Wat kan je leren van ondernemende vrouwen?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dit :

Het aantal vrouwelijke ondernemers in Nederland stijgt gestaag. Op een aantal gebieden maken zij andere zakelijke keuzes dan hun mannelijke collega's.

Dat zijn soms betere keuzes. Wat kunt u (m/v!) van ondernemende vrouwen leren?

Een artikel over het verschil in aanpak tussen mannelijke en vrouwelijke ondernemers is per definitie generaliserend. Graduele verschillen worden uitvergroot door ze te benoemen en van toepassing te verklaren op de hele groep van vrouwelijke of van mannelijke ondernemers. De tips in het artikel zijn gebaseerd op dergelijke veralgemeniseringen.

Wie daarvoor allergisch is, of u nu man of vrouw bent, is gewaarschuwd.

Lees verder >>>

[bron: de Zaak]

 

Sommigen hebben last met het openen van Lees verder.

Voor die personen het in document meegeplakt.

Is copycat I know, maar tis voor een goed doel. Bydewee heb ik de bron vermeld, dus hoop dat het geen problemen oplevert.

Dit_kunt_u_leren_van_ondernemende_vrouwen.doc

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik vind het artikel overigens erg aan de oppervlakte blijvend. Een lezer waarschuwen voor "veralgemeniseringen" lijkt op een vorm van indekken van de schrijver en de conclusies die getrokken worden zijn dusdanig mild en eigenlijk slaapverwekkend (vooral voor vrouwen die zich al in de materie verdiept hebben, meestal) dat ik het niet echt prikkelend vind. Verder heeft het niet echt een kop en een staart, en de conclusie meer tijd te steken in het netwerk is een open deur (en niet zozeer des vrouws, naar mijn mening). Nu is de aard van een lijst tips ook niet kop t/m staart, maar toch.

 

Schrijver van dit artikel zou eens een weekje op de redactie van Opzij moeten rondhuppelen denk ik. Pieptie (m/v) wel anders!

 

Annedien (ondernemende vrouw ofzo)

 

p.s. ben wel blij dat de woorden "glazen plafond" niet gevallen zijn in het artikel.

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.