• 0

Huur delen met ander bedrijf, hoe opnemen in boekhouding?

Hi!

 

Onze v.o.f. (2 personen) huurt samen met een ander bedrijf (1 persoon) 2 ruimtes in een bedrijfspand. Wij zijn hoofdhuurder en betalen 750 ex btw per maand hiervoor.

 

Onderling is afgesproken dat ons bedrijf 500 betaalt en het andere bedrijf (met 1 persoon) 250 euro (ex btw) naar ons overmaakt. Zo betalen we dus 750 euro totaal.

 

Mijn vraag is nu hoe ik dit in de boekhouding moet verwerken. Wij sturen namelijk een factuur naar het andere bedrijf van 250 euro ex btw, maar dit is geen omzet voor ons. Kan dit op een of andere manier op 1 post?

 

Ik hoop dat iemand advies heeft! Bij voorbaat dank.

 

Ps: we werken met e-boekhouden.nl

 

Groet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je zelf een factuur voor €750 krijgt van de verhuurder.

 

Je kunt de verkoopfactuur van €250 (€302,50 incl) gewoon boeken als omzet en dan een tegenboeking maken van omzet af, naar huurkosten. Daarmee verlaag je dan je huurkosten van €750 mee naar €500.

 

(Zo werd het door onze boekhouder altijd gedaan voor een gedeelde postbus.)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.