Vriendelijke en behulpzame doorverwijzing voor kleding en schoenen inkoop

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ook al eens nagedacht waarom het de afgelopen tijd - een klein jaartje - zo stil is op HigherLevel?

maar de gevorderde ondernemer weet de weg zonder HL blijkbaar steeds beter te vinden

Daar worden diverse aannames op los gelaten. Het kan zomaar zo zijn dat ondernemersvragen tegenwoordig beter beantwoord worden door instanties die ten diensten staan van de ondernemers en dat ondernemers inmiddels ook beter de weg vinden binnen die informatiebronnen.

Óf dat vele vragen al beantwoord zijn en er geen nieuwe berichten geplaatst worden.

Waarbij opgemerkt dat er wel altijd reacties op nieuwe berichten/vragen worden geplaatst.

 

We zien namelijk een bezoekersdaling in de statistieken, maar we ontvangen er nog steeds veel. Namelijk ca. 236.371 bezoekers waarvan 164.931 actieve gebruikers (gemiddeld per maand) !

 

en de beginners worden zonder pardon de toegang geweigerd onder het motto van 'Ga alsjeblief deze basale informatie ergens anders opdoen en stoor ons niet met lullige vragen'. De hamvraag hierbij is ... wie zijn ons?

Het aardigheidsgehalte valt soms ver te zoeken. "Ons" zijn met name de incrowd met cynische reacties en de betweters met hoe het anders moet. Als moderatie hebben we ons daar ook wel eens schuldig aan gemaakt. Want tsja... wij en ons en jullie blijven wel allemaal mensen.

 

Er blijven overigens nog een paar van mijn vragen onbeantwoord ...

Specifiek?

 

Terug naar de hamvraag? Zacht doorverwijzen kan en gebeurd per pm ook. Maar is geen "must". Dit heeft niet met capaciteit van moderatie te maken.

Er mag van ondernemers verwacht worden dat als zij in een bepaalde branche willen starten, ze dan ook weten waar ze hun spullen inkopen? Al valt het mij door de HL-jaren wel op, dat het m.n. ondernemers/starters/vraagstellers in de kledingbranche zijn. Zijn die wat gemakzuchtiger dan anderen? Óf is voor hen informatie over inkoop heel moeilijk te vinden op internet? Óf is er gewoonweg teveel informatie voor hen (het labyrint gevoel).

Antwoord op die vragen is mij om het even. Zoals gezegd, inkoopvragen worden (sporadisch) wel zacht doorverwezen.

 

Bijkomende opmerkingen:

Dank voor meedenken v.w.b. forumregels en HL-tekst.

Zoals ik het nu lees ... Higherlevel is er voor iedereen ... maar er zijn wel beperkingen.

Door de HL-jaren heen, zijn die beperkingen ontstaan én als forumregel benoemd.

 

quote]

"Een veelgehoorde klacht van (startende) innovatieve ondernemers is dat de benodigde informatie en contacten te veel versnipperd zijn is."

Schrappen van "en contacten". Blijkbaar denkt men met "én contacten" dat we een marktplaats zijn?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Er mag van ondernemers verwacht worden dat als zij in een bepaalde branche willen starten, ze dan ook weten waar ze hun spullen inkopen? Al valt het mij door de HL-jaren wel op, dat het m.n. ondernemers/starters/vraagstellers in de kledingbranche zijn. Zijn die wat gemakzuchtiger dan anderen?
Er bestaat vast wel ergens een typering van startups.

 

Dat zijn niet allemaal hoogopgeleide en goed voorbereide mensen met ervaring in een specifieke branche, maar ook enthousiaste scholieren, optimistische werkelozen, welwillende senioren, kansriekende hobbyisten, thuiszorgers die een bijverdienste zoeken. Veel zullen geneigd zijn iets te beginnen in hun eigen interessesfeer en omgeving. Dan gaat het kledinglampje al snel branden.

 

Overigens zijn er ook relatief veel starters in voeding. Is toch prima dat ze HL weten te vinden met hun vragen. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Er blijven overigens nog een paar van mijn vragen onbeantwoord ...

Specifiek?
Niet retorisch ... De vraag is of er voorwaarden bestaan om dit forum met belastinggeld overeind te houden ... Niet hoeveel geld en wie wat krijgt.

 

Eveneens niet retorisch ... Blijft HL de bandbreedte van behulpzaamheid beperken?

 

Eveneens niet retorisch ... Even los van de eenzijdige reacties van enkele moderatoren ... hoe denken de 'eigenaren' van het forum hierover?

 

Terug naar de hamvraag? Zacht doorverwijzen kan en gebeurd per pm ook. Maar is geen "must".
Mocht er al zoiets als een ham-antwoord bestaan, dat verwijs ik maar weer eens naar het eerder gegeven antwoord ... het is 'IMHO' (In My Honest Opinion) veel beter om het antwoord op het forum zetten dan het via een 'PM' (Private Message) te versturen. Daarmee bereik je vele toekomstige vragenstellers en dat is beter dan slechts die ene vandaag.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Aanvullend is ook aangepast, dat de forumregels nu beginnen met de duidelijke opmerking bij doelgroep: Op Higherlevel.nl kun je alle inhoudelijke vragen m.b.t. jouw ondernemerschap stellen.
Met alle respect die is op te brengen, maar het woord 'inhoudelijk' is toch net zo krakkemikkig te definiëren als het woord 'zelfredzaamheid'. De vraag naar een gewenste leverancier kan toch zéér inhoudelijk voor een onderneming zijn.

 

Ook nog onbeantwoord is de vraag ... waar begint en waar stopt de zelfredzaamheid?

 

Evenzo ... wat & wanneer is iets inhoudelijk en wat & wanneer niet?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Niet retorisch ...

<>

Eveneens niet retorisch ...

<>

Eveneens niet retorisch ...

Waarom wordt het meteen oorlog als je geen eenduidige reactie op een eenvoudige suggestie krijgt?

 

Even los van de eenzijdige reacties van enkele moderatoren ... hoe denken de 'eigenaren' van het forum hierover?
Iets wat door gemeenschappelijke inspanning tot stand komt, laat zich niet simpelweg reduceren tot een eigendomsvraagstuk. EZ faciliteert... De overheid hoeft zich niet te verantwoorden tegenover elke stampvoetende burger, maar misschien dat op kamervragen het juiste antwoord komt?

 

Een beetje vriendelijkheid is vast ook wel op te brengen. :-K

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een beetje vriendelijkheid is vast ook wel op te brengen. :-K

YES ! please ? DANK !

 

Maar ik zal proberen antwoord te geven. Althans, voor zover mijn antwoorden geaccepteerd worden en er geen korrels zout op woorden worden gelegd ::)

 

De vraag is of er voorwaarden bestaan om dit forum met belastinggeld overeind te houden

Ons forum wordt als aanvulling gezien. Er is namelijk veel statische online informatie te vinden met ""waar" een ondernemer zich aan moet houden/voldoen. Higherlevel.nl voorziet in de behoefte "hoe" een ondernemer dit kan vertalen op zijn/haar specifieke ondernemerssituatie en kan daartoe 24/7 terecht voor vragen én antwoorden. En nee, helaas niet voor inkoop-/marktplaatsvragen.

 

Blijft HL de bandbreedte van behulpzaamheid beperken?

Kun je deze vraag s.v.p. wat specifieker maken? Beperkt behulpzaam tot inkoopvragen óf beperkt behulpzaam tot vragen die al vaker gesteld zijn? Óf beperkt behulpzaam met ..?..

Ik heb namelijk met deze opmerking/vraag het "gevoel", dat dit een persoonlijke mening/ervaring van je is? Maar meldt het vooral als ik dit verkeerd zie.

 

Hebben anderen (aanwezig in dit topic) dezelfde mening als Nedzhibe v.w.b. beperkte behulpzaamheid? En zo ja, dan graag specifiek benoemen. Dit, zodat we daar dan wellicht iets aan kunnen veranderen/doen.

 

Even los van de eenzijdige reacties van enkele moderatoren ... hoe denken de 'eigenaren' van het forum hierover?

Hierover? Waarover?

Overkoepelende mening van onze financiers (rijksoverheid). Die vinden ons forum een aanvullend en vooral kwalitatief goede informatiebron en een mooi middel voor ondernemers. Dus wat hen betreft, zijn ze tevreden.

 

Als je geïnteresseerd bent in hoe het forum ontstaan is, lees dan dit topic (voor zover je niet bekend).

 

Terug naar de hamvraag? Zacht doorverwijzen kan en gebeurd per pm ook. Maar is geen "must".

Mocht er al zoiets als een ham-antwoord bestaan, dat verwijs ik maar weer eens naar het eerder gegeven antwoord ... het is 'IMHO' (In My Honest Opinion) veel beter om het antwoord op het forum zetten dan het via een 'PM' (Private Message) te versturen. Daarmee bereik je vele toekomstige vragenstellers en dat is beter dan slechts die ene vandaag.

Waarvan akte. Hier kunnen we allemaal aan meewerken. Mits die zoveelste inkoopvraag niet al door moderatoren is afgevangen en verwijderd is ;)

 

Aanvullend is ook aangepast, dat de forumregels nu beginnen met de duidelijke opmerking bij doelgroep: Op Higherlevel.nl kun je alle inhoudelijke vragen m.b.t. jouw ondernemerschap stellen.
Met alle respect die is op te brengen, maar het woord 'inhoudelijk' is toch net zo krakkemikkig te definiëren als het woord 'zelfredzaamheid'. De vraag naar een gewenste leverancier kan toch zéér inhoudelijk voor een onderneming zijn.

Als je een beter woord weet, dan hoor ik dat graag.

 

Evenzo ... wat & wanneer is iets inhoudelijk en wat & wanneer niet?

Dat wordt in de forumregels als voorbeeld uitgelegd, namelijk

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar producten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

 

Indien je een betere toelichting/omschrijving weet voor het woord "inhoudelijk"? Dan hoor ik dat graag.

 

Ook nog onbeantwoord is de vraag ... waar begint en waar stopt de zelfredzaamheid?

Zwart/wit is daar geen formule voor. Blijft een momentopname en wordt, indien dit in een betreffend topic voorkomt, beoordeelt/toegelicht/ondervangen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Blijft HL de bandbreedte van behulpzaamheid beperken?

Even de impliciete suggestie negerend dat HL de bandbreedte steeds verder beperkt, wijs ik op bandbreedte-discussies uit het verleden. Daar staan dus ook bandbreedte-vergrotende conclusies tussen.

 

1. Beperking studie- en scholierenvragen.

 

2. Beperking marktonderzoekverzoeken.

 

3. Beperking MLM-topics.

 

4. Beperking journalistenvragen.

 

5. Beperking werknemersvragen.

 

6. Beperking non-profit topics.

 

7. Beperking vastgoedvragen.

 

8. Beperking hobby-ondernemingsvragen.

 

Je ziet dat zulke discussies soms wrevelig beginnen, maar elke keer weer dynamiek in de ontwikkeling brengen. HL heeft pas echt een probleem als niemand zich nog druk maakt om zulke kwesties.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het moeten sluiten van inkoopvragen zou ik misschien wat minder stellig kunnen brengen, maar dat is beslist wél ervaringsleer op basis van voornoemde argumenten en daarmee een overwogen nog geen eens zo zeer recente keuze. Dit beleid is geen verklaring voor een terugloop in activiteit op Higherlevel.

 

Higherlevel is namelijk een doelgroep(en)forum, nl. voor én door ondernemers met een nagestreefde focus op innovatie en ondernemerschap (starters en groeiers en dat is met deze woorden niet uitsluitend of scherper buitensluitend bedoeld). Positionering is naar mijn mening echter wel belangrijk. Welke ondernemer zou nu niet ondernemend (pro actief) en vernieuwend (bij de tijd) willen zijn?

 

Handel zou je als overheid prima aan de markt en handelsgeest van echte ondernemers over moeten kunnen laten en dit forum is nooit als handelsplaats bedoeld voor wat ik er van begrepen heb als gebruiker en meer recent moderator.

 

Parallel aan deze discussie wordt ook écht wel nagedacht en besproken hoe we start-up/techniek ondernemers en studentondernemers kunnen trekken. Of wat we zouden kunnen bieden als platform. En dat blijkt in de praktijk lastig.

 

De opsomming van beperkingen in de voorgaande post is pas een probleem als deze conflicteert met de beoogde focus.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. hebben we dit stevige discussietopic nu eigenlijk direct of indirect aan dit draadje te danken, want dat is mij dan even ontgaan. Een geweldige kans voor ondernemers die in deze richting denken in ieder geval.

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik wil toch graag Cosara / Nedzhibe complimenteren met haar posts in dit draadje , naast natuurlijk de mods die hier veel tijd in steken.

 

Ook ik vindt het jammer dat er niet alle mogelijke vragen gesteld mogen worden hier.

(studie, stamrecht, etc etc)

 

Het kan blijkbaar niet, wat we zullen moeten accepteren.

 

We hebben i.i.g. weer even mogen rammelen aan de ketenen.

Link naar reactie

Bij de start van dit topic was het helemaal geen issue dat dit forum in volle bandbreedte voor en door ondernemers gemaakt wordt en dat dat nu eenmaal beschränkungen vergt.

 

Voor dit soort terugkerende vragen is Higherlevel niet in het leven geroepen.

Pas toen de handtasjes tevoorschijn kwamen, werd een simpele suggestie ineens ingewikkeld. Die suggestie tot doorverwijzing (al dan niet per PM) is gewoon heel handig en toepasselijk.

 

HL is immers een kennisforum en nadrukkelijk geen handelsplatform. Daar zijn bijvoorbeeld handelsmissies en aanbodsites voor en alles daartussenin.
Geheel mee eens.

 

Ik heb al vaker aangegeven dat voor Fashion het handelsplatvorm Fashion United de meest aangewezen weg is.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Ook ik vindt het jammer dat er niet alle mogelijke vragen gesteld mogen worden hier.

(studie, stamrecht, etc etc)

 

Zie eens wat een goede alternatieven er voor Higherlevel en afzenders zijn:

 

(technische) studenten die willen ondernemen: Studentondernemer.nl (Enschede/Twente)

 

Stamrechtvragen: Stamrechtforum.nl

 

Vragen van studentondernemers zijn hier overigens gewoon welkom.

 

Theoretische of praktische studievragen bijvoorbeeld in het kader van een studie-opgave of stage en stamrecht-/vastgoed(beleggings)vragen niet, omdat dat geen actieve ondernemersvragen zijn. Dat is een beetje focus aanbrengen, niet meer en niet minder.

 

Eenzijdig en rammelen aan ketenen vind ik dan persoonlijk een beetje flauwe woordkeuzes als je wilt discussiëren.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ook ik vindt het jammer dat er niet alle mogelijke vragen gesteld mogen worden hier.

(studie, stamrecht, etc etc)

Zie eens wat een goede alternatieven er voor Higherlevel en afzenders zijn
Helemaal mee eens dat er voor veel onderwerpen veel betere alternatieven voor HL zijn, maar waar het bij de start van deze discussie vooral om gaat, is het vriendelijk doorverwijzen naar deze alternatieve forums en niet op de botte manier van "HL is niet voor vragen over ... en daarom gaat hier een slot op".

 

IMHO komt dit (meer of minder) bot en arrogant over.

 

Nu even terug naar de essentie van de oorspronkelijke vraag ... Hierbij het voorstel of er op een vriendelijke manier door de moderatoren gereageerd kan worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.