• 0

Geen BTW berekend op nieuwe producten naast 2dehands.

Beste leden,

 

af en toe koop ik wat in bij een concurrent van mij, die vooral 2dehands goederen verkoopt maar daarnaast ook nieuw. Ik schat dat hij 70% tweedehands verkoopt 30% nieuw. echter hij rekent nergens BTW over ook niet over nieuwe producten.

 

Nu weet ik dat een grote inkoper uit het buitenland ( die ook klant is bij mij) ook geen btw op de bon krijgt terwijl daar wel om gevraagd wordt geeft hij aan daar doen we niet aan.

 

2dehands producten kan ik begrijpen, maar nieuw ? ontloopt deze persoon dan de belasting of is daar een regeling voor ivm de 2dehands producten die hij tezamen verkoopt?

 

zijn nieuwe producten komen 100% overeen met mijn producten, echter houdt hij veel meer over indien hij geen btw hoeft te betalen en ik al onder zijn prijs zit. Iemand enig idee hoe dit kan?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

...terwijl daar wel om gevraagd wordt geeft hij aan daar doen we niet aan.

Bedoelt hij daarmee 'BTW berekenen' of 'BTW op de bon zetten'?

 

Hoe dan ook deugt het natuurlijk niet, want nu kun jij de BTW niet in mindering brengen.

 

Daar krijg ik dus geen antwoord op, ik heb het hem gevraagd.. echter geen reactie.

De klant uit het buitenland koopt nu dus al langere tijd bij hem zonder btw op de bon terwijl die persoon bij mij gewoon intracommunautaire levering krijgt. Deze webshop bestaat echter al een jaar of 10.. en wanneer ik even zonder voorraad van een specifiek item zit koop ik het ook bij hem. echter geen btw op de bon.

 

Ik weet dat het voor 2dehands producten anders zit, maar we hebben het hier over best wel flinke bedragen die worden omgezet waarbij de klant geen btw bon krijgt. ( ik zelf verkoop enkel nieuwe producten )

Link naar reactie
  • 0

uiteraard.. we hebben het hier over wellicht rond de 5 ton+ omzet per jaar

Ik weet alleen dat het een concurrent van je is, dus zo uiteraard is het niet... ;)

 

Misschien eens bellen als 'klant' en heel erg doorvragen over die BTW?

 

Ja een concurrent die mij niet overtreft ;). Maar blijft een raar verhaal

Link naar reactie
  • 0

B2B of B2C? Verkoop op afstand of in een winkel? Een particulier heeft namelijk geen recht op een btw-bon, wel op een kwitantie - behalve bij verkoop op afstand, waar een factuur verplicht is.

 

Bij een vermoeden van fraude zou je bij de belastingdienst kunnen klikken.

 

Een eerdere discussie over de gemengde verkoop van nieuwe en tweedehandsgoederen en hoe dat de margeregeling beïnvloedt vind je hier.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.