Ga naar inhoud
Welkom op ons vernieuwde forum! Klik hier voor info ! Lees meer... ×
Log in om dit te volgen  

Fysiotherapie als zakelijke kosten?

Aanbevolen berichten

Hoi forumleden,

Ik ben ZZP-er als beroepssporter en artiest. Bij blessures betekent dit dus ook dat ik mijn werk niet kan uitvoeren. Hiervoor laat ik mij behandelen bij een fysiotherapeut en osteopaat.

Nu heb ik moeite met het vinden wat mogelijke aftrekposten zijn als beroepssporter en artiest. Klopt mijn denkwijze dat deze kosten voor fysiotherapie e.d. zakelijke kosten zijn?

Alvast bedankt,

Sharon

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Sharon,

Allereerst welkom op Higherlevel!

Inhoudelijk: lastige. Ziektekosten zijn meestal niet zakelijk op te voeren.

Wel zijn niet elders verzekerde kosten voor o.a. fysiotherapie privé aftrekbaar, maar daarvoor geldt een drempelbedrag

Voor topsporters en - artiesten is het zakelijke belang van de behandeling meestal duidelijk. Daarom kan ik mij voorstellen dat hierover afspraken met de Belastingdienst gemaakt zijn (bijvoorbeeld aftrek van een bepaald percentage van deze kosten)

Is er toevallig een branche-organisatie of koepel voor jouw professie waar je deze vraag aan kunt stellen? Anders hoop ik dat een van de boekhouders of fiscalisten op HL hier ervaring mee heeft en deze wil delen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ZZP-er als beroepssporter en artiest. Bij blessures betekent dit dus ook dat ik mijn werk niet kan uitvoeren. Hiervoor laat ik mij behandelen bij een fysiotherapeut en osteopaat.

Verleg deze denkwijze ook eens naar een straatmaker. Blessures zijn met dit bedroep schering en inslag, maar de kosten voor fysiotherapeut of osteopaat komen geheel voor eigen (privé) rekening.

Verleg de denkwijze ook eens naar een persoonlijke dienstverlener. Ook die wil zoveel mogelijk aftrekken, maar de kosten voor kleding en visagie komen geheel voor privé-rekening.