• 0

LLP en bankrekening en de rabobank

Inmiddels heb ik 2 jaar een LLP en sinds dien een rekening bij de rabobank opname van mijn LLP

 

Nu gaan ze ineens allerlei vragen stellen over de LLP en willen ze ook de overeenkomst tussen de belanghebbenden hebben..., ik vind dat een intern document dat ze niets aangaat.

 

 

wat ben ik verplicht ze te geven, en.. zijn er andere banken waar tegen een redelijk bedrag een bankrekening voor een LLP te openen is?

 

wie of wie heeft wat info voor mij?

 

Maarten.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor mijn "gevoel" hadden ze dat bij het toekennen van de rekening in 2015 moet vragen en niet na 2 jaar. Daarnaast lijkt mij de agreement in de LLP tussen de twee vennoten (mij mijn vrouw) niet iets wat bij een bank thuis hoort, laat staan dat zij dat moet beoordelen. We doen alleen zaken in NL daarom lijkt het mij wel iets voor de belastingdienst. en ze willen altijd ook nog een update binnen 30 dagen als er iets veranderd, het lijkt er op dat ik dan hun admin kantoor ga worden; het was een vragenlijst van 4 kantjes...voor mijn bv krijg ik deze vragen niet;

Link naar reactie
  • 0

ik heb op zich niets te verbergen, maar 4 pagina's met vragen en 3 kantjes verklarende begrippen en dat voor een lap die alleen zaken in NL doet en 75k omzet..... alleen al om de uitleg te begrijpen ben ik 3 uur bezig en dan de consequenties te overzien... Als de belasting dienst iets vraagt ok, maar dan concreet, maar een bank waar ik al 30 jaar klant ben en 2 jaar en llp, dan kont het over van zoek een andere bank. daarnaast even gezicht maar bv de knab doet het af met twee vragen, maar dot helaas niet in een rek voor LLP; hoewel als ik elders de discussie zie voor een privé rekening voor alleen zakelijk, dan ben ik er ook, het zijn 8 rekeningen per jaar

 

Link naar reactie
  • 0
Maar kan me niet voorstellen dat deze "broekzakbanken" om dat UBO verhaal heenlopen of kunnen lopen.
Misschien iets voor een apart topic?

 

Ervaring met online 'banken' als Loot, Fidor, N26 en Revolut?

 

Ik ben wel benieuwd naar de voors en tegens, en de vergelijking met traditionele banken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat de Rabobank daar nu pas mee is gekomen, omdat de witwaswet recent (2013) is aangepast.

 

Onze VVE bestaat al decennia, maar wij moesten laatst opeens ook allerlei informatie over onze UBO's verstrekken.

 

De AFM zegt hierover:

 

Met ingang van 1 januari 2013 zijn enkele bepalingen uit de Wwft aangepast. Deze wijzigingen betreffen onder meer de verscherping van het cliëntenonderzoek en de verplichting tot het melden van ongebruikelijke transacties.

 

Ik weet overigens niet of de bank daar ook recht op had, alleen zou het uitzoeken ervan me meer tijd hebben gekost dan het invullen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik 2 jaar een LLP en sinds dien een rekening bij de rabobank opname van mijn LLP

Nu gaan ze ineens allerlei vragen stellen over de LLP en willen ze ook de overeenkomst tussen de belanghebbenden hebben..., ik vind dat een intern document dat ze niets aangaat.

wat ben ik verplicht ze te geven, en.. zijn er andere banken waar tegen een redelijk bedrag een bankrekening voor een LLP te openen is?

wie of wie heeft wat info voor mij?

Maarten

FATCA

Wwft

 

U kunt het best gaan klagen bij de regelgevers in Den Haag, Brussel en Washington. De banken zijn immers verplicht om zich aan internationaal afgesproken richtlijnen voor 'Customer Due Diligence' te houden. Ook al omdat in het kader van FATCA en de Europese Spaarrichtlijn informatie moet worden uitgewisseld over rekeninghouders en aangehouden vermogen tussen de belastingdiensten van de aangesloten landen.

Link naar reactie
  • 0

zou mij een waar genoegen zijn om te gaan protesteren, maar denk dat ik daar "net" te klein voor ben om invloed te hebben, maar... er zijn heb ik inmiddels gemerkt minder bureau cartouche banken en privé rek. alleen voor het werk lukt ook prima en dan valt de LLP rechtsvorm verder niet op....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.