Vandaag ben ik flink op mijn muil gegaan met een opdracht.
Ik verkeerde in de vooronderstelling dat ik de opdracht had en de (potentiële) klant dacht blijkbaar dat die opdracht nog niet gegeven was en dat ik nog steeds in offertestadium bezig was.
Ik heb de order per email bevestigd (zonder leveringsvoorwaarden), de klant (een van de grootste cosmeticabedrijven) heeft nog geen opdrachtformulier afgegeven en denkt waarschijnlijk dat er daarom nog geen opdracht is.
Ik heb voor deze klus overuren gemaakt om de klus te kunnen gaan leveren, de noodzakelijke levertijd was minder dan normaal voor een klus die ongeveer 10 keer zo groot was als gemiddeld en het zou de grootste klus voor deze business zijn sinds de start 5 jaar geleden.
Ik heb materiaal ingekocht en was al met productie begonnen en heb nu een stapel liggen waar ik naar verwachting twee jaar mee kan doen.
Ik heb ontwikkelwerk gedaan om deze speciale bestelling te produceren, alles bij elkaar een uur of vier.
Verder ging een weekendje weg niet door.
Ik heb het idee dat het niet veel zin heeft hier achteraan te gaan zitten, valt er iets te winnen door een eenpitter, tegen een multinational?
Ik heb door de hele procedure steeds gehamerd op dat ik snel aan de slag moest en de opdrachtgever ging daar min of meer steeds in mee.
Ik realiseer me dat ik werk moet maken van mijn leveringsvoorwaarden maar had dit hier iets uitgemaakt?
Ik had ze dan met mijn offerte meegestuurd of er naar gelinkt maar zelfs als er in had gestaan dat ik inkoopvoorwaarden alleen aanvaard als dit specifiek heb bevestigd dan hadden ze het waarschijnlijk niet gelezen in alle drukte.
Hoe kan ik hier de volgende keer beter mee omgaan?
Ik kan nu alleen bedenken dat ik gewoon geen poot had moeten uitsteken tot ik de inkooporder had ontvangen maar dan had ik de klus sowieso niet kunnen doen....
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Vandaag ben ik flink op mijn muil gegaan met een opdracht.
Ik verkeerde in de vooronderstelling dat ik de opdracht had en de (potentiële) klant dacht blijkbaar dat die opdracht nog niet gegeven was en dat ik nog steeds in offertestadium bezig was.
Ik heb de order per email bevestigd (zonder leveringsvoorwaarden), de klant (een van de grootste cosmeticabedrijven) heeft nog geen opdrachtformulier afgegeven en denkt waarschijnlijk dat er daarom nog geen opdracht is.
Ik heb voor deze klus overuren gemaakt om de klus te kunnen gaan leveren, de noodzakelijke levertijd was minder dan normaal voor een klus die ongeveer 10 keer zo groot was als gemiddeld en het zou de grootste klus voor deze business zijn sinds de start 5 jaar geleden.
Ik heb materiaal ingekocht en was al met productie begonnen en heb nu een stapel liggen waar ik naar verwachting twee jaar mee kan doen.
Ik heb ontwikkelwerk gedaan om deze speciale bestelling te produceren, alles bij elkaar een uur of vier.
Verder ging een weekendje weg niet door.
Ik heb het idee dat het niet veel zin heeft hier achteraan te gaan zitten, valt er iets te winnen door een eenpitter, tegen een multinational?
Ik heb door de hele procedure steeds gehamerd op dat ik snel aan de slag moest en de opdrachtgever ging daar min of meer steeds in mee.
Ik realiseer me dat ik werk moet maken van mijn leveringsvoorwaarden maar had dit hier iets uitgemaakt?
Ik had ze dan met mijn offerte meegestuurd of er naar gelinkt maar zelfs als er in had gestaan dat ik inkoopvoorwaarden alleen aanvaard als dit specifiek heb bevestigd dan hadden ze het waarschijnlijk niet gelezen in alle drukte.
Hoe kan ik hier de volgende keer beter mee omgaan?
Ik kan nu alleen bedenken dat ik gewoon geen poot had moeten uitsteken tot ik de inkooporder had ontvangen maar dan had ik de klus sowieso niet kunnen doen....
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57347-annuleren-opdracht-na-bevestiging-en-start-productie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
32 antwoorden op deze vraag