• 0

Auto import uit Japan van young timers van Europese automerken

Hoi,

 

Wil mezelf en mijn bedrijf eigenlijk even voorstellen, ben Ferry en naast mijn huidige fulltime baan kortgeleden een bedrijf begonnen genaamd Future Classics.

 

Het is meer geboren uit hobby (passie voor auto's) en na een vakantie in Japan begonnen met het uitdenken en uitzoeken van de mogelijkheden en levensvatbaarheid van het importeren van youngtimers van Japan naar NL.

Het gaat dan om de europese merken, Audi/BMW/Porsche/Lancia enz. Deze auto s zijn geleverd in Japan en veelal met het stuur links (rijden daar rechts) omdat dit een statussymbool is aldaar.

 

Japanners zijn zeer zuinig op hun spullen, het openbaar vervoer is superstrak geregeld en men houd zich strikt aan de regels. (over het algemeen dan)

Ik ben na lang zoeken bij een lokaal betrouwbaar contactpersoon uitgekomen die voor mij naar de auto s gaat en deze controleert.

 

De 1e is nu onderweg met roll on roll off transport en zal mid december in Rotterdam aankomen.

Het is een Audi RS6 uit 2004 met maar 65.000 km op de teller

 

De bedoeling is deze op nl kenteken te zetten en te verkopen. Deze 1e is echt een test om te kijken of mijn berekeningen kloppen en om te zien of ik mijn beoogde winstmarge kan halen. Hierna wil ik rustig aan meer voertuigen naar nl halen.

 

Er komen naast inkoop/transport/verzekering/fee contact japan meer kosten bij natuurlijk zoals:

Invoerrechten 10% / BTW 21% / Inklaren / BPM / RDW / aankoopkeuring / Taxatie / Handelaarskenteken /diverse zoals aanpassen koplampen naar rechtsrijdend.

 

Qua verkoop is een voordeel dat het geen marge auto hoeft te zijn maar ook als btw auto verkocht kan worden, geeft weer meer voordeel aan een ondernemer op zoek naar een mooie wagen.

 

Heb veeeeeel gelezen ook op dit forum en denk dat ik alles wel juist heb opgenomen in mijn begroting maar je weet het pas als je het echt doet.

Heb al zo vaak ideeen gehad maar dit is de eerste waar ik zo sterk in geloof en die past bij mijn huidige budget.

 

Ben benieuwd naar de reacties en eventuele tips voor import vanuit Japan.

 

Foto voordat ie op de boot ging in de bijlage;

 

 

Groeten

Ferry

009.thumb.JPG.d1974bd3268b80c9afbc0441522dd970.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gaaf, een topic naar mijn hart.

 

En tip voor de volgende. Importeer hem via de TUV in Duitsland. Dat is sneller (kost 2 a 3 dagen), heeft een voorspelbaardere uitkomst en is niet of nauwlijks duurder als je het zelf doet.

 

Mocht je nog ergens hulp nodig zijn, laat maar weten. Ik houd me al sinds 2008 bezig met autoimport en vind het altijd leuk anderen te helpen.

Link naar reactie
  • 0
Veel met name youngtimers zijn daar geleverd met stuur links, word door Japanners gezien als een statussymbool.
En zijn dus relatief duur qua inkoop. ::)

 

Je mag je eigen voorkeur hebben (dat is juist de lol met auto's) maar voor liefhebbers van bijzonder, kijk ook eens naar de Nissan Figaro, de S-Cargo, de Pao en de Be-1. Die zijn in Engeland nog best te vinden en niet duur.

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gaaf, een topic naar mijn hart.

 

En tip voor de volgende. Importeer hem via de TUV in Duitsland. Dat is sneller (kost 2 a 3 dagen), heeft een voorspelbaardere uitkomst en is niet of nauwlijks duurder als je het zelf doet.

 

Mocht je nog ergens hulp nodig zijn, laat maar weten. Ik houd me al sinds 2008 bezig met autoimport en vind het altijd leuk anderen te helpen.

 

Hoi Siemi,

 

Dankje, is ook erg leuk om te doen en uit te zoeken.

Qua Duitsland heb ik wel even naar gekeken maar ging qua kosten ook richting de 600,- incl daarna naar RDW. Lelystad is duurder maar ging wel vrij soepel.

Hoorde wel dat het ook via de UK kan en dat die de auto niet eens bekijken, weet jij daar meer van?

Moet zeggen dat Lelystad ook pure onzin is bij een topmodel wat in DL is geproduceerd. En de regel dat voertuigen geproduceerd voor '98 niet naar Lelystad is ook een beetje omgekeerde wereld voor mij maar goed dat is een andere discussie.

 

Importeer je vanuit europa of ook daarbuiten?

En DE site die ik altijd gebruik voor BPM indicatie is die van jou? (zag m in je profiel)

 

Groeten

Ferry

 

Link naar reactie
  • 0

Veel met name youngtimers zijn daar geleverd met stuur links, word door Japanners gezien als een statussymbool.
En zijn dus relatief duur qua inkoop. ::)

 

Je mag je eigen voorkeur hebben (dat is juist de lol met auto's) maar voor liefhebbers van bijzonder, kijk ook eens naar de Nissan Figaro, de S-Cargo, de Pao en de Be-1. Die zijn in Engeland nog best te vinden en niet duur.

 

 

 

 

Hoi Twabla,

 

Smaken verschillen en dat is alleen maar mooi!

Leuke auto's, vooral de Figaro.

 

Idd goedkoop te krijgen in europa en voor 6/700,- al in Japan. Daardoor voor mij niet interessant om te importeren, shipping / rdw / bpm maakt het dan nodeloos duur.

 

Richt me daarom ook meer op de europese topmodellen.

 

Groeten

Ferry

Link naar reactie
  • 0

Bent u nog ergens tegenaan gelopen wat u niet van te voren wist? Kwamen er nog veel ongeplande kosten bovenop, en welke kosten waren er nou eigenlijk precies aanwezig? Ik had zelf ook zo een soort idee met het importeren uit japan (vooral omdat ik zelf ook japans ben), alleen ik weet niet zeker of ik dan op de hoogte ben van alle verschillende kosten die er nog bijkomen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Kosten die hoger waren dan verwacht;

Inklaren (incl transport binnen NL) 550,-

RDW Lelystad, ik had gedacht hier wel onder uit te komen 830,-

 

Als je zelf Japans bent heb je wel een voordeel vwb het lezen van de auction sheets ed.

Check mijn site hieronder in mij handtekening en stuur me een mail, wie weet kunnen we samen een auto importeren.

 

Groeten

Ferry

Link naar reactie
  • 0

Een drastisch bijgestelde verkoopprijs en stevige onverwachte kosten, hoe kan dit dan nog altijd rendabel zijn of genoemd worden op basis van één transactie? Was dit dan echt niet binnen Europa te realiseren?

 

Een samenwerking lijkt me daarentegen wel kansrijk of van toegevoegde waarde!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een drastisch bijgestelde verkoopprijs en stevige onverwachte kosten, hoe kan dit dan nog altijd rendabel zijn of genoemd worden op basis van één transactie? Was dit dan echt niet binnen Europa te realiseren?

 

Een samenwerking lijkt me daarentegen wel kansrijk of van toegevoegde waarde!

 

Groet,

 

Highio

 

Beste Highio! heb je de prijzen bijgehouden :)

Je hebt helemaal gelijk, ik heb de auto in 1e instantie aangeboden tegen marktwaarde in vergelijking met soortgelijke voertuigen.

Mijn bereik qua mensen en bekendheid moet uiteraard nog worden opgebouwd en het blijft voor velen een flinke investering. Mede hierdoor kreeg ik de 1e maanden online 0 serieuze reacties.

Ik heb daarentegen wel een betalingsverplichting waar ik aan moet voldoen en begon een lichte druk te voelen om op tijd een serieuze klant te krijgen.

Ben toen gaan denken in aankoopwaarde + marge en heb op basis daarvan een prijs bepaald. Hiervoor kreeg ik vrij snel twee potentiele kopers waarvan de 1e die de auto heeft bezichtigd m ook meteen heeft gekocht.

Veel van geleerd met name doelgroep bereiken en ook feedback van mijn klant gekregen dat voor zijn gevoel hij nu een koopje heeft. Dus in dit geval beide partijen tevreden, ik mijn marge en de klant een kwaliteitsproduct voor een goede prijs.

Ik ga niet uit de doeken doen wat ik er nu op verdient heb maar als ik 1 auto per maand kan realiseren op deze manier heb ik een mooi inkomen en kan ik stoppen met mijn huidige fulltime baan.

Het is voor mij ook een leerschool.

En nee, ook al koop je in duitsland en voer je in dan ga je niet aan mijn inkoop vanuit Japan komen en eerlijk gezegd heb ik ook meer vertrouwen in de km stand vd voertuigen in Japan.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
heb je de prijzen bijgehouden :)
alleen dit topic. ;)

 

Het klinkt mij best risicovol als je niet voldoende liquiditeit hebt, maar daar is de marge dan kennelijk naar...

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Zijn inmiddels alweer een stuk verder maar dacht ik geef een update;

Zoals aangegeven doe ik dit naast mijn fulltime baan en probeer ik het langzaam op te bouwen waarbij ik veel leer van elke auto en stap die ik verder zet.

 

Het zelfstandig importeren van de auto was zeer leerzaam maar de tijd die ik kwijt was met de verkoop viel me tegen, mijn financiën zijn beperkt en de doorloop word verkleind door het grotendeels vastzitten van liquiditeit in de auto die te koop staat.

 

Nu vinden gelukkig steeds meer mensen mijn site en diensten en ben ik ook bezig om voor mensen te zoeken en aankopen in Japan. Hierbij zet ik de facturen 1 op 1 door en factureer ik op het einde een bedrag voor mijn diensten. Een hele prettige manier van werken voor mij waarbij ik minder financieel risico loop en ook een groter aantal auto´s tegelijk naar Nederland kan halen. Op dit moment ben ik voor 4 partijen aan het zoeken en bieden. Leuke bijkomstiheid is dat je je ook verdiept in merken - typen auto´s waar je normaal niet naar zou kijken vanuit je eigen interesse of bestudering van de markt.

Ook mensen die bijvoorbeeld zoeken in Duitsland kloppen nu aan want ja, ik importeer toch auto´s, dus waarom niet binnen Europa.

 

Kortom, Future Classics is nog steeds actief en ik probeer nu deze lijn vast te houden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.