Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Elke start-up heeft een ‘lucky break’ nodig

Aanbevolen berichten

Elke start-up heeft een ‘lucky break’ nodig

 

Korte samenvatting:

Je kan veel lullen over ‘product-market-fit’, ‘minimal-viable-products’ of ‘user-journeys’, maar in realiteit moet je ook gewoon ‘chance’ hebben. Iemand die in jouw idee gelooft, een risico neemt, en die je een opdracht geeft. Een investeerder zoeken en vinden is moeilijk genoeg, maar nog belangrijker is een klant vinden. En de eerste zijn altijd verschrikkelijk moeilijk.

 

* We kunnen blijven jammeren dat er te weinig start-ups opschalen in ons land, of we kunnen er iets aan doen.

* Als je iets radicaal innovatief wil doen heb je start-ups nodig die dingen doen die nog nooit iemand gedaan heeft.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Dit is een voorbeeld van hoe het in Antwerpen gaat, waarbij de stad Antwerpen de meest creatieve technologie en oplossingen krijgt, en start-ups mooie opdrachten krijgen.

 

Ook in Nederland zijn steeds meer organisaties op zoek naar startups om hun innovatieproces te versnellen. Ik zie voor Nederlandse start-ups ook steeds meer uitdagingen/oproepen voor innovatieve start-ups verzamelt. Een mooi voorbeeld hier van is Starthubs

Ik zie starthubs als een goede ingang voor kleine innovatieve startende ondernemers.

 

Heb je hier als ondernemer ervaring mee? Dan heel fijn als je je ervaring hier op ons forum wilt delen.

 

Heb je hier als innovatieve denker geen ervaring mee? Dan wellicht een eye-opener om van dit soort platforms gebruik te maken.

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook Nederlandse gemeenten doen zelf oproepen. Zo zoekt gemeente Amsterdam (combinaties van) bedrijven met innovatiekracht die slimme oplossingen bedenken/nieuwe concepten ontwikkelen voor de vervanging van kademuren.

 

En plaatst de gemeente Utrecht challenges(Startup in Residence Utrecht) die variëren van ‘hoe maken we trouwen in Utrecht een fluitje van een cent’ en ‘hoe verminderen we het aantal klussenbusjes in de binnenstad’ tot ‘hoe maken we de gezonde keuze in de sportkantine gemakkelijker’

Utrecht gaat zelfs een stapje verder met een wildcard, waarop de startup zich kan inschrijven met een oplossing voor een niet vooraf omschreven challenge.

 

Ik zie hier voor vele innovatieve start-ups én zelfstandig ondernemers, in het verlengde van bovengenoemd artikel, een mogelijke "lucky break".

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

De challenges van Digipolis vind je hier. ;)

 


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf ervaring met de ontwikkeling van een e-health node. De modulaire node gebaseerd de BeagleBone black en technieken als LoRa, Bluetooth en WIFI zou bijvoorbeeld in de gezondheidszorg ingezet kunnen worden voor de (draadloze) datacollectie en monitoring van allerhande (key) data. In combinatie met Node RED en IBM Watson kan met behulp van o.a. kunstmatige intelligentie en algoritmes interpretaties worden uitgevoerd die de zorgverlener helpt met het maken van een onderbouwde keuze.

 

Het systeem is door de koppeling met de Watson Supercomputer in staat om o.a. uitermate veel data in zeer korte te analyseren en verbanden te leggen.

 

Aan tafel gezeten met diverse sleutelpersonen maar door de hoge afbreukfactor in o.a. ziekenhuizen en koudwatervrees geen seed funding kunnen krijgen. Onbekend maakt vaak onbemind.

 

Linkedin en specifieke Meetups zijn uitermate geschikt om snel met de juiste mensen in gesprek te komen.

 

Om een klein beetje tot de verbeelding te spreken staat hier een link naar de mogelijkheden van IBM Watson in deze

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kan veel lullen over ‘product-market-fit’, ‘minimal-viable-products’ of ‘user-journeys’, maar in realiteit moet je ook gewoon ‘chance’ hebben. Iemand die in jouw idee gelooft, een risico neemt, en die je een opdracht geeft. Een investeerder zoeken en vinden is moeilijk genoeg, maar nog belangrijker is een klant vinden. En de eerste zijn altijd verschrikkelijk moeilijk.
Voeg daar het domino-effect ook maar aan toe. Als er een schaap over de dam is, volgen er meer.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké