Opbrengsten en kosten B&B (bed and breakfast met KvK-inschrijving)
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JohnTenGelde
JohnTenGelde
Per maand verdienen we gemiddeld 2500 euro aan verhuur van onze benedenverdieping als B&B.
Ik probeer nu te berekenen wat ik netto eraan overhou. Ik kom nu op een bedrag van "slechts" 835 euro per maand wat ik netto overhou. Doe ik de berekingen hieronder goed?
Ik pak even een willekeurige maand van de afgelopen periode erbij;
2574.-- ; room-sales (dit is wat ik daadwerkelijk op onze betaalrekening ontvang van de gasten.
-123.-- ; 5% toerist tax over room-sales
----------------------------
2452.--
-139.-- ; 6% btw over 2452.--
-423.-- ; tussenpersoon commisie
-100.-- ; uitgaven ex btw (wasgoed e.d.)
-89.-- ; tussenpersoon btw
89.-- ; voorbelasting teruggave (=btw van commisie)
--------------------------------
1790.--
Bij IB geef ik deze inkomsten aan in BOX1. Ik heb een partner en beiden werken we in loondienst. We zitten op 40.8% BTW (IB schijf 2). Dus deze inkomsten worden met 40.8% belast, toch?
1790.-- ; BOX1 opgave
-730.-- ; 40.8% btw over opgave
-----------------------------
1060.-- ; netto inkomen
-225.-- ; 9x schoonmaken. kosten die ik contant betaal aan schoonmaker.
-----------------------------
835.-- euro blijft netto over. Ofwel van originele bedrag blijft 32% over.
Doe ik iets niet goed of zie ik iets over het hoofd in mijn berekening?
Omdat ik de schoonmakers contant betaal, heb ik geen bewijs / bonnetje dat ik kan aantonen dat het bedrijfskosten zijn. Anders had ik de kosten voor schoonmaak voor de BOX1 aftrek kunnen plaatsen. Hoe zou ik dit wel mogelijk kunnen maken? Moeten ze dan in loondienst?
Mod edit: titel alsnog verduidelijkt
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag