Ga naar inhoud
Welkom op ons vernieuwde forum! Klik hier voor info ! Lees meer... ×
Log in om dit te volgen  

Fysiotherapie als zakelijke kosten?

Aanbevolen berichten

Hoi forumleden,

Ik ben ZZP-er als beroepssporter en artiest. Bij blessures betekent dit dus ook dat ik mijn werk niet kan uitvoeren. Hiervoor laat ik mij behandelen bij een fysiotherapeut en osteopaat.

Nu heb ik moeite met het vinden wat mogelijke aftrekposten zijn als beroepssporter en artiest. Klopt mijn denkwijze dat deze kosten voor fysiotherapie e.d. zakelijke kosten zijn?

Alvast bedankt,

Sharon

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Sharon,

Allereerst welkom op Higherlevel!

Inhoudelijk: lastige. Ziektekosten zijn meestal niet zakelijk op te voeren.

Wel zijn niet elders verzekerde kosten voor o.a. fysiotherapie privé aftrekbaar, maar daarvoor geldt een drempelbedrag

Voor topsporters en - artiesten is het zakelijke belang van de behandeling meestal duidelijk. Daarom kan ik mij voorstellen dat hierover afspraken met de Belastingdienst gemaakt zijn (bijvoorbeeld aftrek van een bepaald percentage van deze kosten)

Is er toevallig een branche-organisatie of koepel voor jouw professie waar je deze vraag aan kunt stellen? Anders hoop ik dat een van de boekhouders of fiscalisten op HL hier ervaring mee heeft en deze wil delen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ZZP-er als beroepssporter en artiest. Bij blessures betekent dit dus ook dat ik mijn werk niet kan uitvoeren. Hiervoor laat ik mij behandelen bij een fysiotherapeut en osteopaat.

Verleg deze denkwijze ook eens naar een straatmaker. Blessures zijn met dit bedroep schering en inslag, maar de kosten voor fysiotherapeut of osteopaat komen geheel voor eigen (privé) rekening.

Verleg de denkwijze ook eens naar een persoonlijke dienstverlener. Ook die wil zoveel mogelijk aftrekken, maar de kosten voor kleding en visagie komen geheel voor privé-rekening.

Nu heb ik moeite met het vinden wat mogelijke aftrekposten zijn als beroepssporter en artiest. Klopt mijn denkwijze dat deze kosten voor fysiotherapie e.d. zakelijke kosten zijn?
Nee.

Je kunt je trouwens wel verzekeren tegen een dergelijke inkomstenderving.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties Norbert en Nedzhibe.

Verleg de denkwijze ook eens naar een persoonlijke dienstverlener. Ook die wil zoveel mogelijk aftrekken, maar de kosten voor kleding en visagie komen geheel voor privé-rekening.

Het verwarrende hieraan vind ik dat voor artiesten dus persoonlijke verzorging (voor zakelijk gebruik) wel aftrekbaar is. Waardoor ik juist zou denken dat de kosten voor fysiotherapie ook als zakelijke kosten gezien zouden kunnen worden. Het gaat hier ook om een blessure die ik merk tijdens het beoefenen van mijn werk, maar niet zozeer in het dagelijks leven. Maar inderdaad ook het punt van Norbert dat ziektekosten meestal niet zakelijk op te voeren zijn.

Hierdoor blijft het voor mij wazig

En hoe zou dat dan zitten met sportmassages? persoonlijke verzorging nodig voor mijn werk, maar geen ziektekosten?

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
En hoe zou dat dan zitten met sportmassages? persoonlijke verzorging nodig voor mijn werk, maar geen ziektekosten?
De naam zegt het zelf al ... persoonlijke verzorging.

De stelling dat ZZP'ers alleen maar voordelen kennen is niet juist. Soms heeft het voordeel om in loondienst te zijn.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Word lid

Groeien doe je met ondernemers onder elkaar:

✓ Stel jouw vragen

✓ Deel jouw antwoorden

✓ Low profile

✓ Transparant

✓ Op jouw moment

✓ Altijd gebaseerd op relevantie, inhoud en vakmanschap

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké