Onze v.o.f. (2 personen) huurt samen met een ander bedrijf (1 persoon) 2 ruimtes in een bedrijfspand. Wij zijn hoofdhuurder en betalen 750 ex btw per maand hiervoor.
Onderling is afgesproken dat ons bedrijf 500 betaalt en het andere bedrijf (met 1 persoon) 250 euro (ex btw) naar ons overmaakt. Zo betalen we dus 750 euro totaal.
Mijn vraag is nu hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Wij sturen namelijk een factuur naar het andere bedrijf van 250 euro ex btw, maar dit is geen omzet voor ons. Kan dit op een of andere manier op 1 post?
Ik hoop dat iemand advies heeft! Bij voorbaat dank.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
proefkonijn
proefkonijn
Hi!
Onze v.o.f. (2 personen) huurt samen met een ander bedrijf (1 persoon) 2 ruimtes in een bedrijfspand. Wij zijn hoofdhuurder en betalen 750 ex btw per maand hiervoor.
Onderling is afgesproken dat ons bedrijf 500 betaalt en het andere bedrijf (met 1 persoon) 250 euro (ex btw) naar ons overmaakt. Zo betalen we dus 750 euro totaal.
Mijn vraag is nu hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Wij sturen namelijk een factuur naar het andere bedrijf van 250 euro ex btw, maar dit is geen omzet voor ons. Kan dit op een of andere manier op 1 post?
Ik hoop dat iemand advies heeft! Bij voorbaat dank.
Ps: we werken met e-boekhouden.nl
Groet
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57346-huur-delen-met-ander-bedrijf-hoe-opnemen-in-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag