• 0

Kosten werkruimte

Hallo Allemaal,

Het volgende is er gaande; Heb een woonwinkel pand prive aangeschaft. Gebruik het winkel gedeelte als werk (grotendeels administratie/ telefoneren mailen) en opslagruimte en ook ontvang ik er zo nu en dan een klant met een bakje koffie... Verder doe ik mijn werk "onderweg" daar ik een handelsonderneming heb en een redelijk % verkocht word vanaf de foto (mail en/of whatsapp). Gas/ water/ licht opstalverzekering is niet apart, maar gebruik ik dus ook deels voor mijn zaak. Hoe kan ik hier wat van "terug zien" / als kosten boeken ZONDER dat ik het woonwinkel pand (deels-) op de balans zet? Overigens woon ik zelf in het woon gedeelte..

vrgr. En bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe kan ik hier wat van "terug zien" / als kosten boeken ZONDER dat ik het woonwinkel pand (deels-) op de balans zet?

 

Als je dit als keuzevermogen ziet en je hebt er voor gekozen om een label "privé" erop te plakken (en dat is wat ik uit je verhaal lees), dan:

Niets volgens mij.

 

Want je hebt (neem ik aan) dan een eenmanszaak en een eigen woning waar je in werkt. Dus dan geen kostenaftrek voor je eenmanszaak (althans zou ik niet zo 1-2-3 kunnen bedenken wat).

Daar staat dan weer tegenover dat een toekomstige winst op je woning onbelast is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.