• 0

Visitekaartjes: nog nuttig of niet?

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik mag hopen dat u niet alleen een digitaal/virtueel leven leidt ;D. In het 'echte' leven zijn visitekaartjes zeer handig. Op talloze momenten in allerlei situaties en voor allerlei doeleinden.

Ik weet niet binnen welk kader dat 'echte' betrekking op heeft, maar voor (inter)nationale handelsrelaties zijn visitekaartjes nog steeds een must. Niet zozeer door digitaal analfabetisme, maar meer vanwege een traditionele omgangsetikette. Toegegeven ... Het zal voor de slager op de hoek van de straat een worst wezen, maar voor anderen blijft het een belangrijk onderdeel van het grote geheel.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bij gebrek aan klandizie kun je de eerste paar honderd kaartjes bij supermarkten, buurthuizen, bibliotheken en verzamelgebouwen wegzetten. Alle begin is moeilijk.

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ze al jaren niet meer. Mee gestopt toen ze op waren en ik me realiseerde dat ik al die ontvangen kaartjes nooit gebruikte.

 

Ik merk ook dat ze tegenwoordig veel minder aangeboden worden na afloop van een gesprek. Vaak heb je iemand toch al gebeld of gemaild en anders weet Google of LinkedIn wel raad met contactgegevens.

 

Netwerken? Mobiel erbij nummer erin of meteen een LinkedIn invite

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal klanten die erg tevreden zijn en geneigd zijn om me aan te bevelen bij bevriende ondernemers; vaak vinden ze het fijn als ik een aantal kaartjes achterlaat zodat ze die door kunnen geven. Zelf had ik van de week nog dat ik bij een klant iets aan het inregelen was, waarbij een vriend van de eigenaar binnen komt die zelf ook een eigen bedrijf heeft; werd voorgesteld met een aanbeveling en dan is het fijn als je ook meteen een kaartje kunt geven zodat men contact met je kan opnemen; is toch netter dan je gegevens op een briefje te moeten schrijven o.i.d. Via VistaPrint (kiezen voor de beste kwaliteit) heb je best prima kaartjes die niet duur zijn. Als uitstraling belangrijk is, dan kun je een drukker inschakelen voor wat exotischere opties, maar dan ga je ook meteen behoorlijk betalen.

 

Suc6, hoop dat je wat aan het advies hebt :)

Link naar reactie
  • 0

In sommige situaties zijn ze wel handig, zeker als je de achterkant onbedrukt laat zodat je ze ook nog kunt gebruiken om iets op te schrijven of iets dergelijks.

 

Ik zou er verder niet idioot veel moeite voor doen, maar gezien de lage kosten zijn het toch wel handige dingetjes die je gemakkelijk uitwisselt, ook bijvoorbeeld in het buitenland als je even geen fatsoenlijk internet hebt om gegevens uit te wisselen.

 

Of je er een QR code naar je website op moet zetten weet ik niet, maar ergens denk ik dat dat ook weinig kwaad kan, zeker gezien die niet meer zo groot hoeft te zijn met de resolutie van de cameras in nieuwere smartphones.

Link naar reactie
  • 0

Ligt ook aan de klantenkring. Ik heb een aantal klanten die niet (vaak) met de computer werken of de hele dag de telefoon in de hand en liever een kaartje hebben. Ook klanten die langskomen met vragen en waarop het gesprek dan eindigt met "mail maar door", geef ik een kaartje mee zodat ze het mailadres kunnen onthouden.

Dus naar mijn mening: visitekaartjes altijd, hoe simpel ook.

1000 stuks kosten een paar tientjes, kun je er zo weer uithalen als een klant je gegevens weer tegenkomt.

Link naar reactie
  • 0

Iedereen doet er wat anders mee, maar ik denk dat ze nog wel even blijven. Voor mij met een witte achterkant waarom je kunt schrijven - ook handig als een soort bierviltje om even wat op te schetsen of uit te rekenen, hopelijk met zo nu en dan het resultaat daar een klant of ander contact aan over te houden ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik mijn visitekaartjes nog steeds en zal dat ook blijven doen. Wel vind ik goede kaartjes van belang. Dik papier, offset gedrukt, mat vernis laagje, etc. Zijn wat duurder maar zou er zeker niet op bezuinigen. Kaartjes zijn geen grote investering en je kunt er hooguit een paar tientjes op besparen.

 

Kaartjes vind ik nuttig. Een goed verzorgd en kaartje is een bevestiging van het beeld dat ik in gesprek met mijn gesprekspartner wil achterlaten. Het is een bevestiging van de eerste indruk. Daarnaast is het een tweede contactmoment. Op enig moment komt het kaartje weer onder de aandacht van mijn gesprekspartner, al is het maar op het moment dat ie in de prullenbak wordt gegooid.

 

Daarnaast probeer ik attent om te gaan met gesprekspartners waarvan ik kaartjes heb ontvangen, door ze een LinkedIn invite te sturen en ze te bedanken voor het prettige gesprek. Dat laatste schiet er in alle drukte helaas regelmatig bij in. Goed voornemen voor 2018 zullen we maar zeggen...

 

Zeker als je iets in design doet, zou ik investeren in visitekaartjes. Die moeten dan echt goed zijn. Je website trouwens ook ;).

 

Link naar reactie
  • 0

Houd er rekening mee dat je klanten is veel gevallen nog niet zo "digitaal" ingesteld zijn als jou. Een visitekaartje werkt nog steeds gewoon goed en wordt zeker nog gebruikt. Ik zie regelmatig bij een klantenbezoek dat mijn visitekaartje op bijvoorbeeld het bureau ligt.

 

En inderdaad, zoals StefanO al zegt, niet bezuinigen op visitekaartjes. Mijn 400 grams offset bedrukte visitekaartjes met spot uv glans zijn regelmatig een goed gespreksonderwerp.

 

Nog een tip. In sommige gevallen geef ik twee visitekaartjes weg. Eén om zelf te houden en één om weg te geven. Zeker bij klanten met een groot netwerk kan dit handig zijn. Ik doe dit wel alleen als ik al een goede zakenrelatie met klant heb opgebouwd.

Link naar reactie
  • 0

Visite kaartjes zijn nog steeds heel bruikbaar als je al contact met iemand gemaakt hebt.(en een goede indruk hebt achtergelaten)

vaak word je naam of de naam van je bedrijf vergeten en zeker de naam van je website.

Een visite kaartje is daarom vaak een herinnering aan het contact en mocht je een service nodig hebben dan is toch een visitekaartje handig om weer contact te maken aangezien het betrouwbaarder is als een bedrijf dat je nog niet ken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.