

 

Prijs welke de klant gaat betalen voor de dienst, kwaliteit van het script, en de mogelijkheden van de software.

Mensen in mijn omgeving welke een eerlijke mening hebben zijn erg enthousiast over hetgeen ik hun al getoond heb.

Een dergelijk script bestaat in Nederland nog niet en geeft meteen een leuke uitbreiding van wat er tot op heden door alle concurrentie wordt aangeboden als het gaat om social netwerken / daten.

Dat gecombineerd met niet tenenkrommende prijzen voor de dienst, en daardoor een hoog gebruikers aantal (mensen betalen nou eenmaal het liefst zo min mogelijk), maakt het de kans reëel dat dit een kans van slagen heeft om door te gaan breken.

 

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

 

Ed

Link naar reactie
  • 2

Ik kan in herhaling blijven vallen, en zal dat nog 1x doen.

Ik zoek geen gratis hosting!

Je zoekt geen gratis hosting, maar wel hosting waar je niet met euro's voor hoeft te betalen, maar met een banner. Duidelijk. Voor de rest van ons heet dat wel 'gratis', maar goed, wat jij wilt.

 

En tegen de tijd dat je dezelfde bezoekersaantallen hebt als Tweakers zou je dat ook best kunnen realiseren - aangenomen dat je bezoekers interesse in een hostingbedrijf hebben, dan. Voor veel bezoekers van Tweakers geldt dat wel, op Libelle.nl zou dat bijvoorbeeld totaal niet werken, en zal geen hoster daar willen adverteren in ruil voor een stel dure servers.

 

Tot die tijd gaat dat domweg niet lukken, en zul je er, net als iedereen, gewoon voor moeten betalen. Dat is ook allemaal best te doen - een beetje hoster kan er eenvoudig een server bijprikken als dat nodig is, zodat jij lekker ongeremd kan groeien. En tegen de tijd dat dat nodig is kun je dat ook prima betalen, als je verdienplan goed in elkaar zit.

 

Dus: stoppen met gerommel, zoek een fatsoenlijke hosting partij uit, huur een VPS om op te beginnen, en maak ons over een tijdje helemaal gek met de mooie verhalen van je daverende succes! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.