• 0

Adverteren op Facebook

Beste Lezers,

 

Ik heb een eigen bedrijf in reisbranche, en wij adverteren erg veel op Facebook.

Na het vertrek van onze marketeer heb ik en mijn collega het marketingproject Facebook overgenomen. Iedere dag zitten wij hier erg kort op.

Wat de laatste maanden opvalt is dat ruim 50% van onze likes en kliks spam is. Met spam bedoel ik nep accounts van personen die helemaal niet bestaan. Voor iedere like en klik moet je betalen als je betaald adverteert op Facebook. Onze conclusie is dat ruim 50% van ons Facebook budget opgaat aan spam/bots. Op onze Duitse Facebookpagina zijn de problemen nog groter. We hebben Facebook benaderd voor uitleg, maar die laten natuurlijk niets horen.

Als ik rond kijk op Facebook (op mijn eigen tijdlijn) kom ik honderden betaalde advertenties per dag tegen. Ik ben daarom ook benieuwd of andere Facebook adverteerders dezelfde problemen ondervinden.

 

Groeten,

Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Click fraud.

 

Ik googelde eerst op 'click bot', maar dat leidde alleen maar naar de software waarmee je dit soort fraude kunt plegen.

 

Als ik googel op 'facebook against click fraud', kom ik o.a. [edit]de link van Ritzema[/edit] tegen, die met name over het klikken op advertenties gaat.

 

Misschien dat je op een organischere manier aan likes kunt komen. Ik heb daar helaas geen verstand van, hopelijk kan iemand anders daar iets over zeggen.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Bedankt voor uw reactie.

 

Wanneer wij betaalde advertenties plaatsen op onze tijdlijn, kan je natuurlijk al je likes zien. Bijna altijd komen erg veel likes uit het buitenland (Marroko,Turkijke,Afghanistan, de halve Arabische wereld en half Afrika (terwijl wij deze landen uitsluiten). Als wij deze accounts bekijken hebben deze personen toevallig gewerkt bij Real Madrid, Porsch, BMW, Red Bull, Pentagon, FC Barcelona, Juventus, FC Bayern Munchen etc etc. Verder zijn de accounts/profielen helemaal leeg. Dit zijn gewoon klikrobots...

 

Groeten,

 

Jan

Link naar reactie
  • 0

Het kunnen bots zijn die geschreven zijn zonder verder doel anders dan te fucken met Facebook. Het kunnen clickfarms zijn die worden ingehuurd om ofwel jouw bedrijf te schaden, ofwel ingehuurd door een betrokken marketeer om meer clicks te genereren. Of het kunnen concurrenten zijn die willen fucken met jouw data, analyses en budget.

 

Sommige hiervan kun je niet veel tegen doen. Bots bestaan ​​overal en grote platforms zoals Facebook en Google zijn over het algemeen goed in het filteren ervan, maar lopen soms ook achter de feiten aan.

 

Sommigen glippen door, maar het is over het algemeen menselijk gedrag, niet botgedrag, dat is de grootste bedreiging. Het is ook moeilijk om je concurrenten te belemmeren jouw advertenties te zien, zonder mogelijk mensen op dezelfde locatie te blokkeren die geldige klanten zouden kunnen zijn.

 

Als je zelf gegevens wilt filteren, moet je deze eerst verzamelen. Dat betekent dat je specifieke acties van specifieke mensen wilt kunnen volgen. Volg hun IP-adres, de timestamps van hun clicks, acties en de user-agent die ze gebruiken om toegang te krijgen tot jouw landingspagina. Dit geeft je een idee van waar ujouw frauduleuze verkeer vandaan komt.

 

Twee goede opties voor het omgaan met klikfraude zijn om, waar mogelijk, primair te werken met remarketing en je targeting aan te passen om fraudegevoelige gebieden te elimineren.

 

Remarketing is vooral goed omdat het al mensen zijn waarvan je weet dat ze interesse hebben, omdat ze jou eerder hebben bezocht. Je kunt dat vrij gemakkelijk instellen met Facebook advertenties.

 

Reactie van Facebook zelf zou ik niet te lang op wachten. Volgens mij krijg je tegenwoordig pas een account manager toegewezen als je meer dan 100K per maand ad spend hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.