Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

LLP en bankrekening en de rabobank

Aanbevolen berichten

Inmiddels heb ik 2 jaar een LLP en sinds dien een rekening bij de rabobank opname van mijn LLP

Nu gaan ze ineens allerlei vragen stellen over de LLP en willen ze ook de overeenkomst tussen de belanghebbenden hebben..., ik vind dat een intern document dat ze niets aangaat.

wat ben ik verplicht ze te geven, en.. zijn er andere banken waar tegen een redelijk bedrag een bankrekening voor een LLP te openen is?

wie of wie heeft wat info voor mij?

Maarten.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig leven we in de EU. Probeer het eens bij Revolut. ;)

Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mijn "gevoel" hadden ze dat bij het toekennen van de rekening in 2015 moet vragen en niet na 2 jaar. Daarnaast lijkt mij de agreement in de LLP tussen de twee vennoten (mij mijn vrouw) niet iets wat bij een bank thuis hoort, laat staan dat zij dat moet beoordelen. We doen alleen zaken in NL daarom lijkt het mij wel iets voor de belastingdienst. en ze willen altijd ook nog een update binnen 30 dagen als er iets veranderd, het lijkt er op dat ik dan hun admin kantoor ga worden; het was een vragenlijst van 4 kantjes...voor mijn bv krijg ik deze vragen niet;

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

dank voor de link achter verplicht! dat maakt het duidelijk, jammer dat ze dat dan weer niet kunnen sturen vanuit de bank, het leek er eerder bij ze op dat ze hun wettelijke en commerciele zaken aan het "mengen waren"

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

ziet er interessant uit, maar denk niet dat ze onder het deposito garantie stelsel vallen..

tja en wie weet wordt bitcoin nog wat om alle regelgeving kwijt te raken...

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er interessant uit, maar denk niet dat ze onder het depositogarantiestelsel vallen..

Aanvraag loopt en erkenning wordt komend jaar verwacht.

Ik gebruik Revolut voor valuta-transfer en betalingsverkeer; niet om grote tegoeden aan te houden. ;)

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb op zich niets te verbergen, maar 4 pagina's met vragen en 3 kantjes verklarende begrippen en dat voor een lap die alleen zaken in NL doet en 75k omzet..... alleen al om de uitleg te begrijpen ben ik 3 uur bezig en dan de consequenties te overzien... Als de belasting dienst iets vraagt ok, maar dan concreet, maar een bank waar ik al 30 jaar klant ben en 2 jaar en llp, dan kont het over van zoek een andere bank. daarnaast even gezicht maar bv de knab doet het af met twee vragen, maar dot helaas niet in een rek voor LLP; hoewel als ik elders de discussie zie voor een privé rekening voor alleen zakelijk, dan ben ik er ook, het zijn 8 rekeningen per jaar

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die 4 kantjes vragen met 3 pagina's uitleg zal je bij elke bank (ook periodiek) tegenkomen bij een buitenlandse entiteit als een llp.Ook als je daar al een mensenkeven bankiert met andere producten.

Vanwege jouw lange relatie met jouw bank hebben ze destijds die rekening geopend, normaliter zeggen ze sorry, niet hier.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar kan me niet voorstellen dat deze "broekzakbanken" om dat UBO verhaal heenlopen of kunnen lopen.
Misschien iets voor een apart topic?

Ervaring met online 'banken' als Loot, Fidor, N26 en Revolut?

Ik ben wel benieuwd naar de voors en tegens, en de vergelijking met traditionele banken.

Dactylus, dactylus...

die rijmen aan het slot.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik ga eens kijken of ik ergens en privé rekening kan openen en dan de 30 "zakelijke" boekingen daar op kan parkeren....

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de Rabobank daar nu pas mee is gekomen, omdat de witwaswet recent (2013) is aangepast.

Onze VVE bestaat al decennia, maar wij moesten laatst opeens ook allerlei informatie over onze UBO's verstrekken.

De AFM zegt hierover:

Met ingang van 1 januari 2013 zijn enkele bepalingen uit de Wwft aangepast. Deze wijzigingen betreffen onder meer de verscherping van het cliëntenonderzoek en de verplichting tot het melden van ongebruikelijke transacties.

Ik weet overigens niet of de bank daar ook recht op had, alleen zou het uitzoeken ervan me meer tijd hebben gekost dan het invullen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja het lijkt daar inderdaad op, voor mij gevoel t.o.v paradise papers en de combinatie in het nieuws van Rabobank en frauderende mestboeren een beetje de wereld op zijn kop, maar denk dat ik mij er maar ga bij neerleggen en de info verstrek

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik 2 jaar een LLP en sinds dien een rekening bij de rabobank opname van mijn LLP

Nu gaan ze ineens allerlei vragen stellen over de LLP en willen ze ook de overeenkomst tussen de belanghebbenden hebben..., ik vind dat een intern document dat ze niets aangaat.

wat ben ik verplicht ze te geven, en.. zijn er andere banken waar tegen een redelijk bedrag een bankrekening voor een LLP te openen is?

wie of wie heeft wat info voor mij?

Maarten

FATCA

Wwft

U kunt het best gaan klagen bij de regelgevers in Den Haag, Brussel en Washington. De banken zijn immers verplicht om zich aan internationaal afgesproken richtlijnen voor 'Customer Due Diligence' te houden. Ook al omdat in het kader van FATCA en de Europese Spaarrichtlijn informatie moet worden uitgewisseld over rekeninghouders en aangehouden vermogen tussen de belastingdiensten van de aangesloten landen.

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

zou mij een waar genoegen zijn om te gaan protesteren, maar denk dat ik daar "net" te klein voor ben om invloed te hebben, maar... er zijn heb ik inmiddels gemerkt minder bureau cartouche banken en privé rek. alleen voor het werk lukt ook prima en dan valt de LLP rechtsvorm verder niet op....

Deel op social media

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

Meer informatie   Oké