Jump to content
svenh
Verberg

Prijsverschillen communiceren: standaard vs. maatwerk, enkelstuks vs. serie

vraag

Af en toe steekt het bij mij weer de kop op in de overgang van interesse naar bestelling.

 

Op mijn website laat ik de standaardmodellen en opties zien en de prijzen die daar bij horen.

Dat is voor mij een bewuste keuze, ik heb normaal gesproken geen tijd om voor elke twee bakken een offerte op te stellen. (Al is dat nu ik een CRM systeem in gebruik neem vast een stuk sneller te doen dus ik hou in de gaten of dit zo blijft).

 

Maar dan vraagt een klant iets wat niet standaard is.

 

Op zich kan ik daar heel makkelijk in schakelen en kost dat me dat niet veel extra energie. Maar het kost wel tijd, en dat gaat vaak maar over een half uurtje extra per optie.

 

Maar bij een paar extra niet-standaard opties tikt dat wel hard aan, helemaal als het om een enkel exemplaar gaat.

 

En dan schrikt de klant opeens.

 

Ik probeer dat wel uit te leggen op de site maar de meeste klanten kunnen praktisch gezien helemaal niet uitgebreid een website doornemen...

En een custom uitvoering staat natuurlijk nog niet op de site, omdat ie nog niet gemaakt is.

 

Hoe gaan andere hier mee om?

 

[Titel ingekort.]


Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Maar het kost wel tijd, en dat gaat vaak maar over een half uurtje extra per optie.

Als de meeste opties je een halfuur kosten, moeten de meeste opties dus minimaal de helft van je uurtarief kosten. Wil je bijvoorbeeld minimaal € 50 per uur omzetten, dan kun je zeggen dat een optie bijvoorbeeld "€ 3 per bak met een minimum van € 25" kost.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Productie flexibiliseren en maatwerk pas aanbieden als dat economisch aantrekkelijk wordt. Vanaf 10 of 25 stuks?

 

Of kleine opdrachten groeperen, terwijl je misschien toch liever in serie wilt (voor)produceren.

 

Groet,

 

Highio

 


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 59 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept