• 0

Nieuwsbrief > verzoek tot inschrijven

Ik zoek naar een legale manier om nieuwe geïnteresseerden te benaderen voor een nieuwsbrief. Mag ik, onder de huidige wetgeving:

 

[*]Een mail sturen met het verzoek lid te worden van de nieuwsbrief?

[*]Als dat niet mag, een analoge uitnodiging sturen om lid te worden van de nieuwsbrief?

 

Het idee is om startende bedrijven in een specifieke sector éénmalig te benaderen. Als dat op bovenstaande manier niet mag, hoe doe je dat dan wel?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als dat op bovenstaande manier niet mag, hoe doe je dat dan wel?

 

1) Schrijf een (flut) rapportje over iets binnen je branche. Er zijn zelfs whitelabel pdfs te koop voor een paar tientjes.

2) Maak een landingspage waar mensen hun email adres moeten afgeven voor ze dit 'kadootje' mogen ontvangen.

3) Koop wat Adwords of Facebook traffic in om naar die pagina te sturen.

 

et voilà :)

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Hebben geen interesse in (flut) adressen, wel in mensen die oprecht geïnteresseerd zijn in de business.

 

Idealiter haken we in op de startersmarkt (kvk inschrijvingen) en starten daar. Als ik Peter goed begrijp en nu ik Direct Marketing: Wat mag wel en wat niet? lees, mogen we wel een analoge uitnodiging sturen.

 

Vind overigens het idee van een whitepaper gericht op deze groep met een e-mail verzoek ook een leuk idee.

 

En geen zorgen, we gaan niet spammen. Houd ik ook niet van :)

 

Link naar reactie
  • 2

 

En het hoeft helemaal geen flutrapportje te zijn. Deel een aantal observaties en eventueel voorspellingen*, nodig mensen uit om deel te nemen aan een kort onderzoekje (een vraag of tien/twintig in een semigestructureerde opzet), gebruik de resultaten voor een nieuwe publicatie en je hebt je mallemolen aan het werk.

 

* Bestaat er al een linkedin-groep?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

...nodig mensen uit om deel te nemen aan een kort onderzoekje (een vraag of tien/twintig in een semigestructureerde opzet), gebruik de resultaten voor een nieuwe publicatie en je hebt je mallemolen aan het werk.

Dat is nou zo typisch van onderzoek. Schraap 200 respondenten uit een panel en je hebt onderzoek dat niet representatief is voor heel Nederland. Vind veertig vakgenoten uit een veel kleinere populatie en die hele statische rimram wordt een stuk minder* belangrijk. Een prima manier om eigen waarnemingen en voorspellingen te toetsen, maar ook om de conversatie op gang te brengen. Zeker als je naast je nieuwsbrief ook een platform biedt (blog, forum, linkedin-groep) om de aangereikte onderwerpen te bespreken.

 

 

* Kansberekening geldt altijd, maar je kan ook met zachte conclusies (indicaties) werken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 0

Zorg ervoor dat mensen jouw website bezoeken en dat er dan een krachtig aanmeldformulier online staat dat mensen triggert om zich in te schrijven. Zelf doe ik dat ook op mijn website, door onder andere iets weg te geven. Succes!

Ik moest echt zoeken totdat ik op 'Nieuws' in de zijlijn een klein formuliertje zag. Hardly 'krachtig' dat 'triggert'... ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.