• 0

Iemand tips mbt bezoeken Canton Fair april 2018

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb op het forum gekeken maar kan geen info vinden over mijn simpele basis vragen die ik ook niet op Cantonfair site kan vinden:

1. kun je ter plekke beurs entree kaarten kopen? Bestellen via site kom ik namelijk niet uit

2. we gaan na de beurs ook nog een week naar China heb je dan een zakelijk of toeristen visum nodig?

3. zijn er nog andere praktische tips van mensen die recent nog op deze beurs zijn geweest?

DANK DANK!

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben afgelopen zomer nog op een beurs in GZ geweest. Woon zelf in Shenzhen, China.

 

1) Bij de beurs die ik afgelopen zomer heb bezocht kon je gewoon een ticket bij de entree krijgen. Ik neem aan dat dit hetzelfde gaat op de Cantonfair maar dit weet ik niet 100% zeker!

 

2) Als u al een business visum heeft om het land in te komen voor de tradeshow kunt u gewoon op dit visum rond reizen zolang deze geldig is. U hoeft hier geen extra toeristen visum voor aan te vragen.

 

3) Als u een weekje in China bent om te reizen zou ik niet naar de grote steden gaan omdat hier niet veel te doen is (Shenzhen / Guangzhou etc.) Als je de tijd hebt kun je naar ''Dapeng'' gaan of naar ''Yangshuo'' (Guilin). Veel beter dan de grote steden!

 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 0

Ik koos altijd voor toeristenvisum maar ik had ook wel keer gehoord dat de zakenvisum net zo makkelijk gaat. Je zou toeristenvisum kunnen doen omdat je langer vakantie houdt dan werk. Al idee welke plaatsen je nog meer ga bezoeken? :) zelf deed ik altijd steden zelfstandig en kleine dorpjes met reisleider via travelchinaguide.com . Het geeft ook ideeen door te kijken welke routes ze zoal aanbieden.

 

Link naar reactie
  • 0

Qua visa is het altijd lastig als er een combinatie is van zakelijk bezoek en aansluitend een vakantie of iets dergelijks.

 

Meestal is het geen probleem dit gewoon met een touristenvisum te doen. De beperking aan dat visum is meestal vooral dat je niet betaald mag werken (als in loondienst) tijdens je verblijf in een land. Het bezoeken van een beurs of iets dergelijks is geen loondienst in die zin, zelfs niet als je er vanuit nederland voor betaald wordt (niet dat die chinezen dat kunnen zien).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ragapeldoorn,

 

Wij staan zelf al 4 jaar op de Canton Fair, dus kunnen je er wel iets over vertellen!

 

Als antwoord op je vragen:

1. Kaartjes aan de deur kopen gaat lastig, dus het zou makkelijker zijn om het vantevoren online te regelen.

2. Zoals hierboven al aangegeven: Toeristenvisum, want zakelijk is lastig aanvragen.

3. Neppe naamkaartjes meenemen. Chinezen spammen je helemaal vol. Dus als je wel informatie wil maar geen volle inbox als je weer thuis bent is het handig om hier rekening mee te houden. Overigens geven Chinezen hun visitekaartje vaak met twee handen, en vinden ze het ook eerbiedig als je het visitekaartje dus ook zo aanneemt.

3.1 zoek een hotel dichtbij een metro stop, zo is de canton fair het makkelijkste te bereiken, taxi chauffeurs vragen relatief veel geld.

3.2 Verwacht geen heerlijke maaltijden ;)

3.3 Let op als je ook Hong Kong in gaat: Met een single entry visum kun je dan niet meer terug naar China. Als je naar Hong Kong wil kun je dat als beste op het einde van je reis doen en vanuit daar terug vliegen. Hong Kong ligt relatief dicht bij Guangzhou.

3.4 Kom eens langs bij de Design2Gather-stand voor een lekker kopje koffie (over het algemeen staan we in gebouw A in de gang tegenover hal 4)

 

Als je nog meer en specifiekere vragen hebt hoor ik het natuurlijk ook graag, waarschijnlijk kan ik die wel beantwoorden ;)

www.design2gather.com

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je antwoord, blij mee! Ik proberen jullie daar ook even te bezoeken. Ik importeer al jaren vanuit China maar wordt eerste bezoek daar. Lijkt me wel een bijzondere ervaring maar niet een gezellige en culinaire week worden daar.

Importeur eco producten onder eigen merk maar ook privat label /custommade.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.