• 0

Google partnerschap Proximedia / doet bedrijf zich voor als Google?

Commentaar Mods en raad van advies:

 

In het topic over Proximedia / MKB Clickservice kwam een discussie op gang naar aanleiding van iemand die zich gedupeerd voelt door dit bedrijf. Het merkwaardige is dat de gedupeerde in de veronderstelling is of leek te zijn dat hij (indirect) met Google zaken deed. Hieronder staan de berichten uit die discussie.

 

Graag alle discussie over het Google partnerschap van Proximedia en alle berichten direct daaraan verwant in dit topic houden, zodat we de algemene discussie over ervaringen met Proximedia niet verwateren met een discussie over Google partnerschap.

 

 

 

 

Beste dames, heren,

 

Proximedia (MKB Clickservice, BeUp, Clickplus) / Google Nederland hebben mijn leven geruïneerd (hierna: Google Partner).

 

Nu heb ik een website opgezet voor MKB’ers die een verstikkende contract hebben getekend bij een Groot bedrijf maar niet de service geleverd krijgen die hen beloofd is en dit als kritiek met bewijsbare wanprestaties op de website willen delen met medegedupeerde.

 

Mijn verhaal treft u hier:

 

www.mkbstikservice.nl/google.html

 

Zoals u op deze site kunt zien heeft Google Partner (Proximedia) twee maal een poging gedaan om een mobielvriendelijke website van mijn eigen website te maken.

 

Vind u dit niet de meest lachwekkende Opzetjes die u ooit gezien heeft? Kunt u geloven dat een Google Partner dit geproduceerd heeft? Wat houdt een Google Certificaat eigenlijk in?

 

De Opzetjes zijn ware prutswerkjes en als ze hadden gezegd dat Max Zuckerberg dit gemaakt had dan had ik dit geloofd (2 jaar).

 

Voel u vrij om de Opzetjes via uw Social Media te delen met de tekst: Mobile-Friendly website made bij Google Partner Netherlands, hahahaaa

 

Het is ook schandalig dat ik Google Partner moest dreigen met een dwangsom van € 10.000 per dag om die 12 pagina tellende onzin teksten over mijn bedrijf offline te halen.

 

En het enge van Google Partner is dat ze hierna per e-mail gewoon schrijven dat ze de samenwerking voort willen laten zetten. Alsof er niets aan de hand is. Ik kom zo uit een ander milieu.

 

Hieronder nog eens het filmpje van John van den Heuvel waarin hij een 80-jarige man probeert te redden uit de klauwen van Google Partner. Deze 80-jarige man had ook met al zijn goede bedoelingen een contract getekend, had ook geen diensten geleverd gekregen maar moest toch meer dan

€ 7.000,00 betalen. In dit filmpje vraag Google Partner ook gewoon om een verdere samenwerking terwijl de 80-jarige man dood had kunnen zijn van hun stress.

 

https://www.telegraafvandaag.nl/video/van-den-heuvel-haalt-recht-agressieve-verkoopmethode

 

Maar goed. Zoals op mijn site te lezen is heeft Google Partner meer dan eens per maand een Rechtszaak tegen een Klein ondernemers en dus zullen er wel 10 Klein ondernemers zijn die de afkoopsom betalen omdat ze niet jarenlang in een juridische strijd willen zitten. Maar 1 Klein ondernemer betaalt al duizenden Euro’s per afkoopsom dus tel maar uit hoeveel ze per maand incasseren zonder veel te hoeven doen.

 

Ik wil daarom alle MKB’ers vragen geen afkoopsommen meer te betalen maar een Rechtszaak te beginnen want anders vallen er nog meer slachtoffers. Graag wil ik alle MKB’ers vragen die een conflict hebben (gehad) met Google Partner hun verhaal te e-mailen.

 

Al de klachten zal ik dan bundelen zodat we deze mee kunnen nemen naar onze Rechtszaken om de Rechter te laten zien dat Google Partner al jaren structureel dezelfde problemen veroorzaakt bij Startende en Klein ondernemers door het hele land.

 

Iedereen die de klachtenbundel dan nodig heeft voor een Rechtszaak kan deze kosteloos bij mij opvragen.

 

Ook kunt u voordat u een Rechtszaak begint uw klacht sturen naar de volgende instanties :

 

1. https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons

 

2. https://loket.degeschillencommissie.nl/web/site/default.aspx?m=register&a=registreer&commissiecode=tec&ondernemerid=&l=sgc

 

3. https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/status-bedrijf

 

4. https://www.klacht.nl/proximedia/

 

Zo kan de Rechter zien dat u er alles aan hebt gedaan om tot een oplossing te komen en een Rechtszaak te voorkomen ( als links niet werken links kopiëren naar adressenbalk).

 

Ik zal nu wel aan alle kanten Aangeklaagd worden door Google (Partner) maar ik ga liever strijdend ten onder dan dat ik aan hun Gegoochel en geldklopperijen toegeef.

 

Ik voel me als een lammetje die naar de slachtbank gebracht wordt.

 

Verder wil ik Wouter Hol ontzettend bedanken dat hij deze site heeft gemaakt voor Google Partner gedupeerde. Wij heb hier heel veel aan omdat we hier ongezout ons mening durven te geven, dankjewel daarvoor.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

N.E.

 

Mod edit: (herhaalde) verwijzingen en e-mailadressen verwijderd uit berichttekst. Gebruik hiervoor het profiel en/of de handtekening

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Idd, ik zal mensen via deze website elke dag waarschuwen, ze naar mijn site wijzen knip en vragen of ze hun klacht ook kunnen e-mailen. Zo kunnen we een Proximedia klachtenbundel maken en deze zal dan gratis beschikbaar zijn voor degene die een Rechtszaak aangaan zodat de Rechter kan zien dat Proximedia landelijk en structureel te werk gaat.

 

Mod edit: (herhaalde) verwijzing naar eigen site en e-mailadres verwijderd

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

We gaan dit topic op deze zondagavond naar mijn inschatting beter even een pauze geven voor beoordeling van de laatste reacties en moderatoroverleg.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb met verbijstering de bijdragen van een kleine ondernemer Bernis die naast boos op MKB clickservice en zichzelf ook boos op Google is. Gelukkig komen er steeds meer zaken waar de ondernemer op zijn minst de kosten van afscheid kunnen beperken.

 

(ECLI:NL:GHDHA:2016:1845), waarin –kortweg- de opzeggingsvergoeding wordt gematigd.

 

3.9

De opzeggingsvergoeding kan worden aangemerkt als een boete in de zin van art. 6:94 BW. Een dergelijke boete kan op verlangen van de schuldenaar gematigd worden indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, maar de matiging mag niet tot een lager bedrag dan de daadwerkelijk (in dit geval door Proximedia) geleden schade.

 

3.10

De voor de beoordeling van dit verweer relevante omstandigheden zijn de volgende:

a. Aan [gedaagde], geen consument, maar wel een kleine ondernemer, is weinig bedenktijd gegeven;

b. Over de inhoud van de overeenkomst is niet onderhandeld;

c. [gedaagde] moet over een periode van 8 maanden (september 2015 tot en met april 2016) het gehele maandbedrag betalen en daarna moet hij over een looptijd van 16 maanden 40% van het maandbedrag betalen;

d. Proximedia stelt dat [gedaagde] niet meewerkte. Zij heeft haar medewerkers dus op ander werk kunnen inzetten.

e. Dat Proximedia na deze 8 maanden nog kosten moest maken of moest terugverdienen heeft [gedaagde] betwist en Proximedia heeft dit vervolgens onvoldoende onderbouwd.

 

3.11

Gelet op de hiervoor genoemde omstandigheden eist billijkheid klaarblijkelijk dat wordt de boete gematigd tot nihil.

bron

 

Uit de recente zaken blijkt dat men er goed aan doet, indien de beloftes niet worden waargemaakt, MKB clickservice in gebreke te stellen en de overeenkomst op te zeggen en (eventueel) te betalen tot de datum van opzegging met daarbij verwijzing naar de recente jurisprudentie (hierboven genoemd) dat een verbreekvergoeding, gezien de omstandigheden, onbillijk is en dus niet wordt betaald.

 

Vraag aan de juristen en advocaten hier is of met het doorzetten van claims en aanmaningen er gezien de jurisprudentie sprake kan zijn van verwijtbaar handelen in juridische zin door MKB clickservice. Ze weet namelijk dat de verbreekvergoeding in veel van de gevallen (zie de motivatie in de arresten) onbillijk is. Wellicht kan er zelfs actie worden ondernomen tegen de claimende advocaten??

 

Ook Google zou zich weleens af mogen vragen of men met een dergelijke partij wil samenwerken.

 

Link naar reactie
  • 0
Het enige dat jou dan rest is mensen waarschuwen voor de "goede naam" van Google (Partners).
Wat een eigenaardige conclusie.

 

Er zijn inmiddels diverse ondernemers voorbij gekomen die menen dat BeUP / MKB Clickservice de 'goede naam' van Google gebruikt om zijn diensten aan te bieden, zowel door zichzelf als Google Partner te presenteren als aan de telefoon de indruk te wekken Google zelf te zijn. MKB Clickservice overtreedt daarmee de richtlijnen van het Google Partners Programma. Google zelf nodigt uit om dergelijk gedrag te melden, via de meldpagina.

 

Google lijkt zich niet erg druk te maken om dit soort klachten (was al eerder in dit topic gesignaleerd), maar we kunnen ondernemers nog steeds attenderen op deze route - ook omdat Google in de VS recentelijk wel in actie is gekomen na klachten over partners.

 

Dat Bernis op zijn eigen pagina een beetje over de rooie gaat, is weer een andere kwestie. Misschien hebben juristen of mensen met meer Google-kennis tips voor effectiever gedrag. Ik weet niet beter of Google Nederland is slechts een verkoopfiliaal. Voor een serieuze reactie moet je in Ierland zijn, al zijn ze daar meestal ook Oost-Iers doof.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het enige dat jou dan rest is mensen waarschuwen voor de "goede naam" van Google (Partners).
Wat een eigenaardige conclusie.
Welk advies zou jij bernis dan geven?

 

Je geeft zelf al aan dat Google zich niet drukt maakt om dit soort gevallen en dat Google Ierland hier meestal ook Oost-Iers doof voor is.

 

Dan is ruchtbaarheid daaraan geven toch een geldige optie?

Of zie jij nog andere opties voor bernis?

 

(vandaar dat mijn conclusie mij helemaal niet zo eigenaardig leek)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Google lijkt zich niet erg druk te maken om dit soort klachten (was al eerder in dit topic gesignaleerd), maar we kunnen ondernemers nog steeds attenderen op deze route - ook omdat Google in de VS recentelijk wel in actie is gekomen na klachten over partners.

 

Google Nederland is slechts een verkoopfiliaal. Voor een serieuze reactie moet je in Ierland zijn, al zijn ze daar meestal ook Oost-Iers doof.

 

 

Klagen bij Google USA lijkt mij dan de volgende optie om te proberen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De voorafgaande so what klonk wat cynisch.

 

So what? Dus Proximedia is Google Partner. Google weet dat en wil daar verder niets aan veranderen. Het wel of niet laten behouden en toekennen van de naam Google Partner is helemaal aan Google.

Ach ja, de druppel en de steen.

 

Bernis heeft het over een brief aan Google Nederland. Daar zit alleen een verkoopstaf. De duikplank voor klachten is de online form die eerder is aangereikt. Zulke klachten worden ergens in Ierland bekeken. Of genegeerd. In de VS was afgelopen zomer wat ophef omdat Google ineens wel naar klachten over partners luisterde. De correcte partners hebben immers ook te lijden van de scammers. Vroeger of later dringt dat ook tot Europa door.

 

Als er een gedragscode is en een klachtenloket, moet je daar ook gebruik van maken. En vervolgens hard mopperen als niemand luistert. Kan ook op Facebook.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De correcte partners hebben immers ook te lijden van de scammers.

Zou het dus kunnen helpen om een aantal (grote) partners aan te schrijven en die hierop te wijzen, zodat die actie richting Google kunnen ondernemen i.v.m. het risico op aftakeling van het imago van hun partnerschap? Dan breng je het onder de aandacht van partijen die er - wellicht - daadwerkelijk last van hebben.

 

Link naar reactie
  • 0

Ze kopen vrijwel zeker adressen en telefoonnummers van startende ondernemers bij de Kamer van Koophandel. Daarmee wordt de KvK onbedoeld medeplichtig aan deze praktijken waarbij met cold calling en een uitontwikkeld en venijnig script een onervaren ondernemer een dure duurovereenkomst (Whats in a name ;-)) wordt verkocht, die als de dienstverlening tegenvalt nog veel duurder wordt door een torenhoge verbreekvergoeding. En vervolgens worden de kosten nog veel hoger doordat je ook nog met incasso wordt geconfronteerd en voor het gerecht wordt gedaagd tot en met hoger beroep.

 

Ondernemen wordt dan een nachtmerrie zoals veel verhalen hier en elders bevestigen.

 

Je zou verwachten dat de Kamer van Koophandel de verkoop van adressen en telefoonnummers aan dergelijke partijen zou staken en iedere nieuwe inschrijver een folder meegeeft met de gevaren van het zetten van een handtekening als ondernemer. Maar dat is nog geen realiteit.

 

Iemand hier van de leiding van HL die daar eens achteraan zou kunnen gaan?

 

Wat trouwens opvalt is dat deze draad helemaal wegzakt in Google. Of is dat alleen bij mij zo?

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou verwachten dat de Kamer van Koophandel de verkoop aan dergelijke partijen zou staken en iedere nieuwe inschrijver een folder meegeeft met de gevaren van het zetten van een handtekening als ondernemer.

Dat doen ze volgens mij al.

 

Toen we hier op HL het besluit namen om bespreking van dit soort leveranciers met naam en toenaam toe te staan, werd het SAF (Steunpunt Aquisitie Fraude) gesteund door oa MKB Nederland, NUV en KvK. Samen deden ze aan voorlichting, oa met cartoons die ondernemers waarschuwden. Het SAF publiceerde echter geen namen. HL liet dat wel toe. Om al die ondernemers van dienst te zijn die op Google zoeken naar ervaringen van andere ondernemers met bijzondere aanbiedingen.

 

SAF werd gesponsord door het Ministerie van Justitie, maar EZ keek de andere kant op. Er is vanuit de ministeries ook nooit goede wetgeving geïnitieerd, waarschijnlijk omdat er grote belangen spelen bij ingebakken mechanismes in het overeenkomstenrecht. Dat belangenspel reflecteert in het NUV, waar ze wel een gedragscode hebben voor uitgevers maar geen sancties.

 

Bij gebrek aan goede wetten, kan het OM ook niet zoveel doen. Een speciaal team in Zwolle met een aparte fraude-officier is er jaren niet in geslaagd eens een stevige veroordeling te krijgen. Zelfs bij de grootschalige KVK-scam van een paar jaar terug, moesten MKB Nederland en de KvK proberen te herstellen wat het strafrecht onbestraft laat.

 

Nou is er wetgeving vanuit de kamer omhoog gekomen. Maar wie dwingt dat af?

 

Waarom is het anno 2017 nog steeds lucratief om een bedrijf op te zetten dat druipt van de bedriegelijke praktijken bij de verkoop van diensten aan ondernemers?

 

In Frankrijk is Cortix wel met succes bestreden, het bedrijf dat de Belgische oprichters van Proximedia inspireerde tot de aanpak die in Frankrijk one shot marketing werd genoemd - zie ook deze Facebookpagina. Vertegenwoordigers van Cortix deden net alsof ze namens Google belden. Google heeft zich daar in Frankrijk actief tegen verzet. Cortix had op het hoogtepunt 1100 man in dienst in 2008, maar ging in 2012 failliet. De boedel werd overgenomen door Webperformance van Publicis, tegenwoordig ook eigenaar van Proximedia.

 

Zit wel een mooie film noire in....

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je zou verwachten dat de Kamer van Koophandel de verkoop van adressen en telefoonnummers aan dergelijke partijen zou staken

Dat is niet de taak noch de verantwoordelijkheid van de KVK wat er met die verkochte adressen gebeurd.

en iedere nieuwe inschrijver een folder meegeeft met de gevaren van het zetten van een handtekening als ondernemer. Maar dat is nog geen realiteit.

Betere voorlichting zou misschien wel wenselijk zijn als je ziet hoeveel ondernemers zich nog altijd laten duperen door bedrijven zoals Proximedia.

 

Maar let wel, vooralsnog is Proximedia in bijna alle gevallen volledig legaal bezig. Er wordt door beide partijen een bindend contract getekend en Proximedia komt de inhoud van dat contract, hoe mager dat aan hun zijde ook mag zijn, doorgaans prima na. En dat maakt het dus ook zulke hufters. Iedereen ziet dat het verkeerd is wat ze doen, maar het is volgens de wet gewoon toegestaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er inderdaad op dat MKB clickservice binnen de wet opereert als je naar de wetten en regels kijkt. Als je echter naar het rechtsbeginsel van billijkheid en redelijkheid kijkt dan wordt daar in veel gevallen grote afstand van genomen. Gelukkig zijn er steeds meer uitspraken die met name de hoogte en duur van de verbreekvergoeding, waar niet over is onderhandeld, matigt of nietig verklaart.

 

Wat opvalt is een groot aantal zaken waar de verdediging matig of ronduit slecht is gevoerd tegen een partij met een schat aan proceservaring. Waar hier en daar een lagere rechter nog wat compassie toonde zijn die arresten vaak in hoger beroep van tafel geveegd.

 

De voorlichting door de KvK is op dit gebied ronduit mager te noemen. Kijk eens op deze pagina, nergens ook maar een spoor van voorlichting over de verschillen in rechtspositie tussen ondernemers en consumenten.

 

Het antwoord zit hem dus in betere voorlichting en een betere juridische aanpak waardoor ook hier het bedrijfsmodel gaat haperen en uiteindelijk falen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo, excuses voor mijn gefrustreerde schrijven afgelopen zondag over Google Partner (Proximedia) en Google Nederland. Ik was woest.

 

Graag wil ik jullie ontzettend bedanken voor jullie uitgebreide responses, ik heb hier enorm veel aan, ook emotioneel ; ) De posts van JanDoeDel en TwaBla zal ik zeker meenemen naar mijn advocaat als het zover komt.

 

Met mijn ‘leven geruïneerd’ bedoel ik dat ik als Startende ondernemer 4 maanden geleden was begonnen met het verkopen van mijn product … en toen kwam ik Google tegen …

 

Nu moet ik het restant van mijn Starterskapitaal waarschijnlijk uitgeven aan Advocaatkosten wat betekent dat ik weer full-time moet werken en de werkzaamheden binnen mijn bedrijfje alweer moet staken. Ik heb spijt van mijn leven dat ik het bedrijf Google ooit vertrouwd heb, ik ben er ziek van.

 

Ik heb nog een nieuwtje over Google Partner:

 

Het aantal werkzame personen binnen een bedrijf zegt alles over de grootte van een bedrijf.

 

Heineken heeft bijvoorbeeld 4587 werkzame personen in dienst wat wilt zeggen dat het een heel groot bedrijf is. Google Partner heeft maar 9 werkzame personen in dienst en is in vergelijking dus een heel klein bedrijfje (KvK).

Sinds het jaar 2000 heeft Heineken in totaal 404 Rechtszaken gehad en Google Partner heeft een totaal van 120 Rechtszaken gehad waarvan 70 in de laatste 5 jaar.

 

Relatief gezien heeft Google Partner dus significant veel Rechtszaken voor zo’n klein bedrijfje.

De laatste 5 jaar zijn ze helemaal los gegaan.

 

Verder vind ik het een heel goed idee van jullie om Google INC. op de hoogte te brengen van de handelswijze van Google Partner. Zij zullen het ook van de zotte vinden dat Google Partner in vergelijking met Heineken relatief gezien jaarlijks beduidend meer Rechtszaken heeft in Nederland.

 

Ik houd jullie op de hoogte over Google INC.

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard hebben we hier veel begrip voor je situatie Bernis en de publiciteit zoeken is soms niet verkeerd. Waar je wel voor moet oppassen, ik ben het hier met Mmint eens, dat je jezelf nog veel verder de nesten in helpt.

 

Kennelijk heb je advies gehad om naast MKB clickservice ook andere bedrijven waar klachten over kunnen zijn aan te pakken. Waarschijnlijk omdat je dan in plaats van klager richting een specifiek bedrijf een podium biedt aan meer mensen en zo minder kans maakt op een aanklacht wegens smaad. Persoonlijk zou ik mijn klachten via de normale sites publiek (er zijn er genoeg) maken en wel aangeven dat het vertrouwen in Google een rol heeft gespeeld bij het aangaan van een duurovereenkomst maar de pijlen toch vooral richten op MKB clickservice als de tegenpartij. Al het andere leidt alleen af en kan zelfs in je nadeel gaan werken.

 

Verder zou ik rechtsbijstand zoeken bijvoorbeeld hier.

Om vervolgens samen tot een stappenplan te komen en de schadepost die je onherroepelijk zal krijgen te minimaliseren.

 

Na de boosheid is het nu tijd om je hoofd er weer bij te houden. Je kan met specifieke vragen ook per PM contact opnemen met mensen die deze draad en de juridische zaken volgen voor (gratis) advies. Of doe dat via Wouter.

 

Link naar reactie
  • 2

Ik houd jullie op de hoogte over Google INC.

Proximedia... ::)

 

edit: ik probeer het nog 1 keer - dat jij ze 'Google Partner' noemt is gelijk aan de plaatselijke garage Piet de Boer 'Bovag' noemen omdat hij aangesloten is bij de Bovag. Oftewel fout.

 

dit. Er zijn HEEL veel Google Partners; om dat te worden moet je een examen afleggen over de producten van Google die je ondersteunt.

 

Een Google Partner-badge laat zien dat een Partner is geslaagd voor Google AdWords-productcertificeringsexamens en over de meest recente productkennis beschikt. Ze hebben hun badge dus echt moeten verdienen.

 

Het gros van die partners levert diensten producten en diensten van een hoge kwaliteit, en ik vrees dat de bewoording die je (Bernis) gebruikt je argumenten eerder afzwakt dan versterkt.

 

Ik zou je dan ook aanraden het kleiner te houden en niet op het bos te schieten, maar op dat ene konijntje dat jouw sla opvreet.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Bernis, zo benoem je in je artikel de naam Proximedia slechts één keer (!) Niet echt handig voor de zoekmachines :) Daarna ga je het hebben over "Google Partner" alsof dit een bedrijf is. Vaak gebruik je dit ook als enkele term.

 

Zoals:

Sinds het jaar 2000 heeft Heineken in totaal 404 Rechtszaken gehad en Google Partner een totaal van 120 Rechtszaken.

In plaats van

Sinds het jaar 2000 heeft Heineken in totaal 404 Rechtszaken gehad en deze Google Partner een totaal van 120 Rechtszaken.

 

Let er dus eigenlijk op dat je "Google Partner" niet als zelfstandig bedrijfsnaam gebruikt. Dat is gewoon heel verwarrend. Ik zou in dat artikel overal waar "Google Partner" staat dit vervangen door "Proximedia (Google Partner)".

 

In dat geval is het ook wat duidelijk dat je niet Google zelf aanspreekt op de "wandaden" van Proximedia maar dat je het uitgeven van een certificaat/badge door hun aan zo'n bedrijf veroordeelt.

 

Ik ga er in ieder geval van uit dat je niet Google zelf hiermee aan wilt vallen maar dat je uiteindelijke gewenste resultaat is dat Google zijn certificering/badge terugtrekt voor dit bedrijf.

 

Link naar reactie
  • 0

Niettemin geeft Google wel de indruk dat er wat gedaan wordt met de klachten.

Je wordt gevraagd een uitgebreid formulier in te vullen waarin ze je vragen 'zo gedetailleerd mogelijk' het probleem te omschrijven:

 

Beschrijf elke schending zo gedetailleerd mogelijk. Dit doet u door specifieke informatie op te nemen, zoals wanneer en hoe (bijvoorbeeld via een telefoontje, een e-mailbericht, de website van de derde partij, enz.) u achter de schending bent gekomen.

 

Als er grote aantallen klachten over één bedrijf binnen komen zou er toch ergens (of dat nou in Nederland, Ierland of Mountain View is) een lampje moeten gaan branden.

 

Indirect straalt dit ook negatief af op Google en lopen ze omzet mis doordat ondernemers gaan twijfelen aan het niveau van zo'n Google Certified Partner. Het is ook in het belang van Google dit soort klachten op te pakken.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0
Ik ga er in ieder geval van uit dat je niet Google zelf hiermee aan wilt vallen maar dat je uiteindelijke gewenste resultaat is dat Google zijn certificering/badge terugtrekt voor dit bedrijf.
Klopt dat uitgangspunt? Uit hetzelfde artikel:

 

Maakt Google Nederland misbruik van zijn positie tegenover Startende en Klein ondernemers? Heeft Google Nederland een publiek geheim?

 

Een Startende ondernemer wordt op 31 juli jl. telefonisch benaderd door een Google medewerker. Google vertelde ...

 

De verkoper van Google vertelde over het drukwerk: ‘MKB Clickservice heeft een Google Certificaat mogen ontvangen van Google Nederland en daar zijn wij heel trots op.

 

De ondernemer was zeer teleurgesteld in de professionaliteit en kwaliteit van Google Partner. Hij dacht dat een bedrijf als Google juist de mooiste mobiele websites kon maken.

 

Maar een Startende ondernemer heeft geen zin om in zijn opstartfase Rechtszaken te beginnen, en al helemaal niet tegen Google.

 

Helaas heeft Google Nederland geen enkele reactie gegeven op de 3 aangetekende brieven

 

Google Nederland weet ook dat Startende ondernemers naast kinderen, gehandicapte en bejaarde mensen de zwakste groep in onze samenleving zijn.

 

De ondernemer heeft geprobeerd om een Rechtszaak te voorkomen door Google Nederland te schrijven.

 

Door Google en MKBclickservice op die manier te laten samenvallen en de naam Google zo vaak te noemen is het duidelijk welk bos moet worden afgebrand (met alle konijntjes en andere levende wezens erin). Blijkbaar wordt verondersteld dat het makkelijker de pijlen op een groter doel te richten. Veel succes met deze aanpak. Ik ben benieuwd wat je advocaat je hierbij adviseert...

 

Link naar reactie
  • 1
Ik heb nog een nieuwtje over Google Partner:

 

Het aantal werkzame personen binnen een bedrijf zegt alles over de grootte van een bedrijf.

 

Heineken heeft bijvoorbeeld 4587 werkzame personen in dienst wat wilt zeggen dat het een heel groot bedrijf is. Google Partner heeft maar 9 werkzame personen in dienst en is in vergelijking dus een heel klein bedrijfje (KvK).

Sinds het jaar 2000 heeft Heineken in totaal 404 Rechtszaken gehad en Google Partner heeft een totaal van 120 Rechtszaken gehad waarvan 70 in de laatste 5 jaar.

 

Waar zie jij dat een bedrijf met de naam Google Partner 9 mensen in dienst heeft?

 

Waar zie jij dat een bedrijf met de naam Google Partner 70 rechtszaken heeft gevoerd in de afgelopen 5 jaar?

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.