Een tijdje geleden zag ik dat een grote overheidsinstelling losse opdrachten aan ZZPers uitzet door middel van een online marktplaats, ook wel Dynamisch Aankoop Systeem genoemd. Kortweg DAS.
Ik wilde me inschrijven, maar bleef halverwege steken in de complexiteit. Ouwerwetse bureaucratie krijgt een digitale dimensie. Dan moet je ergens onderweg formulieren downloaden, afdrukken, invullen en ondertekenen, scannen en weer terug uploaden. Of zoiets.
Ik neem aan dat degenen die regelmatig voor zulke instellingen werken graag bereid zijn om al die drempels over te stappen om de samenwerking voort te kunnen zetten.
Maar hoe zit dat met mensen die af en toe eens mee willen doen aan een tender? Zijn die ingeschreven bij uiteenlopende DASsen? Schijnbaar zijn er al een slordige honderdtweehonderd van zulke online inkoopplekken. Er is zelfs een Comité voor Marktplaatsgebruikers dat zich druk maakt over de toegankelijkheid van deze platforms. Ik ga het maar Werkmarkten noemen, want DAS klinkt zo... uh, techneutisch.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Een tijdje geleden zag ik dat een grote overheidsinstelling losse opdrachten aan ZZPers uitzet door middel van een online marktplaats, ook wel Dynamisch Aankoop Systeem genoemd. Kortweg DAS.
Ik wilde me inschrijven, maar bleef halverwege steken in de complexiteit. Ouwerwetse bureaucratie krijgt een digitale dimensie. Dan moet je ergens onderweg formulieren downloaden, afdrukken, invullen en ondertekenen, scannen en weer terug uploaden. Of zoiets.
Ik neem aan dat degenen die regelmatig voor zulke instellingen werken graag bereid zijn om al die drempels over te stappen om de samenwerking voort te kunnen zetten.
Maar hoe zit dat met mensen die af en toe eens mee willen doen aan een tender? Zijn die ingeschreven bij uiteenlopende DASsen? Schijnbaar zijn er al een slordige honderd tweehonderd van zulke online inkoopplekken. Er is zelfs een Comité voor Marktplaatsgebruikers dat zich druk maakt over de toegankelijkheid van deze platforms. Ik ga het maar Werkmarkten noemen, want DAS klinkt zo... uh, techneutisch.
Gevonden bij Zipconomy (community van flexibelen)
* Zelfstandigen winnen 1 op 8 opdrachten op marktplaatsen
* Oproep tot overheidsbemoeienis
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57469-ervaring-met-dynamische-aankoopsystemen-das-oftewel-werkmarkten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag