• 0

Als bedrijf buiten EU zaken direct met klanten binnen de EU

Beste allemaal,

 

Ik heb hier op het forum al eens even wat rond gezocht, maar zo gauw nog niet echt een passend antwoord kunnen vinden.

 

Mijn situatie is de volgende; Ik ben drie jaar geleden verhuisd naar het Noorden van Noorwegen, alwaar ik begin dit jaar serieus met mijn eigen bedrijf bezig ben (het vervaardigen van custom / one-off motorfiets onderdelen). Deze delen kunnen vaak vanaf tekening gemaakt worden en veel mensen binnen de EU weten mij hier om ook te vinden. Sinds deze zomer zijn er dus al een heel aantal pakketjes op de post gegaan naar de EU vanuit Noorwegen. Buiten de ietwat hoge verzendkosten geen probleem zou je zeggen. Maar... nu is het toch zo dat de helft van de verzonden pakketten me behoorlijk hoofdpijn bezorgt. Situaties met niet afgeleverde pakketten, paketten die zomaar een maand bij de douane blijven hangen, schade, hoge (en vaak voor iedereen onduidelijke) douane-kosten... Het is altijd wel wat.

 

 

Mijn vraag is of er in Nederdland bedrijven zijn die aan een soort van re-distributie doen voor producten van buiten de EU. Ik zie het voor me dat ik hier een partij van bijvoorbeeld 10 stuks heen kan zenden en dat zij deze verder distribueren. Het risico van verloren pakketten wordt hiermee een stuk kleiner en ook over de EU-invoer afhandeling hoeven verder geen vragen meer te ontstaan.

 

Is er iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie en wat voor tips hebben jullie. Ik ben deze zomer bijna bang geworden om enkelstuks opdrachten aan te nemen voor klanten in de EU, puur en alleen om de kopzorgen die ik er elke keer mee heb.

 

Mvg,

Roel Scheffers

Scheffers Engineering

 

photo_2017-08-29_13-28-15.thumb.jpg.fa680f16d99fd88cc35f7b31002844b3.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.