[Artikel] KvK opent (tijdelijke) 24-uurs advieslijn voor ondernemers in problemen

Aanbevolen berichten

KvK opent 24-uurs advieslijn voor ondernemers in problemen

 

Korte samenvatting:

Om ondernemers te stimuleren om eerder hulp te zoeken en hun zorgen uit te spreken, opent de KvK een 24-uurs ‘comeback’-lijn. Ondernemers in zwaar weer kunnen vanaf vandaag anoniem bellen naar 0800-1014. Hier vinden ze niet alleen KvK-deskundigen die hen een luisterend oor en advies bieden, maar ook bekende ervaringsdeskundigen als Jörgen Raymann, Ron Blaauw en Danie Bles behoren tot het belpanel. Ondernemers kunnen over alle aspecten van hun onderneming spreken met de KvK, niet alleen over financiering, innoveren, import en export en preventie tegen fraude, maar ook over de stress die bij het zwaar weer komt kijken.

 

Faillissementen voorkomen

“We willen Nederlandse ondernemers laten weten dat ze er niet alleen voor staan,” zegt Rob Coolen. “Door zwaar weer bespreekbaar te maken, hopen we faillissementen te kunnen voorkomen, maar in ieder geval stress bij ondernemers te kunnen verlagen.”

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Interessante ontwikkeling dat KvK zich met onderwerpen als "starten vanuit WW", innoveren en deze comeback-lijn meer richt op concreet advies en ondersteuning van ondernemers in plaats van de meer traditionele KvK werkzaamheden.

 

Maar ik ben wel benieuwd: hoe en door wie wordt dit eigenlijk gefinancierd? En er schijnt er ook al een forum te zijn waar ondernemers in problemen terecht kunnen, waarom zou je dat niet wat meer afstemmen en/of koppelen?

 

 

EDIT: titel aangepast, enthousiasme iets getemperd :P: het 24/7 initiatief blijkt helaas maar tijdelijk, alleen "deze week" (en nogal onduidelijk wat dát dan specifiek inhoudt)

 

Link naar het artikel :

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Maar ik ben wel benieuwd: hoe en door wie wordt dit eigenlijk gefinancierd?
Waarschijnlijk met belastinggeld ... misschien uit de verkoop van adresbestanden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je moet wel snel zijn, het is bij kvk alleen deze week 24/7. Alsof deze problematiek na deze week niet meer actueel is.

 

Gelukkig hebben we daarna Higherlevel.nl nog,......... al jaren 24/7 bereikbaar !

Juist dit illustreert dat het instituut KvK haar bestaansrecht heeft verloren.

Link naar reactie

Niet té cynisch jongens en meisjes :-K

 

Ik vind het wel een mooi en goed initiatief, daar mogen best een paar van mijn belastingcentjes aan besteed worden

Enig cynisme is denk ik wel gerechtvaardigd.

 

Afgezien van een zevendaagse try-out, vraag ik mij af welke deskundigheid hierachter verborgen zit. Tegenwoordig kenmerkt de KvK zich niet bepaald door een hoog gehalte aan expertise ... en zeker niet op dit vlak.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Je moet wel snel zijn, het is bij kvk alleen deze week 24/7. Alsof deze problematiek na deze week niet meer actueel is.

 

Ik word hier helaas wel een klein beetje cynisch van: ergens onderaan verstopt staat inderdaad de tekst "deze week 24/7" bereikbaar. Goed gespot Marco!

 

Ook KvK maakt zich dus schuldig aan roeptoetermarketing.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Je moet wel snel zijn, het is bij kvk alleen deze week 24/7. Alsof deze problematiek na deze week niet meer actueel is.
Ook KvK maakt zich dus schuldig aan roeptoetermarketing.

Mwah ... ik vind dat de KvK met z'n tijd meegaat ... black friday marketing ... Op de zwartste dag van het jaar, op het zwartste moment van je onderneming en waarschijnlijk ook van je priveleven aankloppen bij de reddende engel.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Prima ervaring met deze hulplijn. Ik zeg; KvK, dit veel vaker doen. Ben je voornemens de kwalitatief hoogst mogelijke ondernemerssupport te bieden aan ondernemers in zwaar weer, dan hoort deze dienstverlening er gewoon bij.

 

Suc27, fijne dag.

 

Bij Pauw hebben ze er recent ook aandacht aan geschonken. Waarom er gekozen is voor een korte periode is mij een raadsel.

7 seconden verschil tussen jouw en mijn post. Wij delen exact dezelfde gedachten.

Link naar reactie

Bij Pauw hebben ze er recent ook aandacht aan geschonken. Waarom er gekozen is voor een korte periode is mij een raadsel.

 

Mij niet: dat weekje 24/7 kost de KvK € 60.000,-.

 

Wil je dat 365/365 doen dan kost je dat zelfs zonder de BN-ers een paar miljoen, en daarvoor heb je dan eerst financiering nodig. Als het Rijk bereid is om daarvoor extra geld neer te leggen zal het geen probleem zijn, anders wel.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Boel geld voor een veredeld callcenter...

 

Vind de nieuwe website van de Engelse Companies House wel erg prettig:

https://beta.companieshouse.gov.uk/company/04111286

 

Gewoon alle KvK info open op internet, geen kosten. In Duitsland moet je als bedrijf de belangrijkste info op je eigen site zetten (impressum). Beide maakt het leven van een ondernemer wel een stuk makkelijker.

Link naar reactie

Bij Pauw hebben ze er recent ook aandacht aan geschonken. Waarom er gekozen is voor een korte periode is mij een raadsel.

 

Mij niet: dat weekje 24/7 kost de KvK € 60.000,-.

 

Wil je dat 365/365 doen dan kost je dat zelfs zonder de BN-ers een paar miljoen, en daarvoor heb je dan eerst financiering nodig. Als het Rijk bereid is om daarvoor extra geld neer te leggen zal het geen probleem zijn, anders wel.

 

 

 

Graaft even in de annalen en leest dit rode draadje over onze KVK

 

Geld zal het probleem niet zijn, dit is meer op het niveau van budgettoewijzing en prioritering. Bovendien hangt onze KVK als jaren aan het infuus, miljoen meer of minder maakt niet uit, aan het einde van het jaar gewoon weer netjes bijgepast. Zo rollen wij. Excusez moi, jaarverslag 2016 ook gelezen, ze schrijven inmiddels zwarte cijfers!

 

Link naar reactie

Waarom er gekozen is voor een korte periode is mij een raadsel.
Mij niet: dat weekje 24/7 kost de KvK € 60.000,-.
Ik weet niet waar dat bedrag vandaan komt, maar als dat maar enigszins waar is, dan is HL toch wel erg goed(koop) ... waarschijnlijk ook met meer expertise vanuit de praktijk ... eveneens met de mogelijkheid van anonimiteit en doorverwijzing.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Geld zal het probleem niet zijn, dit is meer op het niveau van budgettoewijzing en prioritering. Bovendien hangt onze KVK als jaren aan het infuus ...
Het eigen ter ziele gegane Hallo!- forum had dan toch wel erg weinig prioriteit ... en nog minder budget.

 

Eigenlijk kost dat veredelde, inmiddels grotendeels elektronisch, handelsregister toch jaarlijks een hele hoop geld. Voeg daar de mislukte samenvoeging met Syntens bij op en het gemis aan bestaansrecht is compleet. Nu nog wachten totdat zij, in deze donkere dagen, in Den Haag het financiele licht gaan zien.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Het eigen ter ziele gegane Hallo!- forum had dan toch wel erg weinig prioriteit ... en nog minder budget.

Nee hoor, dat is een stuk duurder geweest dan dat weekje call-center.
Toch wel goedkoper dan 52x dat weekje call-center?

 

Overigens, de financiële crisis is na 10 jaar nagenoeg voorbij, en nu komt de KvK met een opzienbarend en door vele bejubeld initiatief ...

De Kamer van Koophandel was, zonder ingrijpen van de Overheid, waarschijnlijk zelf failliet gegaan en als beheerder van het Handelsregister mocht dat natuurlijk niet gebeuren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Het eigen ter ziele gegane Hallo!- forum had dan toch wel erg weinig prioriteit ... en nog minder budget.

Nee hoor, dat is een stuk duurder geweest dan dat weekje call-center.
Toch wel goedkoper dan 52x dat weekje call-center?

 

Overigens, de financiële crisis is na 10 jaar nagenoeg voorbij, en nu komt de KvK met een opzienbarend en door vele bejubeld initiatief ...

De Kamer van Koophandel was, zonder ingrijpen van de Overheid, waarschijnlijk zelf failliet gegaan en als beheerder van het Handelsregister mocht dat natuurlijk niet gebeuren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Crisis voorbij? Denk het niet... Dood en overleden patiënt ligt nog steeds aan het ECB infuus (geld uit het niets) Ondertussen dansen we met z'n allen op de vulkaan. Drinken een glas, doen een plas en alles bleef zoals het was.

 

Ja, KVK was met een verlies van 63 miljoen euro technisch failliet

 

Link naar reactie

De campagne met een budget van 60.000 euro diende om het ondernemen in nood uit de taboesfeer te halen. Ondernemers die financiële ademnood hebben, willen niet dat hun klanten, hun financiers (de bank) en waarschijnlijk ook niet hun werknemers of leveranciers daar weet van hebben.

 

Dat is echter geen taboe, maar bittere noodzaak. Een ondernemer die alle stakeholders gaat vertellen dat de komende zes maanden spannend worden, loopt het risico dat al die belanghebbenden afhaken. Het past bij de persoonlijkheid van ondernemers dat ze doorgaan wanneer anderen afhaken. Dat ze hoop houden voorbij het gaatje. Tegen beter weten in.

 

Is wel eens leuk om te zien hoeveel ondernemers weleens 'technisch failliet' geweest zijn. Mij is het ook al eens overkomen dat de optelsom niet meer klopte. Negatief eigen vermogen, zullen we maar zeggen. Daar kun je aan ontsnappen.

 

Het onderliggend onderzoek is ook wel interessant. Dat zal ik morgen eens samenvatten, tenzij ik voordien een goed verslag elders vind...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.