Jump to content
cj
Verberg

Laten nabellen direct mailing

vraag

Hallo,

 

Ik wil een direct mailing versturen en deze laten nabellen voor het maken van afspraken.

 

Een callcenter dit laten doen lijkt me alleen zinvol bij grotere aantallen, het gaat in dit geval om enkele tientallen adressen. Zijn er ook kleinere bureau's die dit kunnen doen? En wat is een indicatie voor de kosten hiervan en hoe zijn de ervaringen met dergelijke bureau's?

 

CJ

 

Link to post
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Als het om tientallen gaat: waarom zou je het uitbesteden: als jij degene weet die alles weet over je product, dan kun je jezelf denk ik het beste inzetten: juist bij een klein onderneming is het prettig dat je opdrachtgevers zelf kunt benaderen en ook de opdracht uitvoerd.

 

Stel dat je het uitbesteed, en de medewerkers van het callcenter kunnen je verhaal niet met verve brengen: dan is de inspanning van je direct mail ook teniet gedaan. Als je het zelf doet kun je zelf de potentiele klant overtuigen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik zou je ook zéker niet adviseren om uit te besteden. Het traject begint met de brief en niet met de afspraak. Niet alleen ben jij degene met de overtuigingskracht zoals nonex al opmerkt, maar bovendien kun je al mooi wat vóórwerk doen, zoals inschatten wat voor de potentiële klant de mogelijke koopbezwaren en -argumenten zijn.

 

Mira

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mijn bedrijf is zo'n 'klein bureau' dat onder andere lead generatie doet.

Wij bellen vaak een mailing van de klant na met als doel het maken van afspraken. We doen dat ook voor kleinere aantallen.

 

Zoals Mira en Nonex al aangeven moet je je goed afvragen waarom je het niet zelf zou doen. Zeker als het gaat om een kleine oplage. Als jet het uitbesteedt zul je namelijk wel eerst degene die gaat bellen moeten 'trainen' in jouw verhaal. Dat kost tijd en geld.

 

Dus waarom niet gewoon zelf bellen!

 

Op zibb.nl staan meerdere artikelen over 'koud bellen'.

 

http://www.zibb.nl/marketingsales/zoekinzibbdetail/asp/portalnaam/marketingsales/artnr/481223/artsrtnr/452/knooppunt/0/index.html

 

Dit artikel geeft je in ieder geval een eerst aanzet waar je rekening mee kunt houden.

 

Veel succes!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Mijn bedrijf is zo'n 'klein bureau' dat onder andere lead generatie doet.

Wij bellen vaak een mailing van de klant na met als doel het maken van afspraken. We doen dat ook voor kleinere aantallen.

 

Zoals Mira en Nonex al aangeven moet je je goed afvragen waarom je het niet zelf zou doen. Zeker als het gaat om een kleine oplage.

 

Jullie doen het dus wel voor kleinere aantallen: is het uitbesteden voor een product beter geschikt dan voor een dienst, of kun je je bij allebei voorstellen dat het voor een klein aantal goed zelf te doen is? Vanaf welk punt wordt het eigenlijk dan wel zinvol om het uit te besteden?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Produkt of dienst maakt op zich niets uit.

Wat belangrijk is om in een telefoongesprek je propositie duidelijk over te brengen. De complexiteit van je produkt of dienst speelt daarbij een rol.

 

Naar mijn mening besteed je die zaken uit waar je zelf geen tijd voor hebt of waar je zelf geen kennis/kunde voor hebt. Ik laat mijn accountant alle financiele zaken regelen. Ik heb daar geen verstand van en laat dat dus over aan een professional.

 

Zo geldt het ook voor het uitbesteden van andere zaken. Als je zelf geen tijd hebt om sales te doen (?) of het ontbreekt je aan de kennis dan kun je het gaan uitbesteden.

 

Ben alleen wel van mening dat een ondernemer zelf zijn produkt of dienst moet kunnen verkopen. Anders ga je het wel erg moeilijk krijgen. Tenzij je over voldoende funding beschikt, dan is uitbesteden wel weer een goede optie.

 

Ik kom in de praktijk erg veel ondernemers tegen die een fantastisch produkt hebben ontwikkeld en toch geen omzet draaien. Ze denken vervolgens dat als je een mooi produkt hebt dat de omzet dan vanzelf wel komt. Maar ook een mooi produkt moet je nog echt verkopen. Dat kost tijd en geld. En bij gebrek aan voldoende funding moet de ondernemer dat dus zelf doen.

 

Vanaf welk punt wordt het eigenlijk dan wel zinvol om het uit te besteden?

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Wij doen wel eens een nabel actie voor een klant (die dus meer bij ons doet en van wie we de propositie kennen) voor 30 adressen.

Voor nieuwe klanten of eenmalige projecten starten we vaak met een bestand van 200 adressen. Maar voorafgaand aan zo'n belactie zullen we wel onze telesales moeten trainen en een belplan maken. Dat kost gemiddeld een halve tot een hele dag. Beetje afhankelijk van de complexiteit van hetgeen de klant aanbiedt.

 

Die zelfde voorbereiding is ook nodig als je eenmalig 30 adressen wilt laten nabellen. En dan wordt het wel een moeilijk kosten-baten verhaal. Want onze klanten betalen die voorebereiding. Daarom lijkt het me bij dit soort aantallen dat je het beter zelf kunt doen.

 

Een korte cold calling training zou dan een goede optie zijn. (oh ja die kunnen wij ook verzorgen).

 

Wederom succes!

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik geef de voorkeur aan uitbesteden. Het doel van het bellen is namelijk niet het verkopen van een product of dienst, maar het maken van de afspraak. Als je zelf probeert telefonisch de afspraak te maken is de kans tamelijk groot dat de wederpartij je er toe verlokt je verhaal telefonisch al te doen, in welk geval de kans op een afpraak daalt tot bijna nul.


Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik geef de voorkeur aan uitbesteden. Het doel van het bellen is namelijk niet het verkopen van een product of dienst, maar het maken van de afspraak. Als je zelf probeert telefonisch de afspraak te maken is de kans tamelijk groot dat de wederpartij je er toe verlokt je verhaal telefonisch al te doen, in welk geval de kans op een afpraak daalt tot bijna nul.

 

Zo had ik het nog niet bekeken...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dank voor alle reacties. Aan de ene kant zie ik ondernemers die beschikken over veel telefonische verkoop ervaring en hun hand niet omdraaien voor een belsessie. En aan de andere kant ondernemers die nog wel inzien dat nabellen bepaalde skills vereisen en dus uitbesteding hiervan prefereren.

 

Ik merk bv zelf ook een groot verschil tussen ervaren verkopers die je telefonisch benaderen en personen die net zijn begonnen... Bij de ervaren personen gaat het gewoon allemaal veel soepeler en die weten je beter 'in te pakken' zodat je niet binnen 20 seconden de telefoon op de haak gooit met 'niet geinteresseerd'.

 

Uit het artikel in Zibb waar Rikkert Walbeek naar verwees staat bv ook dat je binnen de eerste 30 seconden de aandacht moet weten te trekken. En daar heb je toch bepaalde skills voor nodig (die natuurlijk gewoon te leren zijn, maar dat kost weer tijd en veel oefenen). Ik heb in het verleden wel eens een cold calling sessie gedaan, maar dat was een dermate traumatische ervaring dat ik (bij wijze van spreke) de telefoon daarna een week niet meer heb aangeraakt.

 

Samengevat: Wat is er op tegen om het nabel werk uit te besteden aan een professional die het klappen van de zweep kent en probeert afspraken te maken? Hierbij wil ik nog even opmerking dat ik totaal geen problemen heb met verkoop gesprekken, waarbij je de betreffende persoon gewoon voor je hebt zitten. Je krijgt dan de zo belangerijke body language mee, waarop je kunt inspelen, die je bij een telefoongesprek mist. En wat is een concrete kosten/baten analyse hiervoor?

 

CJ

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Samengevat: Wat is er op tegen om het nabel werk uit te besteden aan een professional die het klappen van de zweep kent en probeert afspraken te maken? Hierbij wil ik nog even opmerking dat ik totaal geen problemen heb met verkoop gesprekken, waarbij je de betreffende persoon gewoon voor je hebt zitten. Je krijgt dan de zo belangerijke body language mee, waarop je kunt inspelen, die je bij een telefoongesprek mist. En wat is een concrete kosten/baten analyse hiervoor?

 

Laat ik opmerken dat er natuurlijk niets op tegen is om het uit te besteden. Maar ja ik predik dan ook een beetje voor eigen parochie.

 

Wat bedoel je met je vraag aangaande de concrete kosten/baten analyse? Bedoel je een telefonische actie of juist een face-to-face gesprek?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Samengevat: Wat is er op tegen om het nabel werk uit te besteden aan een professional die het klappen van de zweep kent en probeert afspraken te maken? Hierbij wil ik nog even opmerking dat ik totaal geen problemen heb met verkoop gesprekken, waarbij je de betreffende persoon gewoon voor je hebt zitten. Je krijgt dan de zo belangerijke body language mee, waarop je kunt inspelen, die je bij een telefoongesprek mist. En wat is een concrete kosten/baten analyse hiervoor?

 

Laat ik opmerken dat er natuurlijk niets op tegen is om het uit te besteden. Maar ja ik predik dan ook een beetje voor eigen parochie.

 

Wat bedoel je met je vraag aangaande de concrete kosten/baten analyse? Bedoel je een telefonische actie of juist een face-to-face gesprek?

 

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde een kosten indicatie voor een telefonische actie voor het maken afspraken...

 

CJ

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik wil een direct mailing versturen en deze laten nabellen voor het maken van afspraken.

 

Een callcenter dit laten doen lijkt me alleen zinvol bij grotere aantallen, het gaat in dit geval om enkele tientallen adressen. Zijn er ook kleinere bureau's die dit kunnen doen? En wat is een indicatie voor de kosten hiervan en hoe zijn de ervaringen met dergelijke bureau's?

 

CJ

 

 

Neem eens contact op met StoreSupport. http://www.storesupport.nl/, tel: (050)-5952792.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde een kosten indicatie voor een telefonische actie voor het maken afspraken...

 

CJ

 

CJ, ik wil je met alle plezier een kosten indicatie geven voor zo'n actie.

Maar daar heb ik wel wat achtergrond informatie voor nodig en wat meer inzicht in je doelstellingen voor zo'n actie.

 

Bel me even dan licht ik eea toe.

 

Succes!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo,

 

Ik wil een direct mailing versturen en deze laten nabellen voor het maken van afspraken.

 

Een callcenter dit laten doen lijkt me alleen zinvol bij grotere aantallen, het gaat in dit geval om enkele tientallen adressen. Zijn er ook kleinere bureau's die dit kunnen doen? En wat is een indicatie voor de kosten hiervan en hoe zijn de ervaringen met dergelijke bureau's?

 

CJ

 

 

Neem eens contact op met StoreSupport. http://www.storesupport.nl/, tel: (050)-5952792.

 

Ok, te gek!!! Zelfs in Groningen, ook mijn homebase... Ik neem morgen contact met u op, heb er nu namenlijk een nogal lange programmeersessie opzitten sinds gisteren...

 

CJ

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ja er zijn meerdere bedrijven hierin gespecialiseerd

 

echter let goed op dat je minimale voorwaarden stelt aan het maken van een afspraak die voor jou belangrijk zijn!!

 

pas in ieder geval de Gouden 4 toe dan heb je in inder geval de minimale voorwaarden om tot een koop te kunnen komen

 

er zijn ook bureau's die pas gaan rekenen als de order binnen is

 

wil je hulp?

say please

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Voor beide is wat te zeggen, denk ik. Voor de B.A. sturen wij steeds kleine mailingen weg en die bellen we zelf na. Nu hebben we beide een drukke baan en hebben we daar dus niet veel tijd voor, maar nu blijkt het vaak ook nog niet mee te vallen om iemand te bereiken die je nodig hebt. Voordeel is denk ik wel dat jij dat product graag wil verkopen en het dus ook met enthousiasme kan brengen. Hoe vaker je het doet, hoe beter je de techniek ook beheerst en hoe minder snel je afgewimpeld wordt.


www.SportsMerchandisingEurope.com

www.fanartikel.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Toch heb ik, voor bijvoorbeeld mijn dienstverlening (het ontwerpen van opvallende interieurs en producten) mijn vraagtekens bij het uitbesteden hiervan: ik zie mij zelf absoluut als boegbeeld van mijn bedrijf, en kan juist door op de klant al te reageren in een telefoongesprek een afspraak binnenhalen.

 

Rikkert/cj: willen jullie die prijsindicatie in de draad plaatsen met *wat* relevante informatie? Dan worden andere mensen die op deze termen zoeken wat wijzer over de prijzen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ja er zijn meerdere bedrijven hierin gespecialiseerd

 

echter let goed op dat je minimale voorwaarden stelt aan het maken van een afspraak die voor jou belangrijk zijn!!

 

pas in ieder geval de Gouden 4 toe dan heb je in inder geval de minimale voorwaarden om tot een koop te kunnen komen

 

er zijn ook bureau's die pas gaan rekenen als de order binnen is

 

wil je hulp?

say please

 

Wat houdt de Gouden 4 in?

 

CJ

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 283 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept