Vriendelijke en behulpzame doorverwijzing voor kleding en schoenen inkoop

Aanbevolen berichten

Als iemand hier een link komt droppen voor de verkoop van kleding of schoenen, dan wordt van ons verwacht dat wij die direct verwijderen. Als een ander, die vaak nog niet eens ondernemer is, komt vragen waar hij kleding of schoenen kan inkopen, dan wordt van ons verwacht dat wij precies zo'n zelfde link zelf gaan aanbieden en promoten. Catch-22…

 

Daarnaast is vragen niet beantwoorden maar internetgebruikers doorverwijzen naar het antwoord goed voor de SEO (zoekmachineoptimalisatie) van de bestemming maar bijzonder nadelig voor de ranking van de bron, dus voor Higherlevel. (Technische noot: de moderators missen hier een mogelijkheid om er een nofollow-link van te maken.)

 

Laatste complicatie: wie gunnen we dan die uitgaande backlink en wie niet? Wat is de beste bestemming voor een goed antwoord op de vraag van de gebruiker? Kunnen wij dat antwoord altijd weten of kunnen we iemand per ongeluk van de regen in de drup helpen? Mag groothandel Y zich hier beklagen als we zijn concurrent groothandel X aanprijzen? Moeten we daarvan een uitputtende linklijst maken, voor elke vergelijkbare vraag?

Link naar reactie
Als iemand hier een link komt droppen voor de verkoop van kleding of schoenen, dan wordt van ons verwacht dat wij die direct verwijderen. Als een ander, die vaak nog niet eens ondernemer is, komt vragen waar hij kleding of schoenen kan inkopen, dan wordt van ons verwacht dat wij precies zo'n zelfde link zelf gaan aanbieden en promoten.
In het onderhavige geval wordt niet verwezen naar een verkoopsite maar naar een forum waar je met deze vragen wel terecht kunt. Dat lijkt mij toch wezenlijk iets anders ...

 

Daarnaast is vragen niet beantwoorden maar internetgebruikers doorverwijzen naar het antwoord goed voor de SEO (zoekmachineoptimalisatie) van de bestemming maar bijzonder nadelig voor de ranking van de bron, dus voor Higherlevel.
Is dat zo'n groot probleem? HL verkoopt immers niets en toont ook geen advertenties.

 

Laatste complicattie: ... Mag groothandel Y zich hier beklagen als we zijn concurrent groothandel X aanprijzen? Moeten we daarvan een uitputtende linklijst maken, voor elke vergelijkbare vraag?
Ook hierbij is doorverwijzing naar verkoopsites niet aan de orde maar wel verwijzing naar gerelateerde forums waar doelgerichte vragen wel kunnen worden gesteld. Als iemand een belastingtechnische vraag stelt, dan verwijst niemand naar accountskantoor 'de Nijverij Bij' maar desgewenst wel naar andere informatieve sites.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Mijn mening is dat een ondernemer dingen uitzoekt, hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar ondernemen is uitzoeken, proberen en als je echt alle paden hebt afgelegd die je kunt bedenken, ga je bij anderen te rade.

 

Op dit forum zie ik vragen voorbijkomen - waar kan ik zus of zo inkopen - waarvan ik denk: "begin eerst zelf eens met uitzoeken voordat je naar de weg vraagt". Als je enige kennis van je vakgebied hebt, kun je het antwoord op zo'n vraag zelf bedenken. Om bij het modevoorbeeld te blijven: het internet staat vol met die vragen en vaak wordt er verwezen naar inkoopcentra. In plaats van dat de vraagsteller op de site van dat inkoopcentrum gaat kijken wat de voorwaarden zijn om daar te mogen kopen, wordt direct de vraag gesteld "heb ik daar een pasje voor nodig?", vind ik niet getuigen van zelfredzaamheid.

 

Link naar reactie

Mijn mening is dat een ondernemer dingen uitzoekt, hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar ondernemen is uitzoeken, proberen en als je echt alle paden hebt afgelegd die je kunt bedenken, ga je bij anderen te rade.

 

Op dit forum zie ik vragen voorbijkomen - waar kan ik zus of zo inkopen - waarvan ik denk: "begin eerst zelf eens met uitzoeken voordat je naar de weg vraagt".

 

Dat doen ze juist "uitzoeken"

Wij weten misschien waar we de juiste info kunnen vinden (in het geval het niet op HL is)

Maar ik kan me best voorstellen dat een beginnende ondernemer hier terecht komt.

Laten we ze in elk geval de goede richting aangeven, op dit door de overheid gesubsidieerde forum.

Link naar reactie

Laten we ze in elk geval de goede richting aangeven, op dit door de overheid gesubsidieerde forum.

Laten wij het eens hebben over de voorwaarden die de overheid stelt aan het geven van die genereuze subsidie ... of zegt zij ... "hier heb je een zak met geld en zie maar wat je ermee doet"?

 

In deze discussie zie ik steeds voorbeelden terugkomen van vragen waarop het antwoord makkelijk op internet te vinden zou zijn. Ik kan eveneens telkens herhalen dat op elke denkbare vraag wel een antwoord op internet te vinden is. Wat is het (gesubsidieerde) nut van HL dan nog?

 

Hoe hoog leg HL de lat?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Nou wordt de tijdsdruk van moderators het onderwerp. Uitgangspunt blijft: de moderators zijn er voor het forum, niet andersom. Als het teveel moeite is om vraagstellers door te verwijzen naar een ander forum dat meer gericht is op beantwoording van specifieke vragen, dan schort er wellicht iets aan de motivatie.

 

Je wint enorm aan prestige als (ex) mod! ;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Uitgangspunt blijft: de moderators zijn er voor het forum, niet andersom.

Dat is een ongewenste personificatie: het forum is geen hoger opperwezen dat wij prijzen met onzevaders, weesgegroetjes en hyperlinks, maar de optelsom van alle forumactiviteiten van alle forumleden. Moderators zijn slechts forumleden met iets meer knoppen.

 

Als het teveel moeite is om vraagstellers door te verwijzen naar een ander forum dat meer gericht is op beantwoording van specifieke vragen, dan schort er wellicht iets aan de motivatie.

Nou vreten de moderators niet alleen uit de subsidieruif. Ze zijn nog lui ook!

Link naar reactie

Een paar dagen geleden kwam al een heel werkzaam voorstel voorbij...

 

Is onderstaande dan de beste directe verwijzing?

 

https://www.fashionunited.com/my/component/kunena/4-nederlands?lang=nl

 

Kunnen we als idee best proberen.

 

<...>

 

En zelfs de lomperiken en botteriken onder moderatoren zo die er zijn kunnen hele vriendelijke en behulpzame PM's versturen, maar dat ziet niet iedereen. ;)

 

Groet,

 

Highio

Twee keer per maand doorverwijzen: dat kan vast zonder extra subsidie van EZ. :-K

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In ieder geval vind ik dat er hier op het forum in de drang om iedereen maar terwille te zijn, er vaak aan voorbij wordt gegaan dat van een ondernemer (enige) zelfredzaamheid mag worden verwacht.
Een (enigszins zelfredzame) ondernemer heeft op dit forum helemaal niets te zoeken, maar weet antwoorden op vragen via andere wegen te vinden.

 

De bandbreedte waarin dit forum wil bewegen wordt mij zo langzamerhand wel duidelijk ...

 

LowerLevel - nope

NextLevel - nope

HigherLevel - yep

HighestLevel - nope

 

Corrigeer mij als ik het verkeerd zie.

 

Ik zie nog steeds het probleem voor de moderatoren niet, wanneer bereidwillige HL-leden zogenaamde basale vragen willen beantwoorden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

die genereuze subsidie

Jij weet kennelijk iets dat ik als moderator niet weet, dus vertel maar: hoeveel bedraagt de genereuze subsidie voor Higherlevel dan en welk deel daarvan wordt besteed aan moderatie?
Het lijkt wel politiek ... Je krijgt antwoorden op vragen die niet gesteld zijn ...

 

De vraag is of er voorwaarden bestaan om dit forum met belastinggeld overeind te houden ... Niet hoeveel geld en wie wat krijgt.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

De bandbreedte waarin dit forum wil bewegen wordt mij zo langzamerhand wel duidelijk ...

Daar hoef je niet naar te raden of over te speculeren, want het staat gewoon duidelijk uitgespeld en met redenen omkleed in de forumregels onder het kopje ‘De doelgroep van Higherlevel.nl’.

Retorisch ;)

 

Niet retorisch ... De vraag is of er voorwaarden bestaan om dit forum met belastinggeld overeind te houden ... Niet hoeveel geld en wie wat krijgt.

 

Eveneens niet retorisch ... Blijft HL de bandbreedte van behulpzaamheid beperken?

 

Eveneens niet retorisch ... Even los van de eenzijdige reacties van enkele moderatoren ... hoe denken de 'eigenaren' van het forum hierover?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

De bandbreedte waarin dit forum wil bewegen wordt mij zo langzamerhand wel duidelijk ...

Daar hoef je niet naar te raden of over te speculeren, want het staat gewoon duidelijk uitgespeld en met redenen omkleed in de forumregels onder het kopje ‘De doelgroep van Higherlevel.nl’.

 

En daar staat:

 

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

 

Als ik een schoft was, zou ik erop wijzen dat de juiste keuze van je leveranciers onder bedrijfsstrategie valt.

 

Wij hebben gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap.

 

Wat is er innovatief aan het vragen naar hoe je belasting kunt vermijden door je privé auto zakelijk te etiketteren, of hoe je productaansprakelijkheid kunt ontwijken door een BV-structuur op te tuigen?

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Het lijkt wel Cosara alsof je denkt dat ik niemand wil helpen. Dat is niet waar, ik wil iedereen helpen, mits het niet de gemakzuchtige vragen zijn "waar kan ik het beste mijn t-shirts laten bedrukken" etc. Het moet wel blijken dat een ondernemer ondernemend op zoek is geweest naar een antwoord.

 

Het staat iedereen vrij om die vragen wel te beantwoorden. Maakt mij niet uit. In die tijd ga ik dan wel verder met het ondernemen binnen mijn onderneming.

 

Link naar reactie

Het staat iedereen vrij om die vragen wel te beantwoorden.

 

Lastig, als het topic op slot gaat.

 

Highio beweert dat inkoopvragen wel op slot moeten, omdat het anders hier binnen de kortste keren een spammersparadijs is. Ik herken dit (ook van andere forums), maar dat is ook een keuze.

 

(Deze posting helaas enkele keren moeten veranderen vanwege een vloed aan "oh ja's" in mijn hoofd.)

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Highio beweert dat inkoopvragen wel op slot moeten, omdat het anders hier binnen de kortste keren een spammersparadijs is. Ik herken dit (ook van andere forums), maar dat is ook een keuze.

Lees anders de Wat is higherlevel pagina nog eens door (ook jij, Cosara) met in je achterhoofd de 'waar kan ik mijn T-shirts kopen' vragen. Dat valt dusdanig ver buiten de doelstelling van HL (in combinatie met het aantrekken van 'spammers' die verder helemaal niks toevoegen) dat er voor gekozen is die direct af te kappen.

 

Ik ben persoonlijk blij met die keuze - ik vind HL de laatste jaren al steeds meer een rechtlijnig vraag & antwoord forum worden, maar dat zou dus nog veel meer zo kunnen worden als je dat soort topics gewoon laat staan. En dan kun je die 'Wat is HL' pagina net zo goed verwijderen. ;)

Link naar reactie

Het lijkt wel Cosara alsof je denkt dat ik niemand wil helpen. Dat is niet waar, ik wil iedereen helpen, mits het niet de gemakzuchtige vragen zijn "waar kan ik het beste mijn t-shirts laten bedrukken" etc. Het moet wel blijken dat een ondernemer ondernemend op zoek is geweest naar een antwoord.

 

Het staat iedereen vrij om die vragen wel te beantwoorden. Maakt mij niet uit. In die tijd ga ik dan wel verder met het ondernemen binnen mijn onderneming.

Ik zie nergens dat ik dát ook maar in de verste verte denk of schrijf.

 

Het is nog altijd een forum waar (belangeloze) vrijwilligers de antwoorden geven ... m.a.w. het is nog steeds geen verplichting.

 

Zo stoor ik mij wekelijks aan de terugkerende vragen over het privé of zakelijk kopen van een auto en hoeveel peanuts dat dan wel gaat opleveren c/q kosten. Dan ga ik ook niet roepen hier moet het slotje op?

 

Wie geen antwoord wil geven blijf gewoon binnen zijn eigen onderneming ondernemen.

 

Vooralsnog blijven een paar vragen onbeantwoord.

 

Met de vriendelijke groeten.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Lees anders de Wat is higherlevel pagina nog eens door (ook jij, Cosara) met in je achterhoofd de 'waar kan ik mijn T-shirts kopen' vragen. Dat valt dusdanig ver buiten de doelstelling van HL (in combinatie met het aantrekken van 'spammers' die verder helemaal niks toevoegen) dat er voor gekozen is die direct af te kappen.

Waarom wordt hier, telkens weer opnieuw, het verwijzen naar andere informatieve websites geassocieerd met spammers?

 

"Een veelgehoorde klacht van (startende) innovatieve ondernemers is dat de benodigde informatie en contacten te veel versnipperd zijn."

 

Geef de gevraagde informatie dan ook zelf ... verwijs dan niet door en zet er ook geen slotje op.

 

Ik ben persoonlijk blij met die keuze - ik vind HL de laatste jaren al steeds meer een rechtlijnig vraag & antwoord forum worden, maar dat zou dus nog veel meer zo kunnen worden als je dat soort topics gewoon laat staan.
Blijkbaar voorziet het in een toenemende behoefte ...

 

En dan kun je die 'Wat is HL' pagina net zo goed verwijderen.
Met de 'wat is HL' pagina is niets mis mee. Het is de pagina met forumregels die hoognodig op de helling moet.

 

Zoals ik het nu lees ... Higherlevel is er voor iedereen ... maar er zijn wel beperkingen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Waarom wordt hier, telkens weer opnieuw, het verwijzen naar andere informatieve websites geassocieerd met spammers?

Ik heb het niet over verwijzen - ik heb het over het laten staan van die vragen dat spammers aantrekt.

 

Geef de gevraagde informatie dan ook zelf ... verwijs dan niet door en zet er ook geen slotje op.

Leg even uit dan wat een kledingwebshop waar je zelf geen leverancier voor kunt vinden met innovatief ondernemen te maken heeft. En ja, dat kun je voor een hoop topics zeggen, maar voor deze geldt dat imho het hardst.

 

Blijkbaar voorziet het in een toenemende behoefte ...

Dus? Je hoeft niet aan elke behoefte toe te geven,toch?

 

Met de 'wat is HL' pagina is niets mis mee. Het is de pagina met forumregels die hoognodig op de helling moet.

Iyho... ;)

Link naar reactie

Door al die betweterij over en weer wordt dit probleem onnodig opgeblazen. Cosara had een simpele oplossing voor de meest voorkomende inkoop-vragen: attendeer de vraagsteller op een reeds bestaand modeforum waar ze die vragen wel accepteren en beantwoorden.

 

Dat is voor HL een kleine moeite. Het is één standaard regeltje dat ook per PM verzonden kan worden. Kan het topic alsnog gesloten en zelfs verwijderd (admin temp) worden. Als dat niet kan vanwege beperkte mod-capaciteit zijn er altijd oude strijdmodmakkers die willen bijstaan. Zoals Bonjernoor ook even ingevallen is. ;D

 

Is helemaal geen ingewikkelde discussie voor nodig.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
En ja, dat kun je voor een hoop topics zeggen, maar voor deze geldt dat imho het hardst.
Het wachten is op een slotje voor 'een hoop topics'.

 

Blijkbaar voorziet het in een toenemende behoefte ...

Dus? Je hoeft niet aan elke behoefte toe te geven,toch?

Toegegeven ... vissen vangen ze ook nog in de natuur als ware het jagers die op de Veluwe nog op wilde varkens jagen. De vraag is ... hoelang houden zij dat vol?

 

Met de 'wat is HL' pagina is niets mis mee. Het is de pagina met forumregels die hoognodig op de helling moet.
Iyho... ;)
Ook al eens nagedacht waarom het de afgelopen tijd - een klein jaartje - zo stil is op HigherLevel? Daar mag iedereen knipogend of lacherig over doen, maar de gevorderde ondernemer weet de weg zonder HL blijkbaar steeds beter te vinden en de beginners worden zonder pardon de toegang geweigerd onder het motto van 'Ga alsjeblief deze basale informatie ergens anders opdoen en stoor ons niet met lullige vragen'. De hamvraag hierbij is ... wie zijn ons?

 

Er blijven overigens nog een paar van mijn vragen onbeantwoord ...

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.