• 0

Documenten onderweg bewerken en opslaan

Beste forumleden,

 

Heeft er iemand ervaring met flexibel werken? Ik werk vaak buiten de deur en onze bedrijfsdocumenten staan op dit moment op een NAS disk van Synology.

 

Voor degene op kantoor is dit gewoon een netwerkschijf zoals de HDD van de PC. Maar als ik onderweg ben kan ik alleen documenten van de schijf downloaden, bewerken en moet ik ze weer uploaden.

 

Heeft iemand hiervoor een ingenieus idee?

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Heeft iemand hiervoor een ingenieus idee?

Verhuizen naar een cloudservice, gebruik maken van een goede VPN-tunnel of gewoon gebruik maken van de remote (bijna VPN-tunnelachtige) mogelijkheden die een goede Synology Nas al van zichzelf heeft ?

 

een tevreden Synology NAS gebruiker die ook thuis en onderweg bij z'n NAS en documenten kan

 

 

Gebruikte termen en afkortingen:

HDD= Hard Disk Drive

NAS = Network Attached Storage; een schijf die op het netwerk zit

VPN = Virtual Private network; een beveiligde "tunnel" over het internet naar een intern netwerk

CLOUD= iemand anders computer

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met G Suite in de Google Cloud kun je onder andere documenten delen via Google Drive for Work. Google Drive kun je offline gebruiken, bijvoorbeeld door te synchroniseren met een lokale map, zodat je niet altijd een internetverbinding nodig hebt. Verder zijn er nog Google Drive-apps voor Android en iOS, zodat je overal en altijd bij je documenten kunt.

 

Google = Amerikaans reclamebedrijf dat ook software maakt.

G Suite = Google Suite: een bundel van verschillende softwareprogramma's.

synchroniseren = dat de fout die je hier maakt veilig overal zichtbaar wordt.

Android = kopie van het besturingssysteem Linux van een Amerikaans reclamebedrijf.

iOS = kopie van het besturingssysteem Linux van een Amerikaans hardwarebedrijf.

Linux = kopie van het besturingssysteem UNIX van iemand uit IJsland die dol is op pinguïns terwijl iedereen weet dat pinguïns alleen op de zuidpool voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

..... of gewoon gebruik maken van de remote (bijna VPN-tunnelachtige) mogelijkheden die een goede Synology Nas al van zichzelf heeft ?

 

een tevreden Synology NAS gebruiker die ook thuis en onderweg bij z'n NAS en documenten kan

 

 

Realiseer je wel dat iedereen erbij kan, en dat je zelf heel goed moet zorgen dat alle software op de NAS uptodate is.

 

Link naar reactie
  • 0

Realiseer je wel dat iedereen erbij kan, en dat je zelf heel goed moet zorgen dat alle software op de NAS uptodate is.

 

Toen ik Quickconnect (=de eigen "gebruik op afstand"-dienst van Synology) nog gebruikte was dat gecombineerd met MAC-adressfiltering (=alleen mijn specifieke laptop heeft toegang); Inmiddels gebruik ik een VPN-tunnel; die is intrinsiek veiliger, en bovendien werkt het een stuk sneller

 

Link naar reactie
  • 1

Toen ik Quickconnect (=de eigen "gebruik op afstand"-dienst van Synology) nog gebruikte was dat gecombineerd met MAC-adressfiltering

 

Kan je dat nader toelichten?

 

Normaal gesproken is het alleen mogelijk het MAC adres van de wederpartij die verbinding maakt vast te stellen als de computer zich binnen hetzelfde netwerk bevind.

Via het Internet gaat dat (zonder VPN constructies) niet lukken.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals als Ward zegt: overwogen om naar de Cloud over te stappen? G Suite of Office 365 zijn prima tools.

 

Ik twijfel er sterk aan of die tools wel voldoen aan de AVG/GDPR voorwaarden die eraan zitten te komen. Als je nu iets nieuws op poten wilt zetten is dat wel een aspect waar je rekening mee moet houden, anders moet je het over een half jaar opnieuw doen.

 

Zelf heb ik Owncloud, super makkelijk.

 

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

Bij TransIP krijg je 1000GB gratis cloudopslag. Ik ben hiernaar overgestapt van Google.

 

Synchronisatie op al je apparaten en een fijne interface. Al je bestanden staan veilig en versleuteld in Nederland, waar de Nederlandse wetten van toepassing zijn.

 

Het gaat op uitnodiging, maar ik had mijn invite binnen een week. :)

 

Oh en altijd binnen 2 uur antwoord op je vragen van de helpdesk, ook wel belangrijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heb je een mac? Dan kun je tegenwoordig met 'pages' en 'numbers' rechtstreeks je documenten in de cloud bewerken. Sterker nog, je kan zelfs tegelijk samenwerken. Dit is overigens ook mogelijk met Google Doc's.

 

Wat je ook kan doen is een dropbox account registreren en telkens wanneer jij je document opslaat, komt wordt deze automatisch in de cloud opgeslagen. Stel je hebt photoshop documenten e.d. dan is dit een mooie oplossing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.