• 0

Inrichting Holding en salaris als DGA

Beste forum gebruikers,

 

Dank bij voorbaat voor jullie moeite om met mij mee te denken. Na langere tijd meelezen op het forum, sinds kort specifiek op mijn situatie, heb ik onderstaande vragen:

 

Per 1 januari wordt een stichting, waarin ik als bestuurslid werk, omgezet naar een BV. De stichting is drie jaar actief. Naast aankomend mede eigenaar van deze bv (38%), ben ik directeur. Wij spraken een man. vergoeding van 5000,- per maand af. Ik verwacht in 2018 of 2019 mogelijk ook eigendom te krijgen in een of meerdere andere startups (bv structuur).

 

1. hoe kan ik de aandelen van de nu op te richten bv het best onderbrengen, is een Holdingstructuur hiervoor de beste / enige mogelijkheid?

 

Hiernaast heb ik vragen over het salaris dat ik mijzelf moet betalen.

 

2. Als ik 60.000,- vanuit mijn Holding aan de werkmaatschappij factureer, hoe ziet de MINIMAAL naar privé te betalen rekensom bruto - netto er dan uit?

3. Is het interessant om vermogen in de BV op te bouwen (als dit er al overblijft)?

4. Uitgaande van een winst van 10.000,- kan ik hiervoor zo een factuur sturen vanuit mijn Holding?

3. Zijn er manieren om in deze Holding bv kosten onder te brengen zoals telefoon en internet, auto en representatiekosten en wat doen dit dan met het salaris?

 

 

Bij voorbaat dank en groet,

Bas

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.