• 0

Visitekaartjes: nog nuttig of niet?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben reeds een paar maanden bezig met het opstarten van een webdesignbureau. Nou vroeg ik mij het volgende af: zijn visitekaartjes nog nuttig of is het papierverspilling? Gebruiken jullie nog visitekaartjes?

Ik ben benieuwd naar jullie mening :)

 

Nu wil jij waarschijnlijk horen dat er, sinds internet, geen (papieren) visitekaartje meer hoeft te worden gebruikt, omdat een website die door jou is ontworpen veel beter is. Als ik echter op jouw website klik, laadt deze zo tergend langzaam, dat ik sneller een veelvoud aan visitekaartjes heb uitgedeeld... ;) Wat belooft dat voor de website die je voor een klant bouwt? Visitekaartjes blijven offline nog best handig... :)

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Nu wil jij waarschijnlijk horen

 

Eh, Hans ;):

 

db6c21_1f641f24c5174b58b9f9908491fbbb38.webp

 

 

FF serieus: ik lees de vraag totaal anders. Misschien heeft vraagsteller geen bijbedoelingen maar wil hij weten of voor hem een visitekaartje nog handig is?

Oh, Nivea! Was alleen maar een plaagstootje... Zoals gezegd, visitekaartjes blijven m.i. nog wel even handig...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Jeroen, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Visitekaartjes of voor mijn part een Higherlevel of LinkedIn-profiel zijn een middel. Wat voor doel heb je met visitekaartjes?

 

Werf je binnenkort op een beurs of ga je een netwerkevenement bezoeken? M.a.w. wat is jouw persoonlijke marketingmix?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf webdeveloper en voor mijn gevoel ben ik een keer een opdracht misgelopen doordat ik visitekaartjes uitdeelde. De ontvangers keken zo zuur (en toen moest het gesprek nog beginnen), dat volgens mij de beslissing op dat moment al was genomen.

 

Maar dit was bij een kennismakingsgesprek, misschien dat het dáár inmiddels overbodig is. Dan heb je immers al contact gelegd, dus je weet elkaar al te vinden.

 

Overigens had die prospect helemaal geen visitekaartjes, ook niet voor tijdens beurzen, dat vonden ze maar achterhaald.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Visitekaartjes uitdelen als een gesprek op bijv. een zakelijke borrel nog moet beginnen is in het algemeen geen goed idee. Dat lijkt op leuren.

 

Als het in een eerste gepland gesprek is, zal het van de situatie/partijen/branche afhangen denk ik. Contactgegevens zijn dan in ieder geval deels al bekend. Dus het hangt er daarnaast ook vanaf wat er nog meer voor relevante informatie op je kaartje staat.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Leuke vraag!

 

Wij knutselen aan een visitekaartje met een vCard in QR-code.

Ik ben wel benieuwd: wie gebruikt (en begrijpt) dat nog meer?

Dat lijkt me heel leuk en nuttig. Zo kun je (als je de gegevens er ook op de 'ouderwetse' manier op zet) veel partijen goed bedienen. Ga ik meenemen voor een volgende druk!

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Kaartjes zijn ontzettend nuttig, maar je dient wel eens buiten te komen.

Als ik op een borrel sta, en na een (half) uur kletsen afscheid neem, dan komt toch vaak de vraag hey heb je ook een kaartje? Niet iedereen zal meteen contact opnemen, maar als je van 1000 uitgegeven kaartjes 1 klant binnen haalt, kan het al ruim uit. Kaartjes kosten echt geen fluit.

 

en idd, kijk eens naar je eigen site, die laadtijd is 2-3 minuten oid. Iemand die binnenkomt via google zou allang afgehaakt zijn.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Ik ben reeds een paar maanden bezig met het opstarten van een webdesignbureau. Nou vroeg ik mij het volgende af: zijn visitekaartjes nog nuttig of is het papierverspilling? Gebruiken jullie nog visitekaartjes?

Ik ben benieuwd naar jullie mening :)

 

Nu wil jij waarschijnlijk horen dat er, sinds internet, geen (papieren) visitekaartje meer hoeft te worden gebruikt, omdat een website die door jou is ontworpen veel beter is. Als ik echter op jouw website klik, laadt deze zo tergend langzaam, dat ik sneller een veelvoud aan visitekaartjes heb uitgedeeld... ;) Wat belooft dat voor de website die je voor een klant bouwt? Visitekaartjes blijven offline nog best handig... :)

 

 

Dat was niet eens een klein beetje mijn insteek ;) Ik ben gewoon oprecht benieuwd of Higherlevel-leden visitekaartjes als effectief ervaren.

 

https://iWebDesign.eu - Website laten maken voor een eerlijke prijs
Link naar reactie
  • 0

Kaartjes zijn ontzettend nuttig, maar je dient wel eens buiten te komen.

Als ik op een borrel sta, en na een (half) uur kletsen afscheid neem, dan komt toch vaak de vraag hey heb je ook een kaartje? Niet iedereen zal meteen contact opnemen, maar als je van 1000 uitgegeven kaartjes 1 klant binnen haalt, kan het al ruim uit. Kaartjes kosten echt geen fluit.

 

en idd, kijk eens naar je eigen site, die laadtijd is 2-3 minuten oid. Iemand die binnenkomt via google zou allang afgehaakt zijn.

 

Bedankt voor de tip! Volgens Google's PageSpeed Insights laadt mijn website momenteel inderdaad erg langzaam.

https://iWebDesign.eu - Website laten maken voor een eerlijke prijs
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.