Af en toe steekt het bij mij weer de kop op in de overgang van interesse naar bestelling.
Op mijn website laat ik de standaardmodellen en opties zien en de prijzen die daar bij horen.
Dat is voor mij een bewuste keuze, ik heb normaal gesproken geen tijd om voor elke twee bakken een offerte op te stellen. (Al is dat nu ik een CRM systeem in gebruik neem vast een stuk sneller te doen dus ik hou in de gaten of dit zo blijft).
Maar dan vraagt een klant iets wat niet standaard is.
Op zich kan ik daar heel makkelijk in schakelen en kost dat me dat niet veel extra energie. Maar het kost wel tijd, en dat gaat vaak maar over een half uurtje extra per optie.
Maar bij een paar extra niet-standaard opties tikt dat wel hard aan, helemaal als het om een enkel exemplaar gaat.
En dan schrikt de klant opeens.
Ik probeer dat wel uit te leggen op de site maar de meeste klanten kunnen praktisch gezien helemaal niet uitgebreid een website doornemen...
En een custom uitvoering staat natuurlijk nog niet op de site, omdat ie nog niet gemaakt is.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Af en toe steekt het bij mij weer de kop op in de overgang van interesse naar bestelling.
Op mijn website laat ik de standaardmodellen en opties zien en de prijzen die daar bij horen.
Dat is voor mij een bewuste keuze, ik heb normaal gesproken geen tijd om voor elke twee bakken een offerte op te stellen. (Al is dat nu ik een CRM systeem in gebruik neem vast een stuk sneller te doen dus ik hou in de gaten of dit zo blijft).
Maar dan vraagt een klant iets wat niet standaard is.
Op zich kan ik daar heel makkelijk in schakelen en kost dat me dat niet veel extra energie. Maar het kost wel tijd, en dat gaat vaak maar over een half uurtje extra per optie.
Maar bij een paar extra niet-standaard opties tikt dat wel hard aan, helemaal als het om een enkel exemplaar gaat.
En dan schrikt de klant opeens.
Ik probeer dat wel uit te leggen op de site maar de meeste klanten kunnen praktisch gezien helemaal niet uitgebreid een website doornemen...
En een custom uitvoering staat natuurlijk nog niet op de site, omdat ie nog niet gemaakt is.
Hoe gaan andere hier mee om?
[Titel ingekort.]
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57453-prijsverschillen-communiceren-standaard-vs-maatwerk-enkelstuks-vs-serie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag