• 0

Google partnerschap Proximedia / doet bedrijf zich voor als Google?

Commentaar Mods en raad van advies:

 

In het topic over Proximedia / MKB Clickservice kwam een discussie op gang naar aanleiding van iemand die zich gedupeerd voelt door dit bedrijf. Het merkwaardige is dat de gedupeerde in de veronderstelling is of leek te zijn dat hij (indirect) met Google zaken deed. Hieronder staan de berichten uit die discussie.

 

Graag alle discussie over het Google partnerschap van Proximedia en alle berichten direct daaraan verwant in dit topic houden, zodat we de algemene discussie over ervaringen met Proximedia niet verwateren met een discussie over Google partnerschap.

 

 

 

 

Beste dames, heren,

 

Proximedia (MKB Clickservice, BeUp, Clickplus) / Google Nederland hebben mijn leven geruïneerd (hierna: Google Partner).

 

Nu heb ik een website opgezet voor MKB’ers die een verstikkende contract hebben getekend bij een Groot bedrijf maar niet de service geleverd krijgen die hen beloofd is en dit als kritiek met bewijsbare wanprestaties op de website willen delen met medegedupeerde.

 

Mijn verhaal treft u hier:

 

www.mkbstikservice.nl/google.html

 

Zoals u op deze site kunt zien heeft Google Partner (Proximedia) twee maal een poging gedaan om een mobielvriendelijke website van mijn eigen website te maken.

 

Vind u dit niet de meest lachwekkende Opzetjes die u ooit gezien heeft? Kunt u geloven dat een Google Partner dit geproduceerd heeft? Wat houdt een Google Certificaat eigenlijk in?

 

De Opzetjes zijn ware prutswerkjes en als ze hadden gezegd dat Max Zuckerberg dit gemaakt had dan had ik dit geloofd (2 jaar).

 

Voel u vrij om de Opzetjes via uw Social Media te delen met de tekst: Mobile-Friendly website made bij Google Partner Netherlands, hahahaaa

 

Het is ook schandalig dat ik Google Partner moest dreigen met een dwangsom van € 10.000 per dag om die 12 pagina tellende onzin teksten over mijn bedrijf offline te halen.

 

En het enge van Google Partner is dat ze hierna per e-mail gewoon schrijven dat ze de samenwerking voort willen laten zetten. Alsof er niets aan de hand is. Ik kom zo uit een ander milieu.

 

Hieronder nog eens het filmpje van John van den Heuvel waarin hij een 80-jarige man probeert te redden uit de klauwen van Google Partner. Deze 80-jarige man had ook met al zijn goede bedoelingen een contract getekend, had ook geen diensten geleverd gekregen maar moest toch meer dan

€ 7.000,00 betalen. In dit filmpje vraag Google Partner ook gewoon om een verdere samenwerking terwijl de 80-jarige man dood had kunnen zijn van hun stress.

 

https://www.telegraafvandaag.nl/video/van-den-heuvel-haalt-recht-agressieve-verkoopmethode

 

Maar goed. Zoals op mijn site te lezen is heeft Google Partner meer dan eens per maand een Rechtszaak tegen een Klein ondernemers en dus zullen er wel 10 Klein ondernemers zijn die de afkoopsom betalen omdat ze niet jarenlang in een juridische strijd willen zitten. Maar 1 Klein ondernemer betaalt al duizenden Euro’s per afkoopsom dus tel maar uit hoeveel ze per maand incasseren zonder veel te hoeven doen.

 

Ik wil daarom alle MKB’ers vragen geen afkoopsommen meer te betalen maar een Rechtszaak te beginnen want anders vallen er nog meer slachtoffers. Graag wil ik alle MKB’ers vragen die een conflict hebben (gehad) met Google Partner hun verhaal te e-mailen.

 

Al de klachten zal ik dan bundelen zodat we deze mee kunnen nemen naar onze Rechtszaken om de Rechter te laten zien dat Google Partner al jaren structureel dezelfde problemen veroorzaakt bij Startende en Klein ondernemers door het hele land.

 

Iedereen die de klachtenbundel dan nodig heeft voor een Rechtszaak kan deze kosteloos bij mij opvragen.

 

Ook kunt u voordat u een Rechtszaak begint uw klacht sturen naar de volgende instanties :

 

1. https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons

 

2. https://loket.degeschillencommissie.nl/web/site/default.aspx?m=register&a=registreer&commissiecode=tec&ondernemerid=&l=sgc

 

3. https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/status-bedrijf

 

4. https://www.klacht.nl/proximedia/

 

Zo kan de Rechter zien dat u er alles aan hebt gedaan om tot een oplossing te komen en een Rechtszaak te voorkomen ( als links niet werken links kopiëren naar adressenbalk).

 

Ik zal nu wel aan alle kanten Aangeklaagd worden door Google (Partner) maar ik ga liever strijdend ten onder dan dat ik aan hun Gegoochel en geldklopperijen toegeef.

 

Ik voel me als een lammetje die naar de slachtbank gebracht wordt.

 

Verder wil ik Wouter Hol ontzettend bedanken dat hij deze site heeft gemaakt voor Google Partner gedupeerde. Wij heb hier heel veel aan omdat we hier ongezout ons mening durven te geven, dankjewel daarvoor.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

N.E.

 

Mod edit: (herhaalde) verwijzingen en e-mailadressen verwijderd uit berichttekst. Gebruik hiervoor het profiel en/of de handtekening

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

(hierna: Google Partner)

Ook op je site wek je de indruk dat BeUP direct met Google te maken heeft, maar dat klopt niet. 'Google Partner' is een kreet die bedrijven mogen gebruiken als ze aan bepaalde voorwaarden van Google voldoen.

 

Dingen als "Maar een Startende ondernemer heeft geen zin om in zijn opstartfase Rechtszaken te beginnen, en al helemaal niet tegen Google." en "De ondernemer probeerde een Rechtszaak te voorkomen door 3 X een aangetekende brief naar Google Nederland te sturen..." zijn dus niet correct respectievelijk zinloos.

 

Verder wil ik Wouter Hol ontzettend bedanken dat hij deze site heeft gemaakt voor Google Partner gedupeerde.

Wouter Hol is absoluut een baas, maar deze site heeft hij niet gemaakt... ;)

 

edit: oh, je bedoelt jouw site. My bad!

Link naar reactie
  • 0

Dit bedoel ik - aangetekende brieven naar Google sturen is zinloos want die laten ze alleen de kreet 'Google Partner' gebruiken. Je moet hiervoor bij Proximedia zijn.

 

Op 22 september jl. werd de website offline gehaald en ontving de ondernemer een e-mail van Google Partner over dat bij contractontbinding een afkoopsom van € 2.727,34 betaald moest worden.

 

De ondernemer vond dit schandalig want betreft de mobiele website had hij kleuterwerk afgeleverd gekregen en betreft de onzin teksten over zijn bedrijf kon hij aangifte doen van Lasterwant zijn collega’s namen hem niet meer serieus. Ook is er niet meer geadverteerd sinds het conflict ontstaan is.

 

Maar een Startende ondernemer heeft geen zin om in zijn opstartfase Rechtszaken te beginnen, en al helemaal niet tegen Google.

 

De ondernemer probeerde een Rechtszaak te voorkomen door 3 X een aangetekende brief naar Google Nederland te sturen over de situatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom kan je dan via de site van Google Nederland klachten indienen betreft de externe Partners?

Kennelijk voelt Google Nederland zich dan toch verantwoordelijk voor klachten tegen Google Partners die niet direct opgelost kunnen worden.

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

Jij begrijpt het! Als hun Google Certificaat te vervallen komt dan zijn de contracten ook niet meer geldig.

Ze pretenderen ook tevreden klanten te hebben dus dan kunnen ze voor hen een nieuw contract opmaken.

 

Daarnaast: als je in de uitverkoop een dure Armani broek koopt met schurft eraan dan mag je die ook gewoon terug brengen.

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

Jij begrijpt het! Als hun Google Certificaat te vervallen komt dan zijn de contracten ook niet meer geldig.

De toekomstige contracten misschien - de lopende contracten zijn nog gewoon geldig, tenzij ze daar op eigen houtje een clausule over dat partnerschap in hebben opgenomen, wat me stug lijkt.

 

Daarnaast: als je in de uitverkoop een dure Armani broek koopt met schurft eraan dan mag je die ook gewoon terug brengen.

Dan moet Armani wel meewerken, en daar zit het probleem - Proximedia werkt niet mee, dus jij blijft met je broek zitten (jeuken).

Link naar reactie
  • 0

De vergelijking tussen Thuiswinkel Keurmerk (of andere certifiers) en Google raakt helaas wal noch kant. Google dus what Google dus.

Jeetje, ik heb geen gedegen research gedaan voordat ik reageerde, en zo een suboptimale vergelijking gebruikt. Schande over mij en mijn familie!

 

Blijft staan dat ik probeer bernis duidelijk te maken dat hij tegen de verkeerde boom aan het blaffen is. Je weet wel, als hulpvaardig advies.

Link naar reactie
  • 0

Nee, nee. Ik heb de Google Partner Logo op mijn contract staan en als de situatie veranderd zijn ze verplicht om dit te melden aan hun klanten en moeten ze een nieuw contract op te stellen.

 

En als ik een Armani broek zou kopen met schurft eraan en de winkelier wilt de broek niet terug nemen dan zou ik Armani Nederland inderdaad een aangetekende brief toesturen. Maar Armani die heeft geen klachten tegen zich lopen omdat ze een eerlijk bedrijf zijn.

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

Nee, nee. Ik heb de Google Partner Logo op mijn contract staan en als de situatie veranderd zijn ze verplicht om dit te melden aan hun klanten en moeten ze een nieuw contract op te stellen.

Kijk, dat is nogal cruciale informatie die we hiervoor (voor zover mij bekend) niet hadden. Kun je dat contract (geanonimiseerd) online zetten?

 

En als ik een Armani broek zou kopen met schurft eraan en de winkelier wilt de broek niet terug nemen dan zou ik Armani Nederland inderdaad een aangetekende brief toesturen.

En als je een probleem met Proximedia hebt ga je Google Nederland brieven sturen. Snap je dat ik dat raar vind?

Link naar reactie
  • 0
Blijft staan dat ik probeer bernis duidelijk te maken dat hij tegen de verkeerde boom aan het blaffen is. Je weet wel, als hulpvaardig advies.
Wanneer een vertegenwoordiger van een websitebouwer en zoekmachine-dienstverlener zich valselijk presenteert als Google-medewerker, zou Google op een gegeven moment ook in actie kunnen komen. Zeker als het bewuste bedrijf goede sier maakt met een Google Partner badge.

 

Vertel ons over de schending van het Google-beleid door een derde partij.

 

Lees onderstaande gedeelten aandachtig door en vink aan wat van toepassing is. Beschrijf elke schending zo gedetailleerd mogelijk. Dit doet u door specifieke informatie op te nemen, zoals wanneer en hoe (bijvoorbeeld via een telefoontje, een e-mailbericht, de website van de derde partij, enz.) u achter de schending bent gekomen.

 

- De derde partij is niet helder over de prestaties van AdWords.

- De derde partij geeft een verkeerde voorstelling van haar relatie met Google.

- De derde partij schetst een verkeerd beeld van Google-producten of van de mogelijkheden die de derde partij ten aanzien hiervan heeft.

- De derde partij houdt zich bezig met onduidelijke, misleidende of intimiderende verkooppraktijken.

- De derde partij schendt de richtlijnen van Google voor branding.

 

Volgens mij is dat Google-pad al eerder tevergeefs bewandeld. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik vind dat Partners met elkaar te maken hebben. En als je er bij de ene niet uitkomt dan vind ik zelfs dat je bij de ander je beklag moet doen voordat je naar de Rechtszaal gaat. Een Rechtszaak is het laatste wat moet plaatsvinden.

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

Op de link www.mkbstikservice.nl/google heb ik een foto van mijn contract met de Google Partner Logo erop.

Dat zegt niks - je zegt "...als de situatie veranderd zijn ze verplicht om dit te melden aan hun klanten en moeten ze een nieuw contract op te stellen." en dat zou ik graag zien in dat contract.

 

Wanneer een vertegenwoordiger van een websitebouwer en zoekmachine-dienstverlener zich valselijk presenteert als Google-medewerker...

Als, dan...ik vertrouw Proximedia niet verder dan dat ik ze kan gooien, maar hier heb ik mijn twijfel bij. Los daarvan staat er geen Google op het contract, maar BeUP of Proximedia, dus...

 

Nee, ik vind dat Partners met elkaar te maken hebben.

Je mag vinden wat je wilt, maar 'Partner' is meer een titel dan een inhoudelijk correcte weergave van de relatie. Zo staat links onder mijn naam "Legend", en toch ben ik geen legende. ;)

Link naar reactie
  • 0

Zoals in mijn verhaal vermeld had ik een bedrijf genaamd Proximedia, MKB Clickservcie of BeUp meteen weggedrukt omdat ik dagelijks van die telefoonratten aan de lijn krijg. Zij hadden zich nooit mogen voorstelen als Google Medewerkers.

 

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

En als ze beweren UBLready te zijn, maar dat blijkt niet het geval. Bij wie trek je dan aan de bel?

Oh, wat ben je weer gevat (not)! Over misplaatste vergelijkingen gesproken: bernis is het niet eens met een Proximedia-factuur van dik 2K en gaat om die reden Google brieven sturen. Hoe is dat niet zinloos?

 

edit: laat ook maar - succes met Google, bernis.

Link naar reactie
  • 0

Peter, mijn factuur bedraagt dik 4K en ze hebben me alleen maar ellende en schade gebracht.

Ik heb totaal geen profijt gehad van hun diensten.

 

En wat vindt jij dan van die 80-jarige man die geholpen is door John van den Heuvel?

Vind je dat ook onbegrijpelijk?

www.mkbstikservice.nl

Link naar reactie
  • 0

En wat vindt jij dan van die 80-jarige man die geholpen is door John van den Heuvel? Vind je dat ook onbegrijpelijk?

Blader even terug, dan kun je dat zien.

 

Voor nou is het relevanter of iemand suggesties heeft hoe deze kwestie wel bij Google onder de aandacht te brengen is. Blader nog veel verder terug en je ziet dat daar ook al eerder naar verwezen wordt.

 

Misschien is dit interessant.

 

In what can only be described as a robust update to its third-party policies, Google announced a multitude of changes designed to help advertisers avoid unscrupulous “partners” and other third-party services who try to scam you out of your money.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla, dat is juist het kwalijke van Google Nederland. Google Nederland weet dondersgoed waar Proximedia al jaren mee bezig is maar ze grijpen gewoon niet in. Het is 1 grote criminele bende met een KvK inschrijving.

So what? Dus Proximedia is Google Partner. Google weet dat en wil daar verder niets aan veranderen.

 

Het wel of niet laten behouden en toekennen van de naam Google Partner is helemaal aan Google. En je zegt dus dat dit geval bekend is bij Google.

 

Het enige dat jou dan rest is mensen waarschuwen voor de "goede naam" van Google (Partners).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.